بررسی پاناسونیک Toughbook G2: مقاوم، فشرده و قابل تنظیم


طرفداران

  • طراحی کاملا مقاوم
  • چندین ماژول و لوازم جانبی موجود است
  • گزینه های پهنای باند موبایل (4G یا 5G).
  • عمر باتری تمام روز

منفی

  • گران است، به خصوص که ماژول ها و لوازم جانبی اضافه می شوند
  • کار با صفحه نمایش 10.1 اینچی ممکن است سخت باشد

متخصص محاسبات قوی جانشین پاناسونیک برای مدل محترم 10.1 اینچی Toughbook G1 (تبلت) و تاف بوک 20 (2 در 1) است Toughbook G2، یک تبلت کاملاً مقاوم که با یک صفحه کلید قابل جدا شدن برای تبدیل آن به یک دستگاه 2 در 1. تبلت را برای بررسی فرستادیم، اما صفحه کلید اختیاری را نه. این یک محصول با قیمت عالی است: تبلت به تنهایی از 2999 دلار شروع می شود و صفحه کلید و لوازم جانبی نیز به این قیمت سنگین اضافه می کنند. با این حال، بیشتر فروش‌ها احتمالاً سفارش‌های متعدد از سازمان‌هایی هستند که باید بتوانند در مورد تخفیف‌های عمده مذاکره کنند.

Toughbook G2 با هدف کارگران میدانی، کارکنان انبار، اولین پاسخ دهندگان، پرسنل نظامی و سایر افرادی که در محیط های چالش برانگیز کار می کنند، یک دستگاه مدولار است که به آن اجازه می دهد برای موارد استفاده خاص پیکربندی شود. به طور طبیعی، این تبلت همچنین بسیار قوی است، با گواهینامه هایی که آن را ثابت می کند، به طوری که این تبلت باید در برابر هرگونه سوء استفاده ای که سر راهش قرار می گیرد، مقاومت کند. و طبق معمول Toughbooks پاناسونیک، مجموعه گسترده‌ای از لوازم جانبی، از جمله ایستگاه‌های اتصال، پایه‌های خودرو، تسمه‌ها و قاب‌ها وجود دارد که اکثر آنها با مدل‌های قدیمی‌تر G1 و G20 سازگار هستند.

پاناسونیک Toughbook G2: جلو

تصویر: چارلز مک للان / ZDNET
پاناسونیک Toughbook G2: برگشت

تصویر: چارلز مک للان / ZDNET

طرح

شما Toughbook G2 را با چیزی غیر از یک تبلت کاملا مقاوم اشتباه نخواهید کرد. برخی از دستگاه‌های «مقاوم تجاری» نسبتاً معمولی به نظر می‌رسند، به همان شکلی که برخی از وسایل نقلیه 4×4 شبیه خودروهای معمولی به نظر می‌رسند، اما این موضوع واقعی است: صفحه نمایش 10.1 اینچی در حاشیه‌های وسیع قرار گرفته و شاسی آلیاژ منیزیم توسط پلاستیک سخت محافظت می‌شود. لبه، با عمق اضافی در گوشه ها برای ایجاد مقاومت بیشتر در برابر سقوط.

شاسی درشت Toughbook G2 دارای ابعاد 279 میلی‌متر عرض در 188 میلی‌متر عمق و 23.5 میلی‌متر ضخامت است و وزن دستگاه حدود 1.19 کیلوگرم است، اگرچه بسته به مشخصات دقیق این وزن متفاوت است. تمام این محافظت به این معنی است که صفحه نمایش 10.1 اینچی با نسبت تصویر 16:10 کمی در داخل شاسی گم شده است و در نتیجه نسبت صفحه نمایش به بدنه فقط 56.3٪.

