حتی لینوس توروالدز نیز گاهی اوقات با رایانه شخصی مشکل دارد

توروالدز سال گذشته به دلیل سیاست های حافظه ECC خود، اینتل را مورد انتقاد قرار داد. اینتل به دلیل سیاست‌های بد و نادرست خود برای کل صنعت و کاربران مضر بوده است. [with regards to] ECC جدی” نوشت.

ECC به حافظه “کد تصحیح خطا” اشاره دارد که برای جلوگیری از انواع خاصی از حملات طراحی شده است.

در مورد موانع فعلی توروالدز برای ادغام کد برای هسته لینوکس نسخه 6.1، یک اشکال هسته – که مشکوک معمول است – دلیل آن نبود.

“و پس از آن هرگز نتوانستم آن را تعمیر کنم، تا زمانی که مجبور شدم خطاها را از طریق سخت افزار تشخیص دهم. من کاملاً از سیاست های دیوانه کننده صنعت و فروشندگان بدی که حافظه ECC را بسیار “ویژه” کرده اند، متنفرم. https://www.zdnet. com/article/even-linus-torvalds-sometimes-has-pc-problems/.”

توروالدز همچنین از یک لپ‌تاپ سیلیکونی Apple M1 برای کارهای توسعه‌ای استفاده کرده است که به لطف پروژه لینوکس Asahi، که در حال کار بر روی آوردن توزیع Arch Linux به معماری M1 اپل بوده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/even-linus-torvalds-sometimes-has-pc-problems/#ftag=RSSbaffb68linus-torvalds-072013.jpg

توروالدز تصریح کرد که سیستم او “همه برای ECC تنظیم شده است”، به جز اینکه او آن را در طول اولین محدودیت های COVID-19 ساخته است، زمانی که “هیچ حافظه ECC با هیچ قیمت مناسبی در دسترس نبود.”

برای اکثر مردم، مشکلات سخت افزاری و تحویل کند آنها را آزار می دهد. اما اگر شما فردی هستید که پشت سیستم عاملی هستید که زیربنای بسیاری از ابر، اندروید و اینترنت اشیا است، مشکل شما می تواند به راحتی برای بسیاری از افراد دیگر نیز به مشکل تبدیل شود.

خالق لینوکس، لینوس توروالدز، روز یکشنبه به یکی از همکاران هسته گفت که در حال ادغام «بسیار آهسته» از یکی از لپ‌تاپ‌هایش است در حالی که منتظر است تا «DIMMS حافظه ECC جدید برسد».

“حافظه جدید من “برای تحویل” است، بنابراین امیدوارم تا امروز عصر به سرعت کامل برگردم، اما احتمالا memtest86+ را برای یک شب دیگر با DIMM های جدید ترک خواهم کرد، فقط به این دلیل که این بهترین تجربه تا کنون نبوده است. مقدار زیادی وقت تلف شده برای سرزنش همه چیزهای اشتباه، زیرا _بدیهی است که سخت افزار من ناگهان خراب نمی شود.”

در اوایل سال 2020، در طول موج اول محدودیت های همه گیر، توروالدز رایانه شخصی «frankenbox» اصلی خود را از رایانه ای با i9-9900k به رایانه ای مجهز به پردازنده هیولایی 32 هسته ای مبتنی بر AMD Threadripper 3970x تغییر داد. همانطور که او در آن زمان گفت، این اولین بار در 15 سال گذشته بود که دسکتاپ او مبتنی بر اینتل نبود. در نتیجه خروج از اینتل، آزمایش allmodconfig او سه برابر شتاب گرفت.

“این به معنای واقعی کلمه یک DIMM بود که بعد از 2.5 سال از پایداری کامل دستگاه من به طور تصادفی خراب شد. برو شکل. ابتدا با بوت کردن یک هسته قدیمی و سپس با memtest86+ یک شبه تایید شد.” او در لیست پستی توسعه دهندگان هسته لینوکس توضیح می دهد خالدار توسط The Register.