جو بایدن عمیق ترین تصویر مادون قرمز از کیهان را به اشتراک می گذارد


وب

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه اولین تصویری را که توسط مأموریت تلسکوپ فضایی جیمز وب به صورت عمومی منتشر شد، به اشتراک گذاشت که عمیق ترین تصویر فروسرخ از کیهان است که تا به حال دیده شده است.

ناسا، ESA، CSA و STScI

رئیس جمهور جو بایدن روز دوشنبه این افتخار را داشت که این موضوع را به اشتراک بگذارد اولین تصویر منتشر شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب – عمیق ترین تصویر مادون قرمز از کیهان که تا به حال دیده شده است، توسط قدرتمندترین تلسکوپی که تاکنون ساخته شده است.

بایدن گفت که تلسکوپ و مأموریت آن “نماد روح بی امان نبوغ آمریکایی است.”

او گفت که این به «جهان یادآوری می‌کند که آمریکا می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد». “آمریکا با یک کلمه تعریف می شود: امکانات.”

این تصویر خوشه کهکشانی SMACS 0723 را همانطور که 4.6 میلیارد سال پیش ظاهر شد نشان می دهد.

گرفته شده توسط Webb’s دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam)، این ترکیبی است که از تصاویری در طول موج‌های مختلف ساخته شده است که مجموعاً 12.5 ساعت طول می‌کشد – و به عمق‌هایی در طول موج‌های فروسرخ فراتر از عمیق‌ترین میدان‌های تلسکوپ فضایی هابل می‌رسد.

این تصویر جزو اولین تصاویر تمام رنگی تلسکوپ است. مجموعه کامل سه‌شنبه، از ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی، طی یک برنامه زنده منتشر می‌شود تلویزیون ناسا پخش.

JWST در ماه دسامبر از بندر فضایی اروپا در کورو، گویان فرانسه، به عنوان بخشی از یک برنامه بین المللی بین ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا پرتاب شد. این تلسکوپ که در فاصله 1 میلیون مایلی از زمین قرار دارد، برای مطالعه تکامل منظومه شمسی ما ساخته شده است.

به گفته ناسا، عکس‌هایی که منتشر خواهند شد برای تصاویر رنگی تماشایی و همچنین برای نشان دادن وسعت علمی که JWST از آن پشتیبانی می‌کند، انتخاب شده‌اند.

روز دوشنبه، ناسا شرحی از آنچه که اولین تصاویر نشان می دهد ارائه کرد. آنها علاوه بر خوشه کهکشانی SMACS 0723، نشان می دهند:

  • سحابی کارینا سحابی کارینا یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین سحابی‌های آسمان است که تقریباً ۷۶۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد و در صورت فلکی جنوبی کارینا قرار دارد. سحابی ها مهدکودک های ستاره ای هستند که در آن ستاره ها شکل می گیرند. سحابی کارینا خانه بسیاری از ستارگان پرجرم است که چندین برابر بزرگتر از خورشید هستند.

  • WASP-96 b (طیف). WASP-96 b سیاره ای غول پیکر خارج از منظومه شمسی است که عمدتاً از گاز تشکیل شده است. این سیاره که نزدیک به 1150 سال نوری از زمین فاصله دارد، هر 3.4 روز یک بار به دور ستاره خود می چرخد. این سیاره حدود نیمی از جرم مشتری را دارد و کشف آن در سال 2014 اعلام شد.

  • سحابی حلقه جنوبی حلقه جنوبی یا سحابی “هشت انفجار” یک سحابی سیاره ای است – یک ابر گازی در حال انبساط که ستاره ای در حال مرگ را احاطه کرده است. قطر آن تقریباً نیم سال نوری است و تقریباً 2000 سال نوری از زمین فاصله دارد.

  • پنج نفری استفان: در فاصله حدود 290 میلیون سال نوری از ما، پنج نفره استفان در صورت فلکی پگاسوس قرار دارد. قابل توجه است که این اولین گروه کهکشانی فشرده است که در سال 1877 کشف شده است. چهار کهکشان از پنج کهکشان در این پنج کهکشان در یک رقص کیهانی از برخوردهای نزدیک مکرر قفل شده اند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/joe-biden-shares-the-deepest-image-of-the-infrared-universe-ever-taken/#ftag=RSSbaffb68