همانطور که انتظار دارید، Toughbook G2 دارای گواهینامه هایی است که از ادعاهای کاملاً مستحکم خود پشتیبانی می کند: IP65 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (“6” نشان می دهد که تبلت “گرد و غبار مقاوم است”، در حالی که “5” نشان می دهد که می تواند با “جت های آب” از هر جهت مقابله کند) و تست سقوط از 1.8 متر به MIL-STD-810H استاندارد

دو نسخه از Toughbook G2 وجود دارد – استاندارد و ‘SSD انتشار سریع’، که مورد دوم به ویژه موارد استفاده حساس به داده را هدف قرار می دهد. ما مدل استاندارد را با یک SSD داخلی معمولی داشتیم.

پاناسونیک Toughbook G2: پورت ها

درگاه های سمت راست: USB-C، USB-A، RJ-45 اترنت.

تصویر: چارلز مک للان / ZDNET

اگر چه بسیار قابل تنظیم است، اما برخی از وسایل در Toughbook G2 وجود دارد. سه پورت در سمت راست، پشت یک پوشش لولایی محافظ وجود دارد: USB-C (3.1)، USB-A (3.0) و RJ-45 Ethernet. در زیر صفحه نمایش مجموعه ای از دکمه ها و نشانگرها وجود دارد: دو دکمه قابل برنامه ریزی (A1 و A2) برای راه اندازی برنامه ها، افزایش/کاهش صدا، یک دکمه ویندوز، دکمه ای که چرخش صفحه را غیرفعال می کند، سه LED وضعیت و دکمه پاور. سومین دکمه قابل برنامه ریزی (A3) در سمت راست نمایشگر (در حالت افقی) برنامه دوربین را به طور پیش فرض راه اندازی می کند.

دو دوربین وجود دارد: 8 مگاپیکسل در پشت با فوکوس خودکار و فلاش، و 2 مگاپیکسل در جلو – دومی با پشتیبانی از مادون قرمز برای فعال کردن احراز هویت چهره Windows Hello، به علاوه یک پوشش حریم خصوصی کشویی. سمت راست دارای ورودی برق با پین گرد پشت یک کاور کشویی و شکاف قفل کنزینگتون است، در حالی که یک کانکتور صفحه کلید/داکینگ و یک جفت کانکتور آنتن خارجی در پایین وجود دارد. در بخش بعدی در مورد عناصر مدولار صحبت خواهیم کرد.

امکانات

Toughbook G2 ویندوز 10 یا 11 را در نسل دهم اینتل اجرا می کند Core i5-10310U پردازنده vPro با 16 گیگابایت رم (32 گیگابایت حداکثر) و 512 گیگابایت حافظه SSD (حداکثر 1 ترابایت). گرافیک توسط ماژول گرافیکی Intel UHD یکپارچه با CPU مدیریت می شود.

اتصال بی سیم توسط اینتل ارائه می شود Wi-Fi 6 AX201 ماژولی که دارای دو باند (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز) 802.11ax wi-fi و بلوتوث 5.1 است. پهنای باند موبایل — 4G و (زیر 6 گیگاهرتز) 5G – به صورت اختیاری یا از طریق اسلات سیم کارت معمولی یا eSIM در دسترس است. GPS گزینه دیگری است، از طریق a یو بلوکس MEO-M8 ماژول، اگرچه اگر گزینه 5G انتخاب شده باشد، نمی توان آن را نصب کرد.

صفحه نمایش 10.1 اینچی یک پنل لمسی IPS با رزولوشن WUXGA (1920 در 1200) و حداکثر روشنایی 1000 نیت است که امکان دید خوب در فضای باز را فراهم می کند. صفحه لمسی خازنی را می توان با انگشتان دست، دستکش و/یا وسایل ارائه شده استفاده کرد دیجیتالی کردن قلم. دومی دارای مقاومت IP55 در برابر گرد و غبار/آب است، دارای دو دکمه (راست کلیک و پاک کردن) است و دارای یک اتصال برای جلوگیری از دور شدن از تبلت است. ابزار تنظیمات پاناسونیک به شما امکان می دهد مناسب ترین حالت صفحه نمایش لمسی را انتخاب کنید، که شامل حالتی برای زمانی است که صفحه نمایش یا انگشت کاربر خیس است.

