نحوه استفاده از حالت فوکوس ماکرو Pixel 7 Pro برای عکاسی ماکرو شگفت انگیز

دکمه حالت ماکرو فوکوس را در هیچ کجای دوربین پیدا نخواهید کرد. چرا؟ زیرا برنامه Camera کار قابل توجهی را انجام می دهد و حالت را به طور خودکار برای شما فعال می کند. برای فعال کردن حالت فوکوس ماکرو، فقط باید لنز دوربین را خیلی به سوژه مورد نظر نزدیک کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، باید یک نماد گل کوچک را روی صفحه نمایش ببینید. اگر روی آن نماد ضربه بزنید، حالت فوکوس ماکرو غیرفعال می شود. دوباره روی آن ضربه بزنید تا فعال شود. شما فقط زمانی آن نماد را می بینید که به اندازه کافی به سوژه نزدیک شده باشید تا حالت فوکوس ماکرو را فعال کنید.

برای دریافت جزئیات بیشتر، روی زوم 5 برابر ضربه بزنید. در این مرحله است که شما واقعاً به یک دست ثابت نیاز دارید. در زوم 5 برابری در حالت فوکوس ماکرو، حتی کوچکترین حرکت بسیار اغراق آمیز خواهد بود. اما با کمی تمرین، می توانید نتایج بسیار قابل توجهی را بدون نیاز به انجام کار زیاد به دست آورید.

باور کنید یا نه، استفاده از حالت فوکوس ماکرو Pixel 7 Pro فقط همین است. ممکن است برای به دست آوردن نتایج بسیار خوب کمی آزمون و خطا نیاز داشته باشید، اما زمانی که آن را به دست آورید، دوستان و خانواده خود را با کیفیت عکس هایی که می توانید از نزدیک بگیرید تحت تاثیر قرار خواهید داد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-use-the-pixel-7-pros-macro-focus-mode-for-amazing-macro-like-photography/#ftag=RSSbaffb68

به‌طور پیش‌فرض، زوم روی ۱ برابر تنظیم می‌شود و می‌توانید عکس‌های ماکرو بسیار خوبی در آن سطح بگیرید. آزمایش سریع یک کاکتوس به شما نشان می دهد که حالت فوکوس ماکرو در زوم 1 برابر چقدر خوب است.

اگر چه پیکسل 7 پرو در واقع یک لنز ماکرو رسمی ندارد، بلکه دارای یک حالت فوکوس ماکرو داخلی است که از لنز برای ایجاد یک حالت شبه ماکرو استفاده می کند که کار بسیار قابل توجهی را انجام می دهد.

نماد گل کوچک نشان می دهد که حالت فوکوس ماکرو یکی است.

جک والن/ZDNET

با این اوصاف، چگونه از حالت فوکوس ماکرو در پیکسل 7 پرو استفاده می کنید؟ بیایید دریابیم.

الزامات

1 برابر بزرگنمایی پیکسل 7 پرو.

بخش گیج کننده در مورد حالت فوکوس ماکرو Pixel 7 Pro این است که یکی از حالت هایی نیست که شما به آن تغییر دهید. درعوض، هوش مصنوعی داخلی و تراشه Tensor وقتی به سوژه بسیار نزدیک می‌شوید، حس می‌کنند. می‌توانید حالت فوکوس ماکرو حسگر خودکار را با بزرگ‌نمایی با زوم اپتیکال 5 برابر تقویت کنید تا نتایج بسیار نزدیک را دریافت کنید.

عکس کاکتوسی که با زوم ۱ برابری در پیکسل ۷ پرو گرفته شده است.

جک والن/ZDNET

حالت فوکوس ماکرو فقط به Pixel 7 Pro محدود شده است، بنابراین برای استفاده از این ویژگی باید آن تلفن را داشته باشید. شما همچنین به یک دست ثابت نیاز دارید، به خصوص زمانی که روی سوژه های خود 5 برابر زوم می کنید.

نحوه استفاده از حالت فوکوس ماکرو

به Pixel 7 Pro خود وارد شوید و برنامه دوربین را از App Drawer یا صفحه اصلی خود باز کنید.

حالت ماکرو فوکوس از لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض، در ترکیب با تراشه Tensor و هوش مصنوعی برای دستیابی به این شاهکار استفاده می کند و من تا به حال از نتایج کاملاً تحت تأثیر قرار گرفته ام. من هیچ گوشی دیگری ندارم که بتواند آنقدر به سوژه نزدیک شود که حتی از راه دور هر نوع عکاسی ماکرو را با آنچه که Pixel 7 Pro ارائه می دهد انجام دهد.

همچنین: Pixel 7 Pro: بالاخره! گوگل بزرگترین مشکل من با پیکسل 6 پرو را برطرف کرد

عکسی از نیکل که با حالت فوکوس ماکرو Pixel 7 Pro با زوم 5 برابری گرفته شده است.

برنامه دوربین Pixel 7 Pro.

pixel-7-pro-camera-bar

جیسون سیپریانی/ZDNET

نیکلی که در پیکسل 7 پرو با زوم 5 برابری در حالت فوکوس ماکرو دیده می شود.

جک والن/ZDNET