چگونه قهوه ساز Keurig خود را از داخل و خارج تمیز کنید


قهوه ساز Keurig با لوازم تمیز کننده

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

اگر شما یک دستگاه تمیز در خانه، ممکن است فکر کرده باشید که چه نوع لجنی ممکن است پس از دم کردن گالن قهوه در داخل قهوه ساز انباشته شده باشد.

البته، می‌توانید از موضوع اجتناب کنید، اما چگونه می‌توانید بفهمید که قهوه‌تان به دلیل برشته شدن آن تیره است یا در نتیجه همه کثیفی‌های احتمالی موجود در آن؟ یا شاید شما فقط می توانید یاد بگیرید که چگونه Keurig خود را تمیز کنید.

این که آیا از غلاف استفاده می کنید یا فنجان های K قابل استفاده مجددیک قهوه‌ساز Keurig گوشه‌ها و شکاف‌های زیادی دارد که تجمع و کپک در آن‌ها پنهان می‌شود، بنابراین تمیز نگه داشتن آن تا حد امکان مهم است. هرچه از کوریگ شما عبور کند ممکن است به بدن شما نیز ختم شود.

چگونه قهوه ساز Keurig خود را تمیز کنیم

مواد مورد نیاز:

زمان تخمین زده شده:

یک Keurig چندین قسمت قابل جابجایی دارد که تفاله‌های قهوه قدیمی و ریخته‌شده در آن‌ها می‌تواند پنهان شود. تمام قطعات قابل جدا شدن را با صابون ظرفشویی در سینک بشویید، از جمله مخزن آب، پایه لیوان، نگهدارنده غلاف و بخارشوی شیر، اگر دستگاه شما یکی دارد.

نگهدارنده غلاف Keurig یک محفظه فنجانی شکل است که در آن فنجان های K را برای دم کردن قهوه قرار می دهید. برای برداشتن نگهدارنده غلاف، درب Keurig خود را باز کرده و سوزن ها را پیدا کنید. سپس نگهدارنده غلاف را با انگشتان خود از پایین به سمت بالا فشار دهید تا بیرون بیاید. هنگام برداشتن غلاف بسیار مراقب سوزن ها باشید!

اگر می‌خواهید سوزن‌های دستگاه آبجوسازی را تمیز کنید، می‌توانید از یک سنجاق یا یک گیره کاغذ برای از بین بردن هرگونه زمینی که ممکن است باعث کاهش سرعت دستگاه شما شود، استفاده کنید. من همچنین در این مرحله نمای بیرونی آبجو را پاک می کنم.

قبل و بعد از قطعات قابل جابجایی

پایه لیوان به خصوص کثیف می شود!

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

مخزن آب خود را خالی کنید و فیلتر را بردارید. اگر فیلتر شما بیش از دو ماه از عمر آن گذشته است، احتمالاً زمان آن رسیده است که پس از اتمام تمیز کردن دستگاه، آن را با یک فیلتر جدید تعویض کنید.

مخزن آب را تا نیمه با سرکه سفید پر کنید، سپس روی آن را با آب تا خط پر کنید.

سرکه و آب را به مخزن آب اضافه کنید

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

یک لیوان بزرگ را روی پایه قرار دهید و Keurig خود را در چندین چرخه 8 اونسی بدون قرار دادن K-Cup اجرا کنید، تا زمانی که مخزن آب از محلول تمیز کننده خالی شود.

تمام تفاله‌های قهوه قدیمی و تجمع مواد معدنی در داخل دم‌ساز باید شروع به خارج شدن از لیوان کنند. من متوجه شدم که زمین های قدیمی هنوز از Keurig بیرون می آیند، حتی پس از نیمه خالی بودن مخزن آب، بنابراین مهم است که فرآیند را به پایان برسانیم و از کل محتویات مخزن آب عبور کنیم.

کوریگ در حال دویدن با آب و سرکه

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

هنگامی که تمام مخلوط سرکه و آب را از مخزن خارج کردید و از داخل قهوه‌ساز خارج کردید، اجازه دهید آنچه از محلول تمیزکننده باقی مانده حدود 30 دقیقه در قسمت‌های داخلی خیس بخورد، اما نه بیشتر از سه ساعت.

در حالی که سرکه در داخل کیوریگ خیس می شود، دوباره مخزن آب را بردارید و آن را خوب بشویید تا سرکه سفید باقی مانده از بین برود اما داخل آن را خشک نکنید زیرا نمی خواهید پرز به داخل آن بچسبد. اگر در مخزن شما پرز وجود داشته باشد، می تواند کریگ شما را مسدود کند یا به نوشیدنی شما ختم شود.

کوریگ نمی دود، اجازه می دهد سرکه خیس بخورد

وقتی سرکه خیس می شود، دستگاه می تواند به برق وصل بماند

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

Keurig خود را دوباره جمع کنید و این بار مخزن آب را با آب تازه پر کنید. چند چرخه را فقط با آب اجرا کنید تا تمام سرکه سفید از داخل قهوه ساز خارج شود. Keurig حدود 12 چرخه فقط آب بعد از رسوب زدایی را توصیه می کند.

کوریگ فقط با آب تازه می دود

تصویر: ماریا دیاز / ZDNET

سوالات متداول

هر چند وقت یکبار باید قهوه ساز Keurig خود را تمیز کنید؟

هر چند وقت یکبار از Keurig خود استفاده می کنید به تعیین اینکه چند وقت یکبار باید آن را تمیز کنید کمک می کند. Keurig توصیه می کند که مخزن آب خود را به صورت هفتگی بشویید و دستگاه خود را هر سه تا شش ماه یکبار رسوب زدایی کنید.

چرا مزه های طولانی مدت از چرخه های دم کردن گذشته وجود دارد؟

اگر متوجه شدید که طعم فنجان های گذشته به دمنوش های تازه منتقل می شود، ممکن است از اجرای چرخه های آبکشی در بین فنجان ها بهره مند شوید. این امر به ویژه در صورتی مفید است که نوشیدنی های مختلفی مانند کاکائو داغ یا چای دم کنید.

چه نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد من باید کوریگ خود را تمیز کنم؟

مراقب علائمی باشید که قهوه ساز شما نیاز به تمیز کردن عمیق دارد:

  • طعم های ماندگار دم کرده های گذشته که با چرخه های آبکشی از بین نمی روند
  • گرانول در لیوان دم کرده شما
  • بوی بد یا کپک زده
  • آهسته تراوش آب
  • تجمع مواد معدنی در دستگاه
  • درخواست رسوب زدایی روشن است
  • ماشین برای پر کردن فنجان خیلی طول می کشد یا آن را تا آخر پر نمی کند

اگر آب سفت داشته باشم چه کنم؟

اگر تجمع مواد معدنی مشکلی در Keurig شما باشد، ممکن است به جای آب مستقیم از شیر، از آب تصفیه شده در مخزن خود استفاده کنید. برخی افراد نیز از آن صرف نظر می کنند فیلتر کنید در Keurig آنها، اما اگر آب سخت دارید، فیلتر حیاتی است.

آب سخت می تواند باعث تجمع مواد معدنی شود که می تواند بر طعم قهوه و عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد.

چگونه می توان بدون سرکه کریگ را تمیز کرد؟

در حالی که اجرای چرخه های شستشو در این فرآیند از شر سرکه سفید داخل آبجو خلاص می شود، Keurig یک محلول رسوب زدایی برای از بین بردن تجمع مواد معدنی که جایگزین بی بو برای سرکه سفید است.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/kitchen-household/how-to-clean-your-keurig-coffemaker/#ftag=RSSbaffb68