چگونه اندروید 13 را روی گوشی پیکسل خود نصب کنیم

از داخل Recovery Mode، به Apply Update from ADB بروید.

3. دستگاه خود را به رایانه خود وصل کنید

اگر در ویندوز هستید، ابتدا باید به دایرکتوری ADB Tools تغییر دهید تا دستور را اجرا کنید. در لینوکس یا MacOS، همین کار را انجام دهید (به پوشه ADB Tools تغییر دهید)، فقط برای اجرای دستور در آن سیستم عامل ها، دستور به صورت زیر خواهد بود:

به پایین پنجره تنظیمات بروید و روی System ضربه بزنید. از آن پنجره (شکل 1) روی “System update” ضربه بزنید.

سپس دستور sideload را صادر کنید:

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اندروید 13 فقط توسط دستگاه های پیکسل زیر پشتیبانی می شود:

  • Pixel 4/XL
  • پیکسل 4a
  • Pixel 4a 5G
  • پیکسل 5
  • پیکسل 5a
  • Pixel 6/Pro
  • پیکسل 6a

فقط برای روشن بودن، توصیه نمی‌کنم این به‌روزرسانی را امتحان کنید، زیرا خطرناک‌تر است و حتی می‌توانید دستگاه خود را آجر کنید. برای این کار، باید فایل OTA را از سایت دانلود کنید سرور توسعه دهندگان گوگل (حتما فایل را برای دستگاه خاص خود انتخاب کنید) و ابزار adb را که در آن موجود است نصب کنید Android SDK Platform-Tools.

منوی تنظیمات Android 12 که به‌روزرسانی سیستم را نشان می‌دهد.

شکل 1: ورودی به‌روزرسانی سیستم در برنامه تنظیمات Android 12.

تصویر: جک والن

برنامه تنظیمات را از طریق Notification Shade (با استفاده از نماد چرخ دنده) یا App Drawer باز کنید.

2. System Update را باز کنید

اگر پس از انتخاب برای بررسی به‌روزرسانی، همچنان به‌روزرسانی اندروید 13 را آماده نمی‌بینید، باید بعداً بررسی کنید تا به‌روزرسانی OTA برای تلفن شما در دسترس قرار گیرد. یا، می توانید به گزینه چالش برانگیزتر بروید.

به روز رسانی Sideload

تبریک می‌گوییم، دستگاه Pixel شما اکنون آخرین نسخه Android را اجرا می‌کند. با این حال، یک بار دیگر، به جای انجام این کار، به شدت توصیه می کنم که مسیر OTA را انتخاب کنید، زیرا روش بارگذاری جانبی نه تنها پیچیده است، بلکه مستعد مشکلاتی است که نمی خواهید با آن دست و پنجه نرم کنید (مانند آجر کردن دستگاه خود).

جک والن: در اینجا نحوه …


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-install-android-13-on-your-pixel-device/#ftag=RSSbaffb68همچنین: 4 بهترین گوشی گوگل

بنابراین، چگونه اندروید 13 را روی دستگاه پیکسل خود نصب می کنید؟ بگذار نشانت دهم.

به روز رسانی OTA

گوشی خود را ریستارت کنید. به محض خاموش شدن، دکمه پاور و دکمه کاهش صدا را همزمان فشار دهید تا صفحه Bootloader را ببینید. با استفاده از دکمه های صدا، به سمت ورودی حالت بازیابی به پایین بروید و با فشار دادن دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

2. ADB Sideload را پیدا کنید

وقتی از شما خواسته شد، نام فایل فایل OTA دانلود شده را تایپ کرده و Enter را بزنید.

5. دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید

اگر به‌روزرسانی موجود نمی‌بینید، روی «بررسی برای به‌روزرسانی» ضربه بزنید (شکل 2).

از داخل آن دایرکتوری، دستور “adb devices” را صادر کنید و در صورت درخواست، مجوزهای تلفن خود را بپذیرید و مطمئن شوید که روی گزینه یادآوری رایانه کلیک کنید. در این مرحله نباید هیچ خطایی مشاهده کنید و دستگاه شما لیست خواهد شد.

شکل 2: در حال بررسی به‌روزرسانی در Pixel 6 Pro من دارای Android 12.

تصویر: جک والن

این مسیر ارتقاء است که من به همه توصیه می کنم طی کنند. انجام من بسیار ساده تر است و به سادگی قابل اعتمادتر است. در واقع، تنها دلیل برای نرفتن به این مسیر این است که نمی‌توانید چند روز منتظر بمانید تا به‌روزرسانی به گوشی شما برسد.

پس از اتمام نصب فایل OTA، دوباره در حالت بازیابی قرار خواهید گرفت، جایی که باید دکمه پاور را فشار دهید و سپس گزینه Reboot Now را انتخاب کنید. هنگامی که راه اندازی مجدد کامل شد، باید خود را در اندروید 13 بیابید.

برای اینکه بدانید چه ویژگی‌های جدیدی با نسخه جدید اضافه می‌شود، حتماً «اگر نوع گوشی مناسبی دارید، Android 13 رسماً اینجاست» را بررسی کنید.

هنگامی که فایل OTA را دانلود کردید و SDK Platform-Tools را نصب کردید، آماده بارگذاری جانبی هستید. در اینجا چگونگی آن است.

1. به حالت ریکاوری بوت شوید

اندروید 13 کمی زود برای دستگاه‌های پیکسل عرضه شده است و به‌روزرسانی‌های مهمی را برای پلتفرم به ارمغان می‌آورد، به خصوص از طریق پرداخت به برخی از بیت‌های جدید موجود در اندروید 12. این یکی از مزایای بزرگ داشتن تلفن هوشمند پیکسل به عنوان روزانه است. درایور — شما آخرین و بهترین نسخه اندروید را قبل از دیگران دریافت می کنید. در واقع، برای دستگاه های سامسونگ، این ارتقا ممکن است تا سال آینده ارائه نشود. بنابراین برای کسانی که دوست دارند همیشه آخرین نسخه از یک سیستم عامل تلفن همراه را داشته باشند، Pixel راهی برای رفتن است.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت این است که این به روز رسانی دارای یک انتشار تدریجی خواهد بود، بنابراین همه آن را به طور همزمان دریافت نمی کنند. همچنین راهی برای نصب آن برای کسانی که نمی‌توانند منتظر به‌روزرسانی over-the-air (OTA) باشند، وجود دارد، اما در یک دقیقه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم.

دستگاه Android خود را به رایانه ای که دارای SDK Platform-Tools است وصل کنید. یک پنجره ترمینال را باز کنید تا بتوانید دستورات لازم را اجرا کنید.

4. دستورات لازم را اجرا کنید

دکمه Update را در اندروید 12 بررسی کنید.