نحوه اشتراک گذاری تقویم Google با دوستان، خانواده یا همکاران برای همکاری آسان

برای انتخاب دسترسی مناسب برای آن کاربر، روی منوی کشویی Permissions کلیک کنید. پس از مراقبت از آن، روی Send کلیک کنید. گیرنده دعوت نامه را دریافت می کند، آن را می پذیرد و سپس با توجه به مجوزهایی که به آنها داده اید به تقویم مشترک دسترسی پیدا می کند.

تعداد تقویم‌هایی که می‌بینید به تعداد تقویم‌هایی که ایجاد کرده‌اید بستگی دارد.

تصویر: جک والن

همچنین: نحوه ایجاد یک رویداد تقویم Google مستقیماً از Gmail

به هر حال، آن برنامه‌ریزی خانواده که انجام می‌دهید، برای اعضای درگیر مفید نخواهد بود، اگر نتوانند آنچه را در دستور کار است ببینند. برای این منظور، چه می کنید؟ شما آن تقویم را به اشتراک می گذارید. و اگر Google Calendar ابزار انتخابی شما باشد، اشتراک گذاری نه تنها آسان است، بلکه به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا بتوانید به کاربران خاصی حقوق دسترسی خاصی بدهید.

وارد حساب Google خود شوید و به برنامه تقویم بروید. در قسمت سمت چپ، باید لیستی از تمام تقویم‌های خود را ببینید. از آن لیست، تقویمی را که می خواهید به اشتراک بگذارید، پیدا کنید.

همچنین: چگونه ویژگی‌های Gmail را برای ایجاد آسان رویداد تقویم Google فعال کنیم

دسترسی به تنظیمات تقویم کمی مبهم است.

تصویر: جک والن

نوار کناری تقویم Google.

به احتمال زیاد نمی خواهید غریبه ها بدانند شما کجا هستید و چه زمانی آنجا خواهید بود. به همین دلیل، مهم است که به جای آن از گزینه اشتراک گذاری استفاده کنید. علاوه بر این، فقط گزینه اشتراک گذاری این امکان را برای شما فراهم می کند که مشخص کنید افراد چه حقوقی برای تقویم مورد نظر دارند.

پنجره بازشو Google Calendar Sharing.

این جایی است که سحر و جادو اتفاق می افتد.

تصویر: جک والن

یک کلمه هشدار دهنده

تنها چیزهایی که برای انجام این کار به آن نیاز دارید یک حساب Google معتبر، یک تقویم برای اشتراک‌گذاری و شخصی برای اشتراک‌گذاری آن است. وقتی آن چیزها را در دست دارید، آماده رفتن هستید.

مهم است که فقط تقویم های خاص را با دیگران به اشتراک بگذارید. من پیشنهاد نمی کنم که تقویم اصلی خود را با کسی به اشتراک بگذارید. اگر باید این کار را انجام دهید، فقط به آنها اجازه مشاهده بدهید. اگر باید یک تقویم را با دیگران به اشتراک بگذارید (به آنها دسترسی می دهید تا بتوانند تقویم مورد نظر را ویرایش کنند)، به شدت توصیه می کنم یک تقویم خاص برای این منظور ایجاد کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید به یک کاربر حقوق فقط مشاهده و به کاربر دیگر اجازه دهید تا تغییراتی در رویدادها ایجاد کند و حتی دسترسی اشتراک‌گذاری را مدیریت کند.

اگر نیاز دارید که به دیگران اجازه دهید در یک گروه خاص مشاهده کنند یا حتی یک تقویم خاص Google را ویرایش کنند، این راهی است که باید انجام دهید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-share-a-google-calendar-with-friends-family-or-colleagues-for-easy-collaboration/#ftag=RSSbaffb68زنی روی کاناپه نشسته و لپ تاپ مقابلش

iStockphoto/Getty Images

پنجره تنظیمات و اشتراک گذاری

همچنین: نحوه ایجاد چندین تقویم گوگل (و چرا باید)

چگونه برای همکاری آسان یک تقویم را با دوستان، خانواده یا همکاران به اشتراک بگذارید

الزامات

در پنجره ایجاد شده، قسمتی را با عنوان اشتراک گذاری با افراد خاص پیدا کنید. روی افزودن افراد کلیک کنید و سپس در پنجره بعدی، نام یا آدرس ایمیلی را که به تقویم اضافه می شود تایپ کنید.

اما گاهی اوقات، آن تقویم ها باید به اشتراک گذاشته شوند.

مکان نما خود را روی تقویم قرار دهید تا به اشتراک گذاشته شود، یک دکمه منوی سه نقطه ظاهر می شود. روی آن دکمه کلیک کنید و سپس از پنجره بازشو، روی تنظیمات و اشتراک‌گذاری کلیک کنید.

بسیاری از مردم برای سازماندهی و پیشروی زندگی خود به یک تقویم وابسته هستند. ممکن است از یک تقویم برای کار، پروژه‌های شخصی، برنامه‌ریزی‌ها، رویدادهای خانوادگی یا تقریباً هر چیزی که شما را ملزم به اطلاع از رویدادها و ضرب‌الاجل‌ها می‌کند استفاده کنید.

همچنین ممکن است وسوسه شوید که آن تقویم را منتشر کنید، اما من توصیه می کنم این کار را نکنید. چرا؟ زیرا هنگام انتشار یک تقویم، آن را در دسترس همه قرار می دهد، حتی از طریق جستجوی گوگل.