نحوه ایجاد مکان های شبکه مختلف در MacOS برای اتصالات انعطاف پذیرتر


MacOS در راه است

سیب

من به بسیاری از شبکه های مختلف متصل هستم. در خانه، من سه LAN مختلف برای انتخاب دارم که بسته به نیازم از آنها استفاده می کنم. به عنوان مثال، من یک شبکه همه منظوره و یکی از آن ها برای استقرار کانتینرها و موارد مشابه دارم.

برای شبکه همه منظوره، من فقط می‌توانم MacOS یک آدرس IP را از سرور DHCP بپذیرم. با این حال، برای شبکه کانتینر، من ترجیح می دهم یک آدرس IP ثابت اختصاص دهم.

آیا این ممکن است؟

قطعا اینطور است. با کمک مکان‌های شبکه MacOS، می‌توانید پیکربندی‌های خاصی را برای شبکه‌ها (یا مکان‌های) خاص اختصاص دهید و حتی شبکه خاصی را که می‌خواهید به آن متصل شوید در یک مکان تعریف کنید.

اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه کار می کند.

همچنین: نحوه مدیریت اتصالات SSH در MacOS با Termius

نحوه ایجاد مکان های مختلف شبکه در MacOS

الزامات

تنها چیزی که به آن نیاز دارید دستگاهی است که نسخه به روز شده MacOS را اجرا می کند. این ویژگی با اتصالات سیمی و بی سیم کار می کند.

روی منوی Apple در سمت راست بالای صفحه نمایش خود کلیک کنید و System Preferences را از منو انتخاب کنید.

از داخل System Preferences، روی نماد Network کلیک کنید تا بخش Network باز شود.

از منوی کشویی Location، Edit Locations را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، روی + (علامت مثبت) کلیک کنید. از شما خواسته می شود مکان را نامگذاری کنید، بنابراین یک نام جدید تایپ کنید و روی صفحه کلید Enter را فشار دهید و سپس روی Done کلیک کنید.

پنجره ایجاد مکان های شبکه.

ایجاد یک مکان شبکه جدید در MacOS Monterey.

تصویر: جک والن

مطمئن شوید که مکان جدیدی را که ایجاد کرده اید از منوی کشویی Location انتخاب کنید. روی Advanced کلیک کنید تا پنجره پیکربندی مکان باز شود، جایی که می توانید مکان را برای رفع نیازهای خاص خود پیکربندی کنید. به عنوان مثال، می توانید شبکه مورد استفاده را انتخاب کنید و سپس آن شبکه را برای یک آدرس IP ثابت با استفاده از سرورهای Cloudflare DNS پیکربندی کنید.

پنجره پیکربندی شبکه پیشرفته MacOS.

پیکربندی یک شبکه برای مکان جدید در MacOS.

تصویر: جک والن

هنگامی که مکان را دقیقاً همانطور که به آن نیاز دارید پیکربندی کردید، روی Apply کلیک کنید تا همه چیز ذخیره شود.

جابجایی به یک مکان شبکه دیگر

پس از اینکه همه مکان‌های شبکه مورد نیاز خود را ایجاد کردید، MacOS جابجایی بین آنها را بسیار آسان می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی منوی Apple > Location > کلیک کنید [Location name] (نام مکانی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید).

منوی MacOS Apple.

جابجایی بین مکان های شبکه با چند کلیک ماوس فاصله دارد.

تصویر: جک والن

و این تمام چیزی است که برای ایجاد و استفاده از مکان های شبکه در MacOS وجود دارد. اگر نیاز دارید که نحوه تعامل دستگاه MacOS خود با شبکه را مشخص کنید، این یک راه عالی است. فقط به یاد داشته باشید، با این حال، اگر از مکان فعلی حرکت کنید، می خواهید مکان دیگری را انتخاب کنید. برای مثال، اگر یک مکان برای خانه و یک مکان برای محل کار دارید، ممکن است دستگاه شما در اتصال به آن LAN کاری با تنظیمات خانه مشکل داشته باشد.

خوشبختانه، شما اکنون این اختیار را دارید که به راحتی آن سوئیچ را انجام دهید.

جک والن: در اینجا نحوه …


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-create-different-network-locations-in-macos-for-more-flexible-connections/#ftag=RSSbaffb68