پرواز بدون خدمه ناسا به ماه توسط داوطلبان در سراسر جهان ردیابی خواهد شد

هنگامی که اوریون از پرواز خود به زمین بازگردد، داده های جمع آوری شده توسط برنامه ارتباطات و ناوبری فضایی ناسا (SCaN) تجزیه و تحلیل خواهد شد. در صورت موفقیت آمیز بودن آنتن ها، ناسا می گوید از آنتن ها و داده های تکمیلی می توان برای اندازه گیری ردیابی ماموریت های آینده فراتر از ماه استفاده کرد.

شرکت کنندگان منتخب در سراسر جهان از زمینه ها و مکان های مختلف، از جمله پنج آژانس فضایی بین المللی، یک موسسه دانشگاهی، نه شرکت تجاری، یک سازمان غیرانتفاعی و دو شهروند خصوصی هستند. به گفته ناسا.

هدف از ماموریت آرتمیس فرستادن فضانوردان به ماه و فراتر از آن است. اولین مرحله از ماموریت، آزمایش پرواز بدون خدمه اوریون، توسط داوطلبان در سراسر جهان، از جمله شهروندان خصوصی، ردیابی خواهد شد.

دیدن: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

این داوطلبان از آنتن های زمینی مربوطه خود برای ردیابی و اندازه گیری تغییرات امواج رادیویی ارسال شده توسط Orion استفاده خواهند کرد و تعیین خواهند کرد که آیا می توانند سیگنال های فضاپیما را در وهله اول دریافت کنند یا خیر.

فضاپیمای آرتمیس در مقابل ماه

گتی ایماژ/صفحه

آرتمیس I پس از اینکه سه تاریخ پرتاب قبلی به دلیل شرایط آب و هوایی و مشکلات فنی پاکسازی شد، قرار است در تاریخ 14 نوامبر پرتاب شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasas-uncrewed-flight-to-the-moon-will-be-tracked-by-volunteers-worldwide/#ftag=RSSbaffb68

18 داوطلب توانستند با پاسخ به “درخواست اطلاعات” که توسط ناسا در ماه آگوست به صورت بدون مبادله وجوه منتشر شد، شرکت کنند.

بدری یونس، معاون مدیر و مدیر برنامه SCaN، گفت: “ما از این کمک های کاوشگران دیگر در همه جا سپاسگزاریم.” ناسا کاری را که انجام می دهد از طرف تمام بشریت انجام می دهد.

جان هودیبورگ، مدیر تعهد ماموریت SCaN گفت: “ما ده ها تماس از صاحبان آنتن و اپراتورها در سراسر جهان دریافت کردیم که از آنها پرسیدند “چگونه می توانیم درگیر شویم؟” “این پاسخ ما بود – به ما نشان دهید در حین حمایت از کار بزرگ بعدی در اکتشاف فضایی انسانی، چه کاری می توانید انجام دهید.”