پرتاب آرتمیس: ناسا تاریخ دیگری را برای ماموریت خود در ماه تعیین می کند

ناسا تاریخ پرتاب پشتیبان را برای چهارشنبه، 16 نوامبر، ساعت 1:04 بامداد، و شنبه، 19 نوامبر، در ساعت 1:45 بامداد درخواست کرده است. هر دو پنجره راه اندازی دو ساعته ارائه می دهند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/artemis-launch-nasa-sets-another-date-for-its-moon-mission-attempt/#ftag=RSSbaffb68دو تلاش قبلی به دلیل مشکلات فنی لغو شد. اولین پرتاب تمیز شده در 29 آگوست پس از آن اتفاق افتاد که سیستم های SLS نتوانستند هر چهار موتور RS-25 را تا دمای منفی 420 درجه فارنهایت (250- درجه سانتیگراد) خنک کنند، که برای محافظت از مرحله اصلی در طول سفر هشت دقیقه ای آن به مدار پایین زمین ضروری است. جایی که جبار به سمت ماه رانده می شود. تلاش دوم در 3 سپتامبر به دلیل نشت هیدروژن در رابط بین خط تغذیه سوخت هیدروژن مایع و موشک SLS متوقف شد.

همچنین: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

آرتمیس 1

تصویر: ناسا

ناسا SLS را در اواخر سپتامبر با نزدیک شدن طوفان ایان به سمت غرب شبه جزیره فلوریدا به آشیانه خود بازگرداند و آنچه که سومین تلاش آن بود را مختل کرد. امیدوار بود که SLS را روی سکوی پرتاب نگه دارد تا تاریخ پرتاب اکتبر را حفظ کند.

ناسا از ساعت 12:07 بامداد روز 14 نوامبر به شرق شرق، یک پنجره 69 دقیقه ای برای پرتاب موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) با ارتفاع 322.4 فوت (98.3 متر) و پرتاب فضاپیمای بدون خدمه Orion به دور ماه و بازگشت به زمین دارد. .

تیم‌ها عملکرد استانداردی خواهند داشت نگهداری برای ترمیم آسیب جزئی به فوم و چوب پنبه روی سیستم حفاظت حرارتی و باتری های موشک، چندین محموله ثانویه و سیستم پایان پرواز را شارژ یا تعویض کنید. ناسا گفت.

آژانس فضایی ایالات متحده قصد دارد راکت را در روز جمعه 4 نوامبر به سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی در فلوریدا برگرداند. این آژانس گفت که بازرسی‌های هفته گذشته تأیید کرد که برای آماده کردن موشک و فضاپیما برای بازگشت به فضا به “حداقل کار” نیاز است. سکوی پرتاب منطقه کندی کمترین تاثیر را از طوفان ایان دریافت کرد، به گفته ناسا.

با فرض اینکه پرتاب در 14 نوامبر اتفاق بیفتد، ماموریت ماه اوریون 25 روز و نیم طول خواهد کشید و با سقوط در اقیانوس آرام در روز جمعه، 9 دسامبر به پایان خواهد رسید. اوریون در این ماموریت 280000 مایل (450616 کیلومتر) از زمین را طی خواهد کرد.

به دنبال طوفان ایان که ماه گذشته فلوریدا را درنوردید و آژانس فضایی را مجبور کرد موشک غول پیکر را به پناهگاه برگرداند، ناسا تاریخ دیگری را برای تلاش دیگری برای پرتاب ماموریت آرتمیس I تعیین کرده است.

علاوه بر Orion، محموله‌های دیگر Artemis I عبارتند از 10 دستگاه CubeSats کوچک برای تحقیقاتی که بر روی ماه، خورشید، یک سیارک نزدیک به زمین و زمین متمرکز شده است. ناسا در حال شارژ مجدد CubeSats است.

آرتمیس II، اولین ماموریت خدمه‌ای، برای حدود سال‌های 2024 یا 2025 بر روی موشک‌های پیکربندی مشابهی که در ماموریت آرتمیس I استفاده شد، برنامه‌ریزی شده است.

همچنین، در داخل Orion، ناسا در حال پر کردن است.مسافران بیولوژیکیتابش در ایستگاه فضایی بین‌المللی که در فاصله 253 مایلی (408 کیلومتری) به دور زمین می‌چرخد، به نزدیکی ماه می‌رود.

ناسا نمی تواند هر روزی را برای پرتاب SLS و Orion انتخاب کند، زیرا باید چهار معیار کلیدی، از جمله موقعیت ماه و سقوطی که در نور روز اتفاق می افتد برای بازیابی آسان تر، برآورده کند. همچنین، ناسا نیاز به هماهنگی با نیروی فضایی ایالات متحده دارد که بر محدوده شرقی نظارت دارد و زمان پرتاب را برای ماموریت های فضایی مختلف اختصاص می دهد.