چگونه Web3 باعث ایجاد روابط جدید با مشتریان شما می شود

در اواخر سپتامبر 2022، کریپتو پانک #2924 تقریباً 4.5 میلیون دلار فروخته شد. در حالی که فروش‌های متورم مانند این تیتر خبرها می‌شود و مکالمه را بر روی JPEGهای گران قیمت متمرکز می‌کند، تأثیر بزرگ NFT و Web3 اغلب نادیده گرفته می‌شود. Web3 فقط یک فناوری جدید نیست، بلکه تکاملی است از نحوه تعامل برندها و مصرف کنندگان.

Web2 به ما موبایل و شبکه اجتماعی داد و مصرف کنندگان قدرت بیشتری پیدا کردند. آنها به رسانه تبدیل شدند و می‌توانستند به دنیا بگویند که درباره محصول شما چه فکری می‌کنند، و این اطلاعات را در رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌ها برای دیگران ثبت کنند. در نتیجه این تغییرات مبتنی بر فناوری، برندها اکنون به شدت بر بازاریابی دیجیتال، رسانه های اجتماعی و بازاریابی تأثیرگذار تمرکز می کنند و مشتریان را چیزی فراتر از مصرف کنندگان می دانند.

یکی از دلایلی که بسیاری از پروژه‌های NFT به ارزش‌گذاری اساسی می‌رسند، صدور مالکیت IP آنها به دارندگان است. هنگامی که گروه ها به طور جمعی دارای IP هستند، نوع جدیدی از جمع ایجاد می شود.

اکنون، Web3 تکامل بعدی مصرف کننده توانمند را امکان پذیر می کند و برندها را مجبور می کند یک بار دیگر رابطه خود را با آنها تنظیم کنند. این تکامل و پیامدهای آن در الف برجسته شده است گزارش جدید از جانب رسانه.راهبان و نیروی فروش که به آینده تعامل با مشتری نگاه می کند.

یک عنصر اساسی Web3، حکمرانی یا توانایی رای دادن است. هنگامی که برندها به مصرف کنندگان خود اجازه می دهند صدای خود را داشته باشند و تعامل افزایش می یابد، رابطه برند تقویت می شود. مصرف کنندگان بخشی از فرآیند می شوند و سطح جدیدی از وفاداری به دست می آورند.

تصور کنید هر خریدی که انجام می‌دهید به شما رای می‌دهد که آن شرکت دلارهای بشردوستانه‌اش را کجا خرج می‌کند یا به رنگ‌های سال بعد به شما رأی می‌دهد. زمانی که مصرف کنندگان در این فرآیند نظر خود را دارند، منافعی در محصول دارند.

نمادهای افراد متصل به هم در Web3.

برندها می دانند که چگونه ارزش آنی و مستمر را برای دسترسی به داده ها نشان دهند و در عوض، مصرف کنندگان با داده های زنده بیشتری به آنها پاداش می دهند. به این معنی که مشتریان در طول زندگی خود، داده های آنها به طور مداوم به روز می شوند و با برندها به اشتراک گذاشته می شوند و اطمینان حاصل می شود که همیشه دقیق و به روز هستند.

آخرین تغییر عمده رابطه، مالکیت مصرف کننده بر داده ها است. در دنیای Web3، شما مالک داده های خود هستید و انتخاب می کنید که با چه کسانی به اشتراک بگذارید. دیگر متعلق به فیس‌بوک یا باغ‌های دیواری دیگر نیست، بلکه توسط مشتری در زمان واقعی اجاره داده می‌شود. این آینده ای است که نشان می دهد چگونه مارک ها در دنیای پس از کوکی داده ها را به دست می آورند.

این ایده مالکیت یک اهرم برند قدرتمند است. روز پیش شنیدم که یکی از همکارانم می گفت: “من تصور نمی کنم در آینده بازی ویدیویی انجام دهم که بخشی از آن را نداشته باشم.” آنها به این مفهوم اشاره داشتند که بسیاری از بازی‌های ویدیویی اکنون مبتنی بر NFT هستند و شما فقط آیتم‌ها یا پوسته‌های درون بازی را نمی‌خرید، بلکه در بازی خرید می‌کنید.

Web3 فقط یک فناوری جدید نیست، بلکه تکاملی است از نحوه تعامل برندها و مصرف کنندگان. به اقتصاد سازنده-مالک خوش آمدید، جایی که تعامل مشتری برای همیشه تغییر می کند.

آرتمیس دیانا/گتی ایماژ

این دارایی دیجیتال را می توان در بازار آزاد خرید و فروخت، و با افزایش محبوبیت بازی، یا زمانی که بازیکنان به دارایی خود ارزش افزوده می کنند – مانند ارتقاء یک کالا – می توانند به سود برسند. این فقط در مورد بازی ها صدق نمی کند، بلکه برای برندهای پوشاک مانند آدیداس و گوچی نیز صدق می کند، که دومی 1.57 میلیون دلار در کل حق امتیاز از فروش بازار ثانویه به دست آورده است.

مصرف کننده به همکار

مالکیت قدرتمند است و یک اصل اصلی پروژه های NFT است. فرقی نمی کند که یک بازی ویدیویی باشد یا یک مجموعه دیجیتال. مشتری مالک دارایی است که قبلاً هرگز نداشته است و این درهای جدیدی را باز می کند.

