ناسا قصد دارد در ماموریت Quesst خود دوباره دیوار صوتی را بشکند

X-1

اهداف ماموریت کوئست طراحی و ساخت هواپیمایی با فناوری است که صدای بوم صوتی را به یک ضربه ملایم برای مردم روی زمین کاهش می دهد و پرواز هواپیما بر فراز جوامع منتخب ایالات متحده برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر واکنش های انسانی به به گفته ناسا، صدای تولید شده در طول پرواز مافوق صوت.

علیرغم اینکه هواپیمای راکت X-1 از 1 ماخ گذشته است، اندازه گیری سرعت پرواز شما نسبت به سرعت صوت، 75 سال پیش، هواپیماهای کنونی قادر به فراتر رفتن از این آستانه نیستند.

هواپیمای جت موشکی بل X-1

موزه ملی هوا و فضا

هواپیمای مورد استفاده برای این ماموریت است X-59، که دارای فناوری مافوق صوت بی صدا است. ناسا و شرکای آن ساخت X-59 را در سال 2018 آغاز کردند و هنوز برای پرواز آماده نیست. با این حال، انتظار می‌رود اولین پروازها به زودی انجام شود و اوایل سال 2023 هدف گذاری شده است.

آیا تا به حال فیلم ابرقهرمانی را تماشا کرده اید که قهرمان داستان آن استعداد فوق العاده سرعت را داشته باشد و بتواند با سرعت صوت حرکت کند؟ به دلیل ناسا، پرواز با سرعت صوت، حدود یک مایل در 4.69 ثانیه، محدود به داستان نیست و ممکن است در آینده شما باشد.

در سال 1947، سلف ناسا، کمیته ملی مشاوره هوانوردی (NACA)، هواپیمای راکت بل X-1 را با سرعتی بیشتر از سرعت صوت پرواز داد. اکنون پس از گذشت 75 سال از این پرواز تاریخی، ناسا قصد دارد دوباره آن را انجام دهد.

بزرگترین مانع پروازهای مافوق صوت، محدود کردن سرعت برای کاهش اثرات منفی صدای بوم صوتی است. با این حال، با X-59، کوئن می‌گوید که فکر می‌کند ناسا آماده است یک بار دیگر دیوار صوتی را بشکند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-plans-to-break-the-sound-barrier-again-75-years-later-in-its-quesst-mission/#ftag=RSSbaffb68x-59-طراحی

پیتر کوئن، کارشناس ناسا می‌گوید: «ما تقریباً در 50 سال گذشته به نوعی با هواپیماهای خود در حدود 8.8 ماخ گیر کرده‌ایم، بنابراین رسیدن به آنجا – هر کجا که وجود دارد – بسیار سریع‌تر، همچنان یک رویای محقق نشده است». مدیر ادغام ماموریت برای Quesst.

در ماموریت کوئستاعضای تیم ناسا در حال تلاش برای شکستن دیوار صوتی هستند، اما به روشی بسیار کارآمدتر که می تواند این امکان را برای همه ما فراهم کند که یک روز به همان سرعتی که خلبانان X-1 انجام دادند سفر کنیم.

پرواز موشک X-1 بر فراز صحرای موهاوی در کالیفرنیا زمانی شنیده شد که یک انفجار صوتی در سراسر صحرای مرتفع شنیده شد. این انفجار صوتی زمانی ایجاد شد که موشک X-1 دیوار صوتی را شکست، دیواری خیالی در آسمان که نفوذ به آن غیرممکن بود.

کاترین بام، مهندس هوانوردی در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ ناسا، می گوید: «اولین پرواز مافوق صوت چنین دستاورد فوق العاده ای بود، و اکنون می بینید که از آن زمان تا چه حد پیشرفت کرده ایم. کاری که ما اکنون انجام می دهیم اوج بسیاری از کارهای آنهاست.

X-59 ناسا، جت مورد استفاده در ماموریت کوئست.

ناسا

اگر ماموریت کوئست موفقیت آمیز باشد، ناسا می‌گوید که می‌تواند عصر جدیدی را در سفرهای هوایی باز کند، دوره‌ای که در آن «مسافران خطوط هوایی ممکن است در وقت صبحانه در لس‌آنجلس برای رزرو ناهار در شهر نیویورک سوار یک جت مافوق صوت شوند».

ناسا