Panasonic Toughbook G2: تنظیمات صفحه نمایش لمسی

اسکرین شات: چارلز مک للان / ZDNET

مدل استاندارد Toughbook G2 دارای دو محل توسعه برای ماژول های xPAK خود است. نفر برتر می تواند قبول کند بارکدخوان، یک لحظه پورت USB-A، یک لحظه پورت اترنت RJ-45، یک میراث درگاه سریال یا الف دوربین تصویربرداری حرارتی FLIR. مورد دوم برای موارد استفاده از جمله اولین واکنش دهنده ها و تعمیر و نگهداری تجهیزات مناسب است. محفظه انبساط عقب می تواند یک قابل درج یا بدون تماس کارت خوان هوشمند

این پایان قابلیت سفارشی‌سازی Toughbook G2 نیست – دور از آن. لوازم جانبی شامل داک صفحه کلید قبلا ذکر شد، الف صفحه کلید USB، تبلت و لپ تاپ اسکله های رومیزی، تبلت و 2 در 1 اسکله وسایل نقلیه، الف شارژر باتری 4 عددیبه علاوه محافظ صفحه نمایش، SSD، بند دستی، باتری یدکی و کیف حمل.

ممکن است در این فرآیند قیمت بالایی داشته باشید، اما باید بتوانید Toughbook G2 را برای تقریباً هر مورد استفاده چالش برانگیزی مناسب کنید.

عملکرد و عمر باتری

Toughbook G2 Core i5-10310U پردازنده vPro با 16 گیگابایت رم تحویل داده شده است Geekbench 5 به عنوان مثال، معیارهای CPU 1058 (تک هسته ای) و 3689 (چند هسته ای) که به راحتی از سرفیس گو 3 10.5 اینچی مبتنی بر Core i3 مایکروسافت عبور می کنند.

Panasonic Toughbook G2: CPU Geekbench

نمودار: ZDNET

برای سنجش عملکرد Toughbook G2 در طیف وسیعی از انواع حجم کاری، ما اجرا کردیم PCMark 10، که یک امتیاز کلی به همراه امتیازهای فرعی برای Essentials (راه اندازی برنامه، کنفرانس ویدیویی، مرور وب)، بهره وری (صفحه گسترده، نوشتن) و ایجاد محتوای دیجیتال (ویرایش عکس، رندر و تجسم، ویرایش ویدیو) ارائه می دهد. در اینجا نحوه انطباق آن با PCMark 10 آمده است نمرات “خوب” را توصیه می کند:

  Panasonic Toughbook G2: PCMark 10

نمودار: ZDNET

واضح است که Toughbook G2 در هنگام اجرای بارهای کاری غیر قابل تقاضا (ضرورت ها، بهره وری) کاملاً قادر است، اما هر چیزی که سخت تر باشد (ایجاد محتوای دیجیتال) احتمالاً عملکرد را تحت تأثیر قرار می دهد. با توجه به اینکه وظایف اصلی این تبلت احتمالاً شامل جمع‌آوری داده‌ها در میدان می‌شود و تنها به اسب بخار پردازش محدودی نیاز دارد، مشکلی نیست.

Toughbook G2 استاندارد ما با باتری قابل جابجایی 4360mAh/50Wh عرضه شد که پاناسونیک آن را برای حدود 12 ساعت خوب ارزیابی می کند. ما در واقع کمتر از 14 ساعت از باتری استفاده کردیم – اما فقط با رها کردن تبلت در دسکتاپ ویندوز. در انتهای دیگر مقیاس، Toughbook G2 با اجرای تقریباً پیوسته مجموعه معیار PCMark 10، حدود 4 ساعت و 15 دقیقه را مدیریت کرد. در هر دو تست کاهش مصرف باتری، روشنایی صفحه نمایش روی 50٪ تنظیم شد و طرح مدیریت انرژی پاناسونیک انتخاب شد.

