گوگل برنامه بتا را برای رمزگذاری سرتاسر در چت های گروهی باز می کند

کوک در رابطه با RCS گفت: “من نمی بینم که کاربران ما در حال حاضر از ما بخواهند که برای آن انرژی زیادی بگذاریم.” “من دوست دارم شما را به آیفون تبدیل کنم.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/google-opens-beta-program-for-end-to-end-encryption-in-group-chats/#ftag=RSSbaffb68

کاربران گوشی اندرویدی علاقه مند به پیوستن به برنامه بتای باز هستند می توانید دستورالعمل های ثبت نام را پیدا کنید در مرکز راهنمای پیام‌های Android.

پیام‌های مدیر محصول گروه گوگل، نینا بودیراجا، در یک پست وبلاگ نوشت: رمزگذاری حتی نباید یک فکر باشد – فقط یک انتظار و چیزی است که هر کسی که پیامک می‌فرستد نباید نگران آن باشد.

همچنین: 5 بهترین برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده: چت های خود را خصوصی نگه دارید

مردی نشسته و به تلفنش نگاه می کند

گتی ایماژ

گوگل در حال آزمایش رمزگذاری انتها به انتها در چت های گروهی است گفت جمعه.

گوگل در حین اعلام برنامه بتای جدید، از این فرصت استفاده کرد تا یک بار دیگر بزرگترین رقیب خود در دنیای سیستم عامل موبایل، اپل را به دلیل پشتیبانی از پیامک به جای RCS شرمنده کند. RCS (پروتکل Rich Communication Services) جانشین SMS و MMS در اندروید است، اما بعید است اپل آن را در iOS بپذیرد.

Google Messages، برنامه ارسال پیامک این شرکت، در حال حاضر از رمزگذاری سرتاسر برای پیام های متنی یک به یک پشتیبانی می کند.

گوگل می‌گوید: «بیشتر دنیای موبایل از RCS استفاده می‌کند» و اپل را برای انجام همین کار تحت فشار قرار می‌دهد.

گوگل

مربع هایی با نام های تجاری شرکت هایی که از RCS پشتیبانی می کنند

اپل، با این حال، روشن کرده است که علاقه ای به تغییر به RCS ندارد، در حالی که قبلاً بسیاری از ویژگی های غنی را به برنامه iMessage خود اضافه کرده است. در رویدادی در ماه سپتامبر، تیم کوک، مدیرعامل اپل پیشنهاد کرد که اگر کاربر اندرویدی هستید که از تجربه ارسال پیامک بین دستگاه‌های اپل و اندروید ناراضی هستید، شما فقط باید یک آیفون بگیرید.

همچنین: نحوه فعال کردن رمزگذاری انتها به انتها برای چت های مسنجر فیس بوک

اوایل سال جاری، گوگل کمپین «دریافت پیام» را راه‌اندازی کرد تا اپل را برای پذیرش RCS تحت فشار قرار دهد. بودیراجا روز جمعه نوشت: «امیدواریم اپل بتواند #پیام را دریافت کند، بنابراین ما مجبور نیستیم منتظر حذف کل چیز «حباب سبز در مقابل آبی» باشیم.

بودیراجا در پست وبلاگ خود اشاره کرد که پیامک مانند RCS اجازه رمزگذاری انتها به انتها را نمی دهد. RCS همچنین قابلیت‌های ارسال پیام کوتاه را افزایش می‌دهد، مانند دیدن نشانگرهای تایپ در زمان واقعی و رسیدهای خواندن.