چگونه موقعیت مکانی خود را در آیفون به اشتراک بگذارید (و این کار را با خیال راحت انجام دهید)


فراتر از ملاقات با دوستان، اشتراک گذاری موقعیت مکانی آیفون می تواند به شما کمک کند در صورت گم شدن گوشی خود را پیدا کنید. همچنین می‌تواند به حفظ امنیت شما در موقعیت‌های بالقوه خطرناک، مانند ملاقات با فروشنده از یک بازار آنلاین کمک کند. به علاوه، با توجه به اینکه بسیاری از والدین فرزندان خود را برای اولین بار در پاییز امسال به دانشگاه می فرستند، استفاده صحیح از آن می تواند گزینه ای برای کمک به آرامش خاطر در این فصل باشد.

بهترین ویژگی در مورد اشتراک گذاری موقعیت مکانی شما این است که هیچ کس نمی تواند آن را بدون اجازه شما مشاهده کند. این بدان معنی است که شخص دیگری به موقعیت مکانی شما دسترسی نخواهد داشت مگر اینکه شما این دسترسی را به آنها ارائه دهید.

حتی زمانی که موقعیت مکانی خود را با شخصی به اشتراک می گذارید، می توانید هر زمان که بخواهید اشتراک گذاری آن را در تنظیمات آیفون خود متوقف کنید، این دلیل عالی دیگر برای یادگیری نحوه انجام این کار است.

همچنین: 8 بهترین مدل آیفون: کدام یک برای شما مناسب است؟

چگونه موقعیت مکانی خود را در آیفون به اشتراک بگذارید

تصویری از یک زوج جوان در حال استفاده از GPS در تلفن همراه خود در یک سفر جاده ای.

تصویر: دین میچل از طریق گتی ایماژ

قبل از اینکه موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید، باید خدمات موقعیت مکانی را فعال کنید، چیزی که بسیاری از افراد به دلایل حفظ حریم خصوصی آن را غیرفعال نگه می دارند. برای روشن کردن Location Services، به تنظیمات آیفون خود بروید، Privacy را انتخاب کنید و روی Location Services ضربه بزنید، می‌توانید آن را در این صفحه روشن و خاموش کنید.

همچنین: امنیت سایبری 101: از حریم خصوصی خود در برابر هکرها، جاسوسان و دولت محافظت کنید

قبل از اینکه بتوانید موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، باید به تلفن خود اجازه انجام این کار را بدهید. به تنظیمات بروید، روی Apple ID یا نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید، سپس Find My را پیدا کنید. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی من را در موقعیت روشن قرار دهید.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را فعال کنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

قبل از اشتراک گذاری آن با دیگران از طریق برنامه ای مانند Find My یا دیگران، باید Share My Location را در تنظیمات خود فعال کنید.

مطمئن شوید که سوئیچ Share My Location در موقعیت روشن قرار دارد.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

اپلیکیشن Find My را باز کنید.

اگر به دلایلی طعنه آمیز نمی توانید آن را به راحتی پیدا کنید، کافی است با کشیدن انگشت به سمت راست روی صفحه اصلی خود به کتابخانه برنامه خود بروید و Find My را در نوار جستجو تایپ کنید.

Find My app را باز کنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

از پایین صفحه در برنامه Find My، افراد را انتخاب کنید تا این برگه باز شود.

تب People را انتخاب کنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

روی ضربه بزنید + (بعلاوه) را علامت بزنید تا ببینید چه گزینه هایی برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی دارید. اشتراک گذاری مکان من را انتخاب کنید.

برای دیدن گزینه ها روی علامت مثبت ضربه بزنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

اگر موقعیت مکانی خود را با شخصی در لیست مخاطبین خود به اشتراک می گذارید، به سادگی نام او را وارد کنید تا او را جستجو کنید. در غیر این صورت، شماره تلفن آنها را وارد کنید تا موقعیت شما برای آنها ارسال شود.

هنگامی که شخصی را انتخاب کردید، Send را فشار دهید.

نام یا شماره تلفن طرف مقابل را وارد کنید.