رای‌گیری گذشته، سطح عمیق‌تری از ارتباط امکان‌پذیر است، زیرا مارک‌ها عصر جدیدی از کار کنسرت را باز می‌کنند. برندهای بومی وب 3 از تابلوهای جایزه استفاده می کنند، جایی که مشاغلی را برای اعضای جامعه خود پست می کنند. کارگران می توانند کنسرت هایی را از ایجاد محتوای ساده تا مهندسی پیچیده پیدا کنند. وقتی کار انجام شد، یک کارگر گیگ دیگری صحت کار را تأیید می‌کند و همه طرف‌ها فوراً از طریق کریپتو پرداخت می‌شوند.

آن‌ها در زمان واقعی برای ارزشی که با داده‌های مشتری ایجاد می‌کنند پاسخگو خواهند بود و یاد می‌گیرند که کنترل را کنار بگذارند تا مشتریانشان نه تنها از برند استفاده کنند، بلکه به آن برند تبدیل شوند. برندهایی که برای ایجاد NFT و انتقال به Web3 رقابت می کنند، باید در نظر داشته باشند که این فقط مربوط به محصولات دیجیتال نیست. این یک تغییر اساسی در رابطه بین برندها و مصرف کنندگان است.

فناوری نیروی قدرتمندی است، با هر تکرار جدید اینترنت، قدرت بیشتری به مصرف‌کننده می‌دهد. وقتی وارد Web3 می‌شویم، اکنون می‌بینیم که مصرف‌کنندگان به نقش‌های جدیدی به‌عنوان مالکان مشترک، هم‌سازندگان و حتی مراکز داده مشتری ارتقا یافته‌اند. با هر نقش جدید، برندها باید یاد بگیرند که با مجموعه ای از قوانین جدید بازی کنند.

این اولین باری نیست که شاهد چنین تغییری هستیم. این چرخه ای به قدمت خود اینترنت است. بزرگراه اطلاعات به مصرف کنندگان دسترسی بی سابقه ای به اطلاعات داد و قدرت را از برندها به مصرف کنندگان تغییر داد. آنها دیگر بر بسته بندی برند به عنوان تنها منبع اطلاعات تکیه نمی کردند.

به عنوان مثال بازی را در نظر بگیرید. دارایی‌های درون بازی که خریداری می‌کنید فقط قابل استفاده نیستند، بلکه مالک و قابل انتقال هستند. تصور کنید که یک توکن بازی بخرید و دیگر آن را در آینده نخواهید؟ در دنیای وب 3، شما به سادگی آن را به دیگری می فروشید زیرا مالک آن هستید.

همچنین: چگونه تمرکززدایی و Web3 بر شرکت تأثیر می گذارد

در اینجا سه ​​تغییر مهم وجود دارد که آنها به آنها اشاره می کنند. متیو سویزی یکی از بنیانگذاران Web3 Studio در Salesforce، نویسنده پرفروش و متخصص بازاریابی دیجیتال است. Sweezey یافته های کلیدی تحقیق در مورد آینده تعامل با مشتری و تأثیر Web3 را مرور می کند.

مصرف کننده به مالک مشترک

ما بیش از حد در علائم دلار گم می شویم، که ما را از آنچه واقعاً در حال وقوع است منحرف می کند.

مصرف کنندگان اکنون فقط برند مورد علاقه خود را نمی خرند. آنها به معنای واقعی کلمه می توانند بخشی از آن شوند!

مصرف کننده به مرکز داده

باز هم، این تغییر به مشتریانی که ممکن است با توجه به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، زمانی احساس می‌کردند که یک کالا هستند، قدرت می‌دهد. هنگامی که مشتری به داده های خود دسترسی می دهد، سوئیچ را نگه می دارد. اگر فرد احساس می کند که برند دیگر به داده های آنها نیاز ندارد، می تواند به سادگی ارتباط خود را قطع کند. این بر اساس شرایط آنها است، نه برند.

این مقاله توسط مشترک نوشته شده است متیو سویزی، یکی از بنیانگذاران Salesforce Web3 Studio و پرفروش ترین هاروارد Business Review نویسنده کتاب “انقلاب بازاریابی زمینه ای


منبع: https://www.zdnet.com/finance/blockchain/how-web3-is-driving-new-relationships-with-your-customers/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: Crypto Coach: چگونه از بازی های P2E درآمد کسب کنیم

یک تغییر تکنولوژیکی رادیکال (تطبیق جریان اصلی فناوری بلاک چین) با یک تغییر فرهنگی (ماهیت بسیار آنلاین همه چیز در اطراف ما) مواجه می شود، برای ایجاد مشتریان جدید قدرتمند – نقطه عطفی که به طور قابل توجهی روابط بین افراد و برندها را تغییر می دهد.

اکنون، آنها به آن دسترسی بی‌نهایتی داشتند و با آن فرآیندهای تصمیم‌گیری آنها تغییر کرد، به این معنی که برندها باید در نتیجه سازگار شوند.

برای مثال، Bored Apes هر کدام یک تصویر منحصر به فرد از میمون دارند. با این حال، همانطور که میمون‌های دیگر با میمون خود محتوا، رستوران‌ها، برندها، کتاب‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ایجاد می‌کنند (بله، همه این‌ها نمونه‌های واقعی هستند)، دید بیشتری به پروژه می‌دهند و ارزش همه میمون‌ها را در این فرآیند بالا می‌برند. این برند IP خود را ارائه کرد و به مشتریان خود اجازه داد تا محصولات خود را با آن ایجاد کنند.

همچنین: کارگران از بازگشت به دفتر خودداری می کنند و آماده مواجهه با عواقب آن هستند