شیائومی از گوشی مفهومی با لنزهای قابل تعویض دوربین رونمایی کرد: هرج و مرج سخت افزاری یا نبوغ خالص؟

به جلوه بوکه که با لنز Leica M متصل شده است، توجه کنید.

تصویر: آگاتا تانگ (توئیتر) دوربین مفهومی گوشی شیائومی Mi 12S Ultra

لنز Leica Summilux-M 35mm f/1.4 ASPH در Mi 12S Ultra Concept.

تصویر: آگاتا تانگ (توئیتر)

نقد و بررسی: پیکسل 7 پرو گوگل روی این ویژگی یک دوربین از سامسونگ عبور می کند

گوشی مفهومی شیائومی Mi 12S Ultra

تصویر: شیائومی

معمولاً ماه ژانویه است که شرکت‌ها احمقانه‌ترین ایده‌های خود را در مورد اینکه چگونه فناوری می‌تواند زندگی ما را بهبود بخشد، رونمایی می‌کنند، اما غول فناوری چینی، شیائومی، از آخرین دیدگاه خود یعنی Xiaomi 12S Ultra Concept استفاده کرده است.

افزودن لنز خارجی در صنعت گوشی های هوشمند چیز جدیدی نیست. سامسونگ دوربین گلکسی پشت دستگاه را به یک دوربین تمام عیار سونی تبدیل کرد لنز DSC-QX10/B 4.45-44.5mm می تواند برای بزرگنمایی بهتر به گوشی متصل شود و امثال Moment برندی در اطراف ایجاد کرده اند قاب گوشی با لنز قابل جدا شدن. اما با توجه به اینکه چگونه عکاسی موبایلی متکی به نرم‌افزار شده است، دیدن شرکت‌هایی که همچنان به سخت‌افزار فشار می‌آورند بسیار عالی است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/xiaomi-unveils-concept-phone-with-interchangeable-camera-lenses-hardware-chaos-or-pure-genius/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: چگونه سامسونگ از نرم افزار هوش مصنوعی برای ارتقاء دوربین گوشی های هوشمند خود استفاده می کند

این دستگاه که به گفته این شرکت در ماه جولای با 12S Ultra اصلی طراحی شده است، ظاهری شبیه به برادر خود دارد، اما دارای یک پایه دوربین است که از لنزهای سری M لایکا پشتیبانی می کند.

سخنگوی این شرکت، آگاتا تانگ، در توییتر برخی از تصاویر واقعی از این تلفن مفهومی را به اشتراک گذاشت (که در زیر مشاهده می کنید). در حالی که انتظار نمی رود این دستگاه وارد بازار آزاد شود، دیدن این محصول در عمل، از جمله عمق میدان افزایش یافته ای که لنز اضافه شده ارائه می دهد، بسیار عالی است.

در یک تیزر محصول، شیائومی ادعا می کند که ترکیب 12S Ultra Concept و یک لنز با اندازه کامل، “نفوذپذیری” بهبود یافته و “عمق میدان واقعی” را به گوشی می بخشد، که مورد دوم هنوز هم جنبه ای است که عکاسی با گوشی های هوشمند از آن عقب است. در مقایسه با دوربین های بدون آینه و DSLR. به یاد داشته باشید، همانطور که تلفن های هوشمند امروزی مدرن هستند، بسیاری هنوز به عکاسی محاسباتی و نرم افزار برای ایجاد تاری رویایی در عکس های پرتره و موارد دیگر تکیه می کنند – نه سخت افزار.

گوشی مفهومی شیائومی Mi 12S Ultra

در حالی که مفهوم لنز قابل تعویض مفید است، به خصوص اگر به دنبال مزایای شیشه سطح بالا و تحرک یک گوشی هوشمند هستید، در جنبه کاربردی چیزها کاستی هایی وجود دارد. به عنوان مثال، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، وجود یک لنز فیزیکی در سمت چپ تلفن باعث عدم تعادل در مدیریت دستگاه می شود. به منظور ارگونومی، لنزهای سنتی در مرکز دوربین ها نصب می شوند یا با ناحیه ای برای گرفتن تعادل متعادل می شوند.

مانند دوربین های سنتی، شما همچنین به نوعی محافظت نیاز دارید تا حسگر گوشی هوشمند را در برابر ذرات گرد و غبار و بدتر از آن، خط و خش، زمانی که از لنز خارجی استفاده نمی شود، حفظ کنید. طبق تیزر تریلر، 12S Ultra دارای یک لایه شیشه ای یاقوت کبود است که این مشکل را برطرف می کند. اینکه آیا این موضوع بر وضوح عکس‌ها و نحوه جذب نور تأثیر می‌گذارد، یک سؤال باقی می‌ماند.

این بدان معناست که در بالای ماژول دوربین دایره‌ای، سنسور 1 اینچی بزرگتر از حد معمول، و همکاری برند با لایکا، قابلیت‌های دوربین گوشی – به‌ویژه با عکاسی اپتیکال – با سخت‌افزار اضافه‌شده بسیار افزایش یافته است.