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

انتخاب کنید کدام گزینه از زمان به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. می‌توانید از اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با شخص دیگر برای یک ساعت، تا پایان روز یا به‌طور نامحدود انتخاب کنید.

مدت زمان اشتراک‌گذاری مکان را انتخاب کنید

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

راه های دیگر برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود در آیفون

اگرچه وقتی می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید Find My می‌تواند به دلایل زیادی بهترین گزینه باشد، اما چند راه دیگر برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما از iPhone وجود دارد که ممکن است برای موقعیت‌های مختلف مناسب‌تر باشد. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما از طریق اشتراک‌گذاری خانوادگی، با یک مخاطب خاص، از طریق Whatsapp یا با Google Maps نیز در دسترس است.

مرحله 1: لیست مخاطبین خود را باز کنید

می توانید مخاطبین خود را از طریق برنامه تلفن یا از طریق برنامه مخاطبین مشاهده کنید.

مرحله 2: مخاطب را انتخاب کنید و Share My Location را انتخاب کنید

مخاطبی را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با آن به اشتراک بگذارید، از دفترچه تماس خود انتخاب کنید. پس از ضربه زدن روی نام آنها برای مشاهده کارت مخاطب، به پایین بروید تا اشتراک‌گذاری مکان من را ببینید.

پس از انجام این مراحل، می‌توانید مانند روش قبلی، مدت زمانی را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید.

اگر از Family Sharing برای مواردی مانند اشتراک‌های Apple TV+، iCloud و غیره استفاده می‌کنید، احتمالاً از قبل اعضای خانواده را به حساب خود اضافه کرده‌اید. در اینجا نحوه اشتراک گذاری مکان خود با اعضای خانواده خود آورده شده است.

مرحله 1: به تنظیمات بروید و روی نام خود ضربه بزنید

برای دسترسی به Family Sharing، به تنظیمات آیفون خود بروید، سپس روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید.

مرحله 2: اشتراک گذاری خانوادگی را انتخاب کنید

از میان گزینه های موجود Family Sharing را انتخاب کنید.

مرحله 3: اشتراک گذاری موقعیت مکانی

شما باید تمام تنظیمات اشتراک گذاری خانواده را در این صفحه ببینید. اشتراک گذاری موقعیت مکانی را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

مرحله 4: Share My Location را روشن کنید

پس از ضربه زدن بر روی Location Sharing، صفحه بعدی ظاهر می شود که می توانید با روشن کردن آن، Share My Location را انتخاب کنید.

مرحله 5: به اعضای خانواده خود اطلاع دهید

اکنون که اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را با اعضای خانواده خود فعال کرده‌اید، آیفون شما این گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از طریق متن به آنها اطلاع دهید. با این کار پیامکی حاوی اطلاعات موقعیت مکانی شما برای خانواده شما ارسال می شود.

همچنین: کتابخانه عکس مشترک iCloud اپل به طور خودکار عکس های شما را با خانواده به اشتراک می گذارد

مرحله 1: چت Whatsapp را باز کنید

چتی را که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را در آن به اشتراک بگذارید، پیدا کنید. اگر با شخصی که می‌خواهید موقعیت مکانی خود را برای او ارسال کنید، گپ باز ندارید، به سادگی یک گپ جدید را شروع کنید.

مرحله ۲: روی علامت + ضربه بزنید و اشتراک‌گذاری مکان را انتخاب کنید

روی علامت + (+) در چت ضربه بزنید تا منوی اقداماتی که می توانید در چت استفاده کنید باز شود. اشتراک گذاری مکان من را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا در حال حاضر موقعیت مکانی خود را با کسی در واتساپ به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید تنظیمات را در برنامه Whatsapp بررسی کنید و حریم خصوصی را انتخاب کنید. با این کار لیستی از مخاطبینی که در حال حاضر موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک می گذارید به شما نشان می دهد.

همچنین: آیا باید آن پیام شرم آور Whatsapp را حذف کنید؟ حالا شما کمی زمان بیشتری دارید

Google Maps اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را با مخاطبین شما بسیار آسان می‌کند، به خصوص اگر آنها نیز از همان برنامه ناوبری استفاده کنند.