پاناسونیک Toughbook G2: باتری

نمودار: ZDNET

بر اساس این آزمایش‌ها، یک کار روزانه کامل (~ 8 ساعت) باید با ترکیب حجم کاری متوسط ​​قابل دستیابی باشد. گزینه‌ها شامل باتری 6300 میلی‌آمپر ساعتی/68 وات ساعتی و باتری بریج‌کننده برای فعال کردن تعویض داغ است.

تجربه ی کاربر

وزن Toughbook G2 حدود 1.2 کیلوگرم است اما در دست گرفتن و استفاده طولانی مدت راحت است. پنل IPS 1000 نیت برای کار در فضای باز در شرایط نور خورشید به اندازه کافی روشن است و صفحه نمایش بیش از حد منعکس کننده نیست. گزینه های لمسی برای ورودی انگشت، دستکش و قلم همگی موثر هستند. با این حال، رزولوشن 1920 در 1200 صفحه نمایش 10.1 اینچی (224ppi) به این معنی است که ممکن است برای کارهای خاصی نیاز به تنظیم مقیاس در تنظیمات نمایشگر داشته باشید، زیرا متن و سایر عناصر روی صفحه ممکن است برای راحتی خیلی کوچک باشند.

دوربین جلو به طور موثری از تشخیص چهره Windows Hello بهره می برد و وضوح 2MP/1080p آن برای تماس های ویدیویی مناسب است. ابزار دوربین رایانه شخصی پاناسونیک از تصویربرداری در حالت شب در دوربین های جلو و عقب، به علاوه حالت پشت سر هم و ضبط ویدیو، تشخیص اپتیکال کاراکتر، خواندن بارکد و حالت های فلاش (روشن/خاموش/مشعل) در دوربین 8 مگاپیکسلی پشتیبان پشتیبانی می کند.

بلندگوهایی که در کنار مجموعه ای از دکمه ها در زیر صفحه نمایش قرار دارند، چیزی برای هیجان انگیز نیستند، اما برای موارد استفاده ای که این تبلت احتمالاً از پس آن بر می آید، کافی هستند.

نتیجه گیری

پاناسونیک Toughbook G2: 2-in-1

تصویر: پاناسونیک

Toughbook G2 پاناسونیک یک تبلت 10.1 اینچی کاملا مقاوم است که می تواند با افزودن یک داک صفحه کلید به یک تبلت جمع و جور 2 در 1 تبدیل شود. خود تبلت دارای دو جایگاه توسعه (اگر نسخه Quick Release SSD را انتخاب کنید، سه جایگاه) دارد که می تواند طیف وسیعی از ماژول ها را بپذیرد. پاناسونیک همچنین مجموعه‌ای از لوازم جانبی خارجی را ارائه می‌کند که به این دستگاه اجازه می‌دهد تا برای موارد استفاده چالش‌برانگیز پیکربندی شود.

عملکرد Toughbook G2 به خوبی با وظایفی که احتمالاً انجام می دهد مطابقت دارد، و باتری استاندارد باید یک روز کامل کار در میدان را به دور از منبع تغذیه ارائه دهد. اگر صفحه نمایش 10.1 اینچی G2 خیلی کوچک است، گزینه های دیگری از پاناسونیک به شکل 12 اینچی در دسترس است. کتاب سخت 33 (2 در 1) و 14 اینچ تاف بوک 40 (لپ تاپ).


