کوالکام از اسنپدراگون 8 نسل 2 با پشتیبانی از Wi-Fi 7، هوش مصنوعی و بهبود عملکرد بازی و موارد دیگر رونمایی کرد.

در مورد اینکه به زودی گوشی های اندرویدی را با استفاده از پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Gen 2 خواهید دید؟ به گفته کوالکام، انتظار چندان طولانی نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود دستگاه‌های پیش از پایان سال وارد بازار شوند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/qualcomm-unveils-the-snapdragon-8-gen-2-with-wi-fi-7-support-ai-and-gaming-performance-boosts-and-more/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: بهترین VPN برای کاربران اندروید چیست و آیا گزینه رایگانی وجود دارد؟

لیست بهبودها طولانی است و همه حوزه های تجربه اندروید را در بر می گیرد. به عنوان مثال، پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 دارای ویژگی‌های جدید Snapdragon Elite Gaming مانند ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری در زمان واقعی، افزایش ۲۵ درصدی عملکرد GPU و ۴۰ درصد تقویت CPU Qualcomm Kyro است.

کوالکام همچنین به لطف پردازنده جدید Qualcomm Hexagon قول بهبود عملکرد هوش مصنوعی را می دهد. بهبودهای دوربین، از جمله تشخیص بهتر چهره، ویژگی های صورت، مو و لباس و بهینه سازی عکس ها و فیلم ها با در نظر گرفتن این اشیاء، نیز در تراشه جدید گنجانده شده است.

snapdragon-8-gen-2-chip-and-qrd-1

تصویر: کوالکام

همچنین: فناوری در سال 2023: در اینجا چیزی است که واقعاً مهم است

در مورد اتصال – حوزه ای که کوالکام همچنان به پیشبرد آن ادامه می دهد – اسنپدراگون 8 نسل 2 از مودم اسنپدراگون X70 5G استفاده می کند و از پردازنده هوش مصنوعی 5G کوالکام برای بهبود سرعت، تأخیر و مصرف انرژی استفاده می کند. همچنین پشتیبانی رسمی از دو سیم کارت 5G را به صورت همزمان ارائه می کند. سیستم FastConnect 7800 پشتیبانی از Wi-Fi 7 را به اندروید اضافه می کند، که یک استاندارد Wi-Fi است که کاملاً نیست، اما در میان چیزهای دیگر سرعت بهبود یافته را نوید می دهد.

کوالکام فقط اسنپدراگون 8 نسل 2 را معرفی کرد، جدیدترین پلتفرم موبایلی که گوشی های هوشمند پرچمدار سال آینده را تامین می کند. این اعلامیه در جریان نشست سالانه اسنپدراگون این شرکت اعلام شد.