هنگامی که در Google Maps هستید، به سادگی روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید، گزینه‌های شما باز می‌شود که می‌توانید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را انتخاب کنید. سپس، مخاطبی را انتخاب کنید و انتخاب کنید تا چه مدت می‌خواهید موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید.

همچنین: Google I/O: Maps یک «نمای همه جانبه» از جهان، حتی در داخل مکان‌ها ارائه می‌کند

همچنین یک میانبر جالب برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود در Google Maps وجود دارد: وقتی از نقشه در برنامه عکس می‌گیرید، یک پنجره بازشو ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

اگر باتری آیفون من از بین برود، کسی مکان من را می داند؟

در مواقع اضطراری، می‌توانید Send Last Location را در اپلیکیشن Find My فعال کنید، این کار باعث می‌شود در صورت از بین رفتن باتری گوشی، موقعیت مکانی شما حدود 24 ساعت ذخیره شود.

همچنین: باتری آیفون شما به روش های عجیبی به شما دروغ می گوید

چگونه اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را در آیفون متوقف کنم؟

برای توقف اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود به گونه‌ای که شخص دیگری نتواند آن را مشاهده کند، می‌توانید به کارت تماس او بروید و تا جایی که روی آن نوشته شده است Stop Sharing Location را پایین بروید و روی آن ضربه بزنید.

اگر موقعیت مکانی خود را از طریق Family Sharing، Find My به اشتراک گذاشته اید، یا می خواهید به طور کلی اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود را متوقف کنید، کافی است این مراحل را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات آیفون خود بروید
  2. Privacy را انتخاب کنید
  3. روی Location Services ضربه بزنید
  4. اشتراک‌گذاری مکان من را انتخاب کنید
  5. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی من را خاموش کنید

آیا می توانم نام ها را به مکان های مکرر اضافه کنم؟

برنامه Find My همچنین به شما امکان می دهد مکان های مختلف خود را نام ببرید، که برای مکان هایی که اغلب بازدید می کنید مفید است. می توانید این کار را با باز کردن Find My انجام دهید، سپس:

  1. من را انتخاب کنید
  2. به ویرایش نام مکان بروید
  3. یکی از گزینه های نام را انتخاب کنید یا برچسب سفارشی را اضافه کنید

چرا نمی توانم موقعیت مکانی خود را در آیفون خود به اشتراک بگذارم؟

اگر نمی‌توانید موقعیت مکانی خود را با موفقیت با دیگران به اشتراک بگذارید، به احتمال زیاد باید اشتراک‌گذاری مکان من را در تنظیمات خود روشن کنید. به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات بروید
  2. روی نام خود ضربه بزنید
  3. Find My را انتخاب کنید
  4. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی من را فعال کنید

آیا می توانم ETA خود را با کسی به اشتراک بگذارم؟

اگر از ناوبری استفاده می‌کنید و می‌خواهید به کسی که با او ملاقات می‌کنید، زمان تخمینی ورودتان را بفرستید، Apple Maps پشت شماست.

برای اشتراک گذاری ETA خود، روی اطلاعات مسیر خود در پایین صفحه ضربه بزنید و اشتراک گذاری ETA را انتخاب کنید. سپس فقط شخصی را برای ارسال ETA خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید هر زمان که پیمایش شما در حال اجرا است، به سادگی از سیری بپرسید: «ETA من را به اشتراک بگذارید».

همچنین: نحوه استفاده از سیری برای عکس گرفتن با آیفون

اپل همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر زمان که ناوبری به آن مکان را شروع می‌کنید، به‌طور خودکار مخاطبی را برای دریافت ETA خود تنظیم کنند. اگر بچه‌ها را با تلفن‌های خودشان می‌برید، این می‌تواند بسیار مفید باشد، بنابراین آنها همیشه می‌دانند چه ساعتی می‌آیید. برای انجام این کار، مکان را به موارد دلخواه خود اضافه کنید و مخاطبی را برای دریافت ETA خود انتخاب کنید. زمانی که ناوبری گام به گام به آن مکان را شروع کنید، آن را دریافت خواهند کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-share-location-on-iphone/#ftag=RSSbaffb68