مشخصات پاناسونیک Toughbook G2

پردازنده Intel Core i5-10310U vPro
گرافیک گرافیک UHD اینتل
سیستم عامل ویندوز 11 پرو (ویندوز 10 پرو در دسترس است)
رم 16 گیگابایت (حداکثر 32 گیگابایت)
ذخیره سازی 512 گیگابایت OPAL NVMe SSD (1 ترابایت اختیاری)
نمایش دادن LCD رنگی IPS 10.1 اینچی Active Matrix (TFT) قابل مشاهده در نور خورشید
– وضوح WUXGA (1920 x 1200، 224ppi)
– روشنایی تا 1000cd/m²
صفحه لمسی صفحه نمایش چند لمسی خازنی 10 انگشتی + دیجیتایزر با حالت دستکش و باران
وای فای Intel Wi-Fi6 AX201 (802.11ax)
بلوتوث 5.1
پهنای باند موبایل 4G یا 5G (پشتیبانی اختیاری eSIM)
جی پی اس U-Blox NEO-M8N (در مدل 5G موجود نیست)
سمعی بلندگوهای استریو، میکروفون 2x
دوربین ها جلو: 2 مگاپیکسل با شاتر IR/privacy (مطابق با Windows Hello) • 8 مگاپیکسل با فوکوس خودکار و فلاش LED
گزینه های پورت پیکربندی پورت سریال، بارکدخوان 2 بعدی، USB 2.0 دوم، LAN RJ-45 دوم، دوربین حرارتی FLIR
گزینه های منطقه خلیج گسترش عقب کارت خوان هوشمند، خواننده HF-RFID (NFC).
پورت ها USB 3.1، USB-C، RJ-45 LAN، منبع تغذیه، کانکتور پورت مشابه، کانکتور آنتن داده
ظرفیت باتری استاندارد: 4360mAh (50Wh) • توسعه یافته (اختیاری): 6300mAh (68Wh)
عمر باتری (ادعا شده) استاندارد: ~ 12 ساعت • تمدید شده: ~ 18.5 ساعت
آداپتور ای سی ورودی: 100 ولت – 240 ولت AC، 50 هرتز/60 هرتز • خروجی: 15.6 ولت DC، 7.05 آمپر
امنیت TPM (مطابق با TCG V2.0) • امنیت رمز عبور (رمز عبور سرپرست، رمز عبور کاربر، قفل دیسک سخت) • اسلات قفل امنیتی سخت افزاری یکپارچه
ابعاد 279 میلی‌متر × 188 میلی‌متر × 23.5 میلی‌متر (11.0 اینچ x 7.4 اینچ. 0.93 اینچ)
وزن ~ 1.19 کیلوگرم / 2.64 پوند (بستگی به پیکربندی دارد)
استانداردهای تست IP65 (مقاومت در برابر گرد و غبار/آب) • MIL-STD-810H (مقاومت در برابر سقوط، دمای کارکرد)
پیکربندی استاندارد Toughbook G2، 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت SSD، بسته باتری استاندارد، قلم دیجیتالی IP55
درون جعبه منبع تغذیه، سیم برق، پارچه تمیزکننده نمایشگر، دفترچه راهنمای کاربر
قیمت از 2450 یورو / 2218 پوند (مثلا مالیات بر ارزش افزوده) / 2999 دلار

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

مطالب اخیر و مرتبط

Toughbook G2: تبلت 10.1 اینچی 2 در 1 ویندوز مقاوم جدید پاناسونیک

بررسی پاناسونیک Toughbook CF-20: مقاوم و انعطاف پذیر، اما پرهزینه

بررسی Panasonic Toughbook CF-33: یک لپ‌تاپ جداشدنی 2 در 1 بدون سازش و کاملا مقاوم

لپ تاپ های مقاوم: Toughbook 40 ماژولار پاناسونیک برای سخت ترین موارد استفاده ساخته شده است.

آیا همیشه تبلت خود را رها می کنید؟ بهترین انتخاب های مقاوم و ضد آسیب ما را ببینید

ادامه مطلب بررسی ها


منبع: https://www.zdnet.com/article/panasonic-toughbook-g2-review/#ftag=RSSbaffb68