ماموریت آرتمیس: این بار هیچ فضانوردی در سفینه فضایی Orion وجود ندارد، اما تعدادی مسافر غیرعادی

این آدمک با بدن نر قبلاً در آزمایش‌های ارتعاشی Orion مورد استفاده قرار می‌گرفت و در طول پرواز، صندلی فرمانده را اشغال خواهد کرد. فرمانده مونیکین کامپوس کت و شلوار سیستم بقای خدمه Orion را خواهد پوشید.

این لباس که با نام لباس Orion نیز شناخته می‌شود، مجهز به ویژگی‌های فناوری است که به محافظت از فضانوردان انسان در تمام شرایط مختلف و چالش‌برانگیز پرواز کمک می‌کند. وقتی انسان‌ها در مراحل بعدی آرتمیس سوار فضاپیما شوند، همان لباس کامپوس را خواهند پوشید.

اگر نگران تنها شدن اسنوپی در پرواز هستید، نگران نباشید. او شرکت های زیادی از جمله Shaun the Sheep و Commander Moonikin Campos دارد.

دیوید پارکر، مدیر اکتشاف انسان و روباتیک ESA می گوید: «این زمان هیجان انگیزی برای شان و ما در ESA است. ما بسیار خوشحالیم که او برای این ماموریت انتخاب شده است و می‌دانیم که اگرچه ممکن است این گام کوچکی برای یک انسان باشد، اما یک جهش بزرگ برای بره‌ها است.»

در ماه اوت، آژانس فضایی اروپا (ESA) اولین فضانورد خود را برای سفر به ماه انتخاب کرد و آن کسی نیست جز Shaun the Sheep. طبق گزارش ESA، شان برای انجام این ماموریت آموزش های گسترده فضانوردی را گذرانده است.

مقام آرتمیس اول کیت پرواز موارد جالب دیگری را در هواپیما نشان می دهد، از جمله مینی فیگورهای لگو کیت و کایل (به ترتیب خلبان فرماندهی و متخصص ماموریت)، نشان های دختر پیشاهنگی علوم فضایی، دانه های درخت چنار و حتی یک سنگریزه دریایی.

مخمل خواب توله سگ اسباب بازی، با لباس فضایی ناسا، به عنوان یک نشانگر بصری از برخورد فضاپیما با بی وزنی میکروگرانش عمل می کند. به گفته ناسا. هنگامی که بی وزنی به دست آمد، اسنوپی مجلل مانند هر فضانورد شجاع دیگری در اطراف کابین شناور می شود.

manikin-image.png

تصویر: ناسا
با بیش از 300000 رای مشخص شد که این آدمک به آرتورو کامپوس، یک چهره کلیدی در کمک به آپولو 13 که پس از مواجه شدن با برخی عوارض، سالم به خانه بازگردد، احترام می گذارد. به گفته ناسا.

همچنین: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

اسنوپی در 2 دسامبر 2021 به مرکز فضایی کندی ناسا تحویل داده شد.

تصویر: ناسا / کیم شیفلت

لباس اوریون ناسا

تصویر: ناسا

یک مسافر کمتر کرکی و شبیه انسان در این پرواز Commander Moonikin Campos است، آدمک هدفمندی که در Artemis I پرتاب می شود. نام این آدمک توسط یک مسابقه نامگذاری ناسا تعیین شد که در آن مردم می توانستند برای نامی برای آدمک رای دهند. که به یک پیشگام ناسا افتخار می کند.

در میان ستاره‌های مشهور، اسنوپی است که ممکن است او را به‌عنوان بیگل بامزه از کمیک استریپ Peanuts بشناسید. مخمل خواب دار اسنوپی ماموریت بسیار مهمی در فضاپیمای Orion دارد: او به عنوان نشانگر جاذبه صفر عمل می کند و حتی برای این مناسبت لباس می پوشد.

btl-moddetail-17-press-release-image

جاسوس

روز چهارشنبه، ناسا سرانجام فضاپیمای Orion را در سفر خود به فاصله 40000 مایلی فراتر از ماه و بازگشت به فضا پرتاب کرد. اگرچه ممکن است شنیده باشید که فاز اول آرتمیس هیچ فضانوردی را حمل نمی کند، فضاپیما خالی از سکنه نیست و در واقع چند مسافر معروف دارد.

کیت و کایل در ماموریت بدون سرنشین Artemis I به فضا سفر خواهند کرد.

تصویر: LEGO / Business Wire


منبع: https://www.zdnet.com/article/artemis-mission-orion-spaceship-doesnt-have-astronauts-but-it-does-have-these-unusual-passengers/#ftag=RSSbaffb68