چرا من ظرفیت شارژ آیفون 15 خود را به 80٪ محدود می کنم (و شما هم باید آن را انجام دهید)

چرا من ظرفیت شارژ آیفون 15 خود را به 80٪ محدود می کنم (و شما هم باید آن را انجام دهید)

iPhone-15-pro-max-blue-1

جیسون هینر/ZDNET

در تجربه من، هیچ موضوعی بیشتر از این که چگونه بهترین عمر باتری را از آیفون خود دریافت کنید، مقالات، پست های وبلاگ و ویدیوهای یوتیوب تولید نکرده است. این موضوعی است که من بیشترین سوالات و نظرات را در مورد آن دریافت کرده ام. مردم در مورد عمر باتری آیفون خود و گرفتن طولانی ترین زمان ممکن با هر بار شارژ وسواس زیادی دارند.

همچنین: بهترین پاور بانک های آیفون که می توانید بخرید

هر دقیقه از زمان اجرا، هر درصد از عمر باتری مهم است. اما اگر مردم وسواس زیادی در مورد شارژ کردن دارند، چرا منطقی است که 20٪ – یا به عبارت دیگر، یک پنجم – از ظرفیت باتری خود را قربانی کنید؟

قابلیتی که اپل در لاین آپ آیفون 15 در iOS تعبیه شده است “80% Limit” نامیده است.

تنظیم محدودیت 80% برای خط آیفون 15 در iOS 17

تنظیم محدودیت 80% برای خط آیفون 15 در iOS 17.

اسکرین شات توسط Adrian Kingsley-Hughes/ZDNET

این ویژگی مفهوم اصلی شارژ بهینه باتری را گسترش می‌دهد، که قبلاً شارژ شبانه را به 80 درصد در بیشتر ساعات شب محدود می‌کرد و تنها یک ساعت یا بیشتر قبل از اینکه کاربر به طور معمول از خواب بیدار شود، شارژ را به 80 درصد رساند. ویژگی جدید 80٪ محدودیت دائمی ایجاد می کند:

آیا می خواهید این ویژگی را امتحان کنید؟ اگر آیفون 15 دارید، روی آن ضربه بزنید تنظیمات > باتری > بهینه سازی شارژ.

امید این است که ویژگی Charging Optimizations طول عمر باتری آیفون شما را بهبود بخشد، که اکنون اپل می گوید می تواند 1000 چرخه شارژ مجدد را انجام دهد، با توجه به اینکه بخش زیادی از سایش شیمیایی که باتری ها تجربه می کنند هنگام شارژ از 80٪ تا 100٪ اتفاق می افتد.

من در مورد این ویژگی کنجکاو بودم، بنابراین در چند هفته گذشته، در حال آزمایش بودم تا ببینم آیا این امکان وجود دارد که من – فردی که به باتری خود وسواس دارد – با 20٪ عمر باتری کمتر زندگی کنم. البته هنوز خیلی زود است که در مورد اینکه آیا این ویژگی روی استهلاک باتری تأثیر می گذارد یا خیر، خیلی زود است، بنابراین باید یک سال یا بیشتر این موضوع را دوباره بررسی کنم تا نتایج درازمدت را ببینم.

همچنین: نحوه روشن کردن محدودیت شارژ 80 درصدی آیفون 15 برای حفظ سلامت باتری

در این بین، برایم جالب بود که آیا کاهش 20 درصدی عمر باتری مشکل بزرگی خواهد بود؟ به نظر می رسد که پس از چند روز اول اضطراب ناشی از باتری، دیگر به کاهش سطح باتری فکر نکردم یا متوجه آن نشدم.

در ابتدا، شروع روز تنها با شارژ 80 درصدی بسیار عجیب به نظر می رسید – گویی قبلاً به طور گسترده از آیفون خود استفاده کرده بودم. با این حال، با تأمل در الگوهای استفاده‌ام قبل از این آزمایش، متوجه شدم که به ندرت روز را با شارژ کمتر از 35 درصد به پایان می‌برم. آیفون 14 پرو مکس. را آیفون 15 پرو مکس حتی بهتر عمل کرد

برای کاربر سنگینی مثل خودم، 80 درصد شارژ کافی است تا بتوانم یک روز معمولی را پشت سر بگذارم. بنابراین تصمیم گرفتم آیفون خود را بیشتر فشار دهم و ریسک کنم.

من با آیفون 15 پرو مکس خود پیاده روی کردم و از آن برای برنامه ریزی و پیمایش، گرفتن عکس و فیلم برای بررسی محصول، و به طور غیرمنتظره، گل و لای گسترده ای را که در طول مسیر با آن مواجه شدم، مستند کردم. تصمیم گرفتم پاوربانک نیاورم، چون آن را “تقلب” می‌دانستم.

همچنین: اپل طول عمر باتری آیفون 15 شما را دو برابر می کند، بدون نیاز به آپدیت

انتظار داشتم که پیاده‌روی و بررسی محصول حدود هشت ساعت طول بکشد و در طی آن آیفون من به شدت مورد استفاده قرار گیرد. این چالش با آب و هوای سرد و مرطوب تشدید شد، شرایطی که عمر باتری را با سرعت بیشتری کاهش می‌دهند.

همه چیز درست شد پیاده روی را با 80 درصد شارژ شروع کردم و با 48 درصد شارژ به ماشین برگشتم، همراه با انبوهی از فیلم ها و عکس ها (بعضی از آنها گلی نیستند).

من عکس‌های زیادی از گل گرفتم، و هنوز هم در پایان روز عمر باتری زیادی داشتم.

من عکس‌های زیادی از گل گرفتم و در پایان روز هنوز عمر باتری زیادی داشتم.

آدریان کینگزلی هیوز/ZDNET

من دو استراتژی برای کمک به هموار کردن انتقال به باتری “کوچکتر” شکل دادم.

مورد اول عملی است. من دریافتم شارژ میکرو بسیار موثر است. صرف چند دقیقه روی تشک شارژ، شارژر ماشین، متصل به پاوربانک یا وصل شدن به شارژر دیواری می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. و در اینجا، من فقط در مورد چند دقیقه صحبت می کنم – نه بیشتر.

استراتژی دیگری که تأثیر قابل توجهی داشته است، راهبرد روانی است. من نمایش درصد باتری را در آیفون خود غیرفعال کرده ام. به جای توجه به کاهش هر درصد، اکنون روی تصویر بزرگتر تمرکز می کنم.

همچنین: آیا می توانید با خیال راحت یک باتری لیتیوم یون مرده را احیا کنید؟ بله – در اینجا چگونه است

اگر ویژگی درصد باتری را فعال کرده اید و می خواهید آن را غیرفعال کنید، روی آن ضربه بزنید تنظیمات > باتری و سپس خاموش کنید درصد باتری.

نتیجه نهایی: آیفون 15 پرو مکس بیش از آنقدر قدرت دارد که بتواند من را در طول روز، حتی با کاهش ظرفیت باتری، پشتیبانی کند. اگر در سفر هستم یا به بهترین عمر باتری ممکن نیاز دارم، این کار را خواهم کرد پاوربانک حمل کنید یا محدودیت 80% را غیرفعال کنید. اما برای اکثر روزها، محدودیت 80٪ مشکلی نیست.



منبع: https://www.zdnet.com/article/why-i-limit-my-iphone-15s-charge-capacity-to-80-and-you-should-you-too/#ftag=RSSbaffb68