چگونه یک راه‌انداز برنامه دسترسی سریع به داک MacOS اضافه کنیم

همچنین: نحوه ترک اجباری یک برنامه سرسخت در MacOS

در نوار کناری سمت چپ، باید ورودی Applications را ببینید. اگر روی آن ورودی کلیک کنید، تمام برنامه های نصب شده شما در Finder نشان داده می شود. به راحتی می توانید هر برنامه ای را از آنجا راه اندازی کنید.

روی منوی جدید راه‌انداز برنامه کلیک کنید تا همه برنامه‌های نصب شده‌تان نشان داده شود. برای باز کردن برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید، روی یکی از آن راه‌اندازها کلیک کنید.

چگونه آن را اضافه می کنید؟ بسیار ساده است (زمانی که بدانید چگونه).

الزامات

و این تمام چیزی است که برای اضافه کردن روش دیگری برای باز کردن برنامه‌ها در MacOS وجود دارد. این App Launcher را امتحان کنید و ببینید که آیا به راه‌انداز برنامه کاربردی شما تبدیل نمی‌شود یا فقط وسیله‌ای برای تکمیل Launchpad نیست. در هر صورت، این ترفند مطمئناً مفید است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-add-a-quick-access-app-launcher-to-the-macos-dock/#ftag=RSSbaffb68

رابط دسکتاپ MacOS یک رابط کاربری بسیار کاربرپسند است که کار با برنامه های شما را آسان می کند. با هر بار تکرار دسکتاپ، بهتر و بهتر می شود.

این ویژگی در MacOS تعبیه شده است اما به طور پیش فرض فعال نیست. من به شما نشان خواهم داد که چگونه این راه‌انداز برنامه را به داک MacOS اضافه کنید.

ورودی برنامه ها در MacOS Finder.

روی منوی زمینه در MacOS Finder کلیک راست کنید.

منوی راه‌انداز برنامه MacOS.

اگر با دو انگشت ضربه بزنید (یا اگر از ماوس استفاده می کنید کلیک راست کنید) ورودی برنامه ها در نوار کناری سمت چپ، یک منوی جدید ظاهر می شود. از آن منوی بازشو، روی Add to Dock کلیک کنید و منوی برنامه جدید در سمت راست Dock MacOS ظاهر می شود.

روش دیگری برای راه اندازی برنامه ها در MacOS.

تصویر: جک والن

افزودن این منو به Dock یک امر نسبتاً پنهان است. آن را در تنظیمات سیستم یا تنظیمات داک پیدا نخواهید کرد. در واقع، من به طور تصادفی با آن مواجه شدم و خوشحالم که انجام دادم زیرا ترجیح می دهم از این روش برای راه اندازی برنامه ها از طریق Launchpad استفاده کنم.

افزودن منوی برنامه به پایه MacOS.

تصویر: جک والن

این روش جایگزین مشابه Launchpad بدون گزینه جستجو است. به عبارت دیگر، این فقط یک منوی برنامه ساده است.

زنی با لپ تاپ جلویش

LaylaBird/Getty Images

کسانی از شما که مدتی با MacOS کار می‌کردید احتمالاً عادت کرده‌اید از ترکیبی از نمادهای داک و لانچ‌پد برای باز کردن برنامه‌های نصب شده خود استفاده کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که Finder را باز کنید، که می تواند از MacOS Dock انجام شود.

راه دیگری برای انجام این کار وجود دارد، روشی که ممکن است برای کاربرانی که راه‌های متعددی را برای باز کردن برنامه‌های خود ترجیح می‌دهند، کمی سنتی‌تر به نظر برسد.

همچنین: نحوه پیکربندی برنامه ها برای شروع به هنگام ورود با MacOS

چگونه یک راه‌انداز برنامه دسترسی سریع به داک MacOS اضافه کنیم

همه برنامه های MacOS نصب شده شما در اینجا یافت می شوند.

تصویر: جک والن

تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک دستگاه MacOS با نسخه به روز شده سیستم عامل است. من با MacOS Ventura (نسخه 13.0) نشان خواهم داد. خودشه. بیایید این منو را به Dock اضافه کنیم.

این ممکن است زائد به نظر برسد، اما به نظر من مفید است زیرا یک منوی برنامه را در دو انتهای MacOS Dock قرار می‌دهد، به این معنی که می‌توانید از سمت چپ یا راست نمایشگر به برنامه‌های نصب شده خود دسترسی داشته باشید تا گردش کار کارآمدتری داشته باشید.