چگونه از مدیر رمز عبور خود محافظت و ایمن کنیم

با این حال، از آنجایی که مدیر رمز عبور شما خانه جزئیات حساس ورود به سیستم برای همه حساب های شما است، باید از خود مدیر رمز عبور در برابر هرگونه خطر احتمالی محافظت کنید. هر فروشنده معتبر مدیریت رمز عبور مطمئناً داده های حساب شما را رمزگذاری می کند، اما گزینه هایی وجود دارد که باید به تنهایی از حساب خود محافظت کنید.

از آن به بعد، می توانید با استفاده از فرم احراز هویت انتخابی خود، مدیر رمز عبور را باز یا فعال کنید. ممکن است همچنان از شما خواسته شود که رمز اصلی خود را در فواصل زمانی مشخص وارد کنید یا تغییرات خاصی را ایجاد کنید. در غیر این صورت، صورت یا انگشت شما این کار را انجام می دهد (شکل 3).

احراز هویت بیومتریک یک جایگزین امن و راحت برای رمز عبور، به ویژه با مدیر رمز عبور فراهم می کند. به جای اینکه هر بار که می خواهید مدیر رمز عبور را فعال کنید، رمز اصلی خود را تایپ کنید، از چهره یا انگشت خود برای تأیید هویت خود استفاده کنید.

اما شما باید گهگاه رمز اصلی خود را وارد کنید، بنابراین می‌خواهید رمزی به یاد ماندنی باشد و تایپ آن چندان دشوار نباشد. به همین دلیل توصیه می کنم به جای رمز عبور از عبارت عبور استفاده کنید. متشکل از کلمات یا عبارات مختلف، نوع صحیح عبارت عبور می تواند امن تر از یک رمز عبور پیچیده باشد و در عین حال به خاطر سپردن آسان تر باشد.

یک رمز عبور اصلی قوی برای مدیریت رمز عبور خود ایجاد کنید

لنس ویتنی / اسکرین شات

از احراز هویت بیومتریک استفاده کنید

برای گذراندن مراحل مختلف، من از RoboForm به عنوان مثال استفاده می کنم، اما روند کلی باید برای هر یک از مدیران اصلی رمز عبور مشابه باشد.

رمز عبور اصلی خود را ایجاد کنید

هنگامی که برای اولین بار مدیریت رمز عبور خود را راه اندازی می کنید، از شما خواسته می شود که یک رمز عبور اصلی ایجاد کنید. این رمز عبور باید قوی و پیچیده باشد زیرا خط دفاعی کلیدی برای تمام جزئیات ورود شما، هم در دستگاه های شخصی شما و هم در فضای ابری است.

اکثر مدیران رمز عبور باید به شما اجازه دهند هر نوع احراز هویت بیومتریک را که در دستگاه یا سیستم عامل شما تعبیه شده است، اتخاذ کنید. در رایانه شخصی ویندوز، این به معنای Windows Hello است. در iPhone یا iPad، این به معنای Face ID یا Touch ID است. و در دستگاه اندرویدی، این به معنای تشخیص چهره یا اثر انگشت است.

احراز هویت دو مرحله ای را برای مدیریت رمز عبور خود فعال کنید

لنس ویتنی / اسکرین شات
از تشخیص چهره یا اثر انگشت برای ورود به مدیریت رمز عبور خود استفاده کنید

لنس ویتنی / اسکرین شات

احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

برای ابداع یک عبارت عبور مستحکم، از یک سری کلمات یا عبارات با معانی یا اهمیت برای شما استفاده کنید تا به راحتی آن را به خاطر بیاورید. من همچنین دوست دارم ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و همچنین اعداد و نمادها را بگنجانم. فقط مطمئن شوید که می توانید عبارت عبور اصلی خود را به خاطر بسپارید. اگر آن را فراموش کردید، باید از ابتدا با مدیریت رمز عبور خود شروع کنید.

