چگونه با طرح بندی فشرده فضای بیشتری در سافاری به دست آوریم

یکی از چیزهایی که من همیشه روی دسکتاپ‌هایم برای آن تلاش می‌کنم این است که به پاک‌ترین و حداقل‌ترین محیط کاری که می‌توانم داشته باشم، دست پیدا کنم، تا بتوانم کارآمدتر کار کنم و بتوانم صفحه نمایش واقعی را که باید با آن کار کنم، بهینه کنم. این می تواند به ویژه هنگام کار با یک صفحه نمایش کوچکتر مهم باشد (مانند یک مک بوک پرو 13 اینچی، جایی که هر اینچ از فضای اضافی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

شکل 3: نوار آدرس به حرکت خود ادامه می دهد!

تصویر: جک والن

وقتی Compact View را فعال می‌کنید، از شر نوار آدرس ثابت خلاص می‌شود و آن را در هر تب قرار می‌دهد. در واقع، تا زمانی که یک تب جدید را باز نکنید، نوار آدرس را نمی بینید (شکل 2).

چیدمان فشرده ممکن است فوراً کارایی شما را افزایش ندهد، اما هر چه رابط مرورگر شما تمیزتر باشد، محیط کارآمدتر می‌تواند باشد. و حتی اگر در ابتدا طرح را دوست ندارید، یک یا دو روز قبل از اینکه آن را رد کنید به آن فرصت دهید. ممکن است متوجه شوید که این طرح دقیقا همان چیزی است که برای بهبود نحوه کار با مرورگر MacOS خود به دنبال آن بودید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-get-more-space-in-safari-with-the-compact-layout/#ftag=RSSbaffb68 سافاری سیب

سیب

در سفر به سرزمین ZDNet، آن برگه را بردارید و سپس برگه دیگری را باز کنید. نوار آدرس در کنار تب جدید ظاهر می شود. اگر روی زبانه اصلی ZDNet کلیک کنید، خواهید دید که نوار آدرس اکنون در این تب ظاهر می شود و در برگه قبلی ناپدید می شود (شکل 3).

پنجره Safari Preferences به بخش Tabs باز می شود.

این چیدمان ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما فضای اضافه ای که در سافاری به دست می آورید ارزش یادگیری را دارد. البته، اگر طرح فشرده را دوست ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به Preferences > Tabs برگردید و برای بازگشت به گزینه استاندارد، Separate Layout را انتخاب کنید.

شکل 4: جابجایی به چیدمان فشرده در تنظیمات Safari.

تصویر: جک والن

با توجه به اینکه من بیشتر وقت خود را در یک مرورگر وب می گذرانم، مهم است که بتوانم آن ابزار را برای مطابقت کامل با نیازهایم بهینه کنم. کافی است بگویم، زمانی که راهی برای به دست آوردن املاک و مستغلات بیشتری از MacOS Safari کشف کردم، از فرصت استفاده کردم و آن را انجام دادم.

در پاپ آپ Preferences، روی Tabs کلیک کنید و سپس Compact را از دو گزینه layout انتخاب کنید (شکل 4).

سافاری ZDNet را در برگه Compact Layout نمایش می دهد.

شکل 1: Safari Compact Layout چهار تب را با زبانه ZDNet با فوکوس نمایش می دهد.

تصویر: جک والن

نمای فشرده چگونه کار می کند؟

شکل 2: یک پنجره جدید سافاری نوار آدرس را تقریباً مانند حالت عادی نمایش می دهد.

تصویر: جک والن

Safari را باز کنید و سپس Safari > Preferences را کلیک کنید.

2. Compact Layout را فعال کنید

پس از تغییر، پنجره Preferences را ببندید و از طرح بندی فشرده جدید لذت ببرید.

قبل از اینکه نحوه فعال کردن Compact View Safari را به شما نشان دهم، به نحوه ظاهر شدن آن نگاه کنید (شکل 1) تنها با چهار برگه باز.

چیزی که من در مورد آن صحبت می کنم، طرح فشرده سافاری است. اکنون، من به شما هشدار می دهم که این طرح بندی برای همه مناسب نیست، زیرا نوار آدرس را به برگه های جداگانه منتقل می کند، که ممکن است برای برخی کمی شلوغ شود. با این حال، می‌توانید با استفاده از ویژگی جدید گروه‌های برگه سافاری (که در «نحوه استفاده از ویژگی گروه‌های برگه سافاری» به آن پرداختم، از شلوغی بیش از حد جلوگیری کنید. Tab Groups شما را از نمایش تعداد زیادی گروه برگه در سافاری باز می‌دارد که در نمای Compact نمی‌توان با آن‌ها برخورد کرد.

Compact Layout به طور موثر هر عنصر را به یک نوار ابزار منتقل می کند، که رابط را تمیز می کند و به شما املاک و مستغلات بیشتری برای نمایش صفحات وب می دهد.

فعال کردن طرح بندی فشرده

1. تنظیمات را باز کنید

نمایی از طرح فشرده سافاری.

یک تب ZDNet فوکوس دارد، بنابراین نوار آدرس را دوباره نشان می دهد.