طبق گزارش، سرعت Starlink با ثبت نام افراد بیشتری کاهش یافته است

استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس، سال شلوغی را پشت سر گذاشته است و در کشورها و قاره های جدید گسترش یافته است – و حتی در قایق ها و RVs. با این حال، پایگاه مشتریان رو به رشد Starlink بر عملکرد آن تأثیر می گذارد.

starlink-satellite.jpg

خدمات استارلینک به لطف مجموعه بزرگ ماهواره هایش به طور قابل توجهی گسترش یافته است. این شرکت در حال حاضر بیش از 3000 ماهواره در مدار و با عرضه های نزدیک به هفتگی به گسترش آن ادامه می دهد. در 18 سپتامبر، اسپیس ایکس 54 ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کرد.

ookla-satellite-comparison-countries-0922.png

اوکلا
میانگین سرعت دانلود Starlink در سراسر کانادا، فرانسه، آلمان، نیوزیلند، بریتانیا و ایالات متحده کاهش یافته است و بین 9٪ تا 54٪ از سه ماهه دوم 2021 تا سه ماهه دوم 2022 کاهش یافته است. در ایالات متحده، سرعت متوسط ​​دانلود Starlink در سه ماهه دوم کمی بیشتر شده است. 62 مگابیت در ثانیه — این برای یک یا دو نفر برای پخش ویدیو یا دانلود بازی ها بیش از اندازه کافی است. با این حال، یک سال قبل، سرعت دانلود در ایالات متحده نزدیکتر به 90 مگابیت در ثانیه بود.

در ایالات متحده، سرویس Starlink در سراسر غرب در دسترس است، در حالی که این شرکت می‌گوید در سال 2023 به نیمه شرقی آن گسترش می‌یابد. در همین حال، Starlink مشغول گسترش خدمات خود به سایت‌ها و وسایل نقلیه تلفن همراه، مانند RVs و قایق‌ها است. با حرکت، می توانید پهنای باند خود را با خود ببرید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/starlink-speeds-have-slowed-as-more-people-sign-up-report-shows/#ftag=RSSbaffb68

سرعت آپلود Starlink نیز در سراسر جهان کاهش یافت، در حالی که تاخیر نسبتا ثابت باقی ماند. در ایالات متحده، متوسط ​​تأخیر استارلینک در 48 میلی‌ثانیه کمتر از سایر ارائه‌دهندگان ماهواره بود.

طبق گزارش جدیدی از Ookla، یک شرکت اطلاعاتی شبکه، سرعت Starlink در سراسر جهان کاهش یافت در سه ماهه دوم سال 2022 در مکاتبه با کاربران بیشتری که برای این سرویس ثبت نام کردند. در واقع، سرعت Starlink در هر کشور مورد بررسی Ookla، در سراسر اروپا، اقیانوسیه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی کاهش یافته است.

پورتوریکو با سرعت دانلود متوسط ​​112.22 مگابیت در ثانیه، سریع ترین سرعت دانلود Starlink را در آمریکای شمالی در سه ماهه دوم داشت.