اولین گزینه این است که یک رمز عبور اصلی قوی برای محافظت از حساب خود در برابر دسترسی ناخواسته ایجاد کنید. گزینه دوم این است که احراز هویت بیومتریک را برای مدیر رمز عبور در رایانه شخصی و دستگاه تلفن همراه خود فعال کنید. و گزینه سوم این است که احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید تا از ورود شخصی به حساب مدیریت رمز عبور شما در صورت به خطر افتادن آن جلوگیری شود. بیایید به هر گزینه نگاه کنیم.

اگر هکری رمز اصلی شما را یاد بگیرد، می‌خواهید مطمئن شوید که نمی‌تواند در یکی از دستگاه‌های خود وارد حساب مدیریت رمز عبور شما شود. برای این کار، می توانید به احراز هویت دو مرحله ای (2FA) مراجعه کنید، که اکثر مدیران رمز عبور باید در این مرحله از آن پشتیبانی کنند.

دفعه بعد که سعی کردید از مدیر رمز عبور خود در رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه جدید استفاده کنید، رمز عبور یک بار مصرف از طریق روش دلخواهتان برای شما ارسال می شود. هنگامی که از شما خواسته شد رمز عبور یک بار مصرف را وارد کنید، و آن دستگاه جدید اکنون برای استفاده از مدیر رمز عبور شما پاک می شود. صفحه حساب مدیر گذرواژه شما همچنین ممکن است تمام دستگاه‌هایی را که ثبت‌نام کرده‌اند فهرست کند تا بتوانید موارد مشکوک را بررسی کنید و دستگاه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید حذف کنید.

تنظیمات امنیتی مدیریت رمز عبور خود را بررسی کنید و به دنبال گزینه ای برای تغییر به فرم داخلی احراز هویت بیومتریک باشید. از شما خواسته می شود رمز عبور اصلی خود را برای تأیید سوئیچ وارد کنید (شکل 2).

به تنظیمات مربوط به مدیر رمز عبور خاص خود نگاه کنید تا ببینید آیا گزینه ای برای احراز هویت دو مرحله ای یا رمز عبور یک بار مصرف ارائه می دهد. اگر چنین است، آن گزینه را فعال کنید. اگر از بین ایمیل، پیامک یا برنامه احراز هویت، انتخابی به شما داده شد، برنامه احراز هویت را به عنوان امن ترین روش انتخاب کنید (شکل 4).

احراز هویت بیومتریک را برای مدیریت رمز عبور خود تنظیم کنید

لنس ویتنی / اسکرین شات

این ZDNet مقاله چندین نکته مفید برای ایجاد یک عبارت عبور سالم ارائه می دهد. 1Password یک تولید کننده رمز عبور آنلاین که به شما عبارات عبور مد را پیشنهاد و کمک می کند. وقتی مورد درست را ساختید، آن را تایپ کنید و سپس در پنجره مناسب برای مدیریت رمز عبور خود دوباره تایپ کنید (شکل 1).

فراتر از سه گزینه امنیتی که در مورد آنها بحث کردم، مدیران رمزهای عبور مختلف ممکن است گزینه های دیگری را ارائه دهند. بهترین شرط شما این است که تنظیمات امنیتی محصول خاص خود را بررسی کنید و از مواردی استفاده کنید که به محافظت از اطلاعات حساب و ورود به سیستم شما در برابر سوء استفاده یا به خطر افتادن کمک می کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-protect-and-secure-your-password-manager/#ftag=RSSbaffb68

ایجاد و به خاطر سپردن یک رمز عبور منحصر به فرد و پیچیده برای هر یک از حساب های شما بدون کمک عملا غیرممکن است. و این روزها، این کمک را به بهترین وجه می توان در یک مدیریت رمز عبور پیدا کرد. یک مدیر رمز عبور خوب، رمزهای عبور قوی و پیچیده را در سراسر صفحه ایجاد، ذخیره و اعمال می کند و در نتیجه حساب های شما را ایمن می کند. من سال‌ها از یک مدیر رمز عبور استفاده کرده‌ام و بدون آن نمی‌توانم تمام حساب‌های آنلاین خود را مدیریت کنم.