زمان ارتقا؟ گوگل کروم به پشتیبانی از این نسخه های قدیمی ویندوز پایان می دهد

Google پشتیبانی از دو نسخه قدیمی ویندوز را در نسخه پایدار Chrome 110، که برای 7 فوریه منتشر شده است، کنار می‌گذارد. این نسخه کروم، ویندوز 10 را به حداقل نیاز جدید برای Chrome برای ویندوز تبدیل می‌کند.

گوگل بالاخره پشتیبانی کروم را از ویندوز 7 و ویندوز 8.1 در حدود فوریه 2023 کنار گذاشت.

یک مدیر پشتیبانی Chrome به تازگی یادآوری را به کاربران کروم درباره زمان انتشار پایدار Chrome 110 منتشر کرده است.

“اگر در حال حاضر از Windows 7 یا Windows 8.1 استفاده می کنید، توصیه می کنیم قبل از آن تاریخ به نسخه ویندوز پشتیبانی شده بروید تا مطمئن شوید که همچنان آخرین به روز رسانی های امنیتی و ویژگی های Chrome را دریافت می کنید.” این گزینه های پشتیبانی شده شامل ویندوز 10 و ویندوز 11 است.

پایان دادن به پشتیبانی کروم از ویندوز 7 به لطف تأثیر همه گیری بر پروژه های بزرگ، فرآیندی طولانی بوده است. در حالی که برخی، مانند تحولات دیجیتال، شتاب گرفتند، برخی دیگر در پشت سوزان قرار گرفتند.

Windows 7 ESU و Windows 8.1 پشتیبانی گسترده در 10 ژانویه 2023 به پایان می‌رسند. مایکروسافت همچنین پشتیبانی از برنامه‌های Microsoft 365 را در این نسخه‌های ویندوز در آن تاریخ پایان می‌دهد.

نسخه‌های قدیمی‌تر کروم به کار خود ادامه می‌دهند، اما هیچ به‌روزرسانی دیگری برای کاربران این سیستم‌عامل‌ها منتشر نخواهد شد.» مدیر پشتیبانی Chrome اشاره کرد.

مایکروسافت است پشتیبانی از اج در ویندوز 7 و در ویندوز سرور 2008 R2 تا 15 ژانویه 2023.

این تاریخ با تعهد گوگل، پس از قفل‌های همه‌گیر سال 2020، برای پشتیبانی از ویندوز 7 تا زمانی که مایکروسافت از آن نسخه تحت برنامه به‌روزرسانی امنیتی توسعه‌یافته (ESU) خود پشتیبانی می‌کرد، مطابقت دارد.

گوگل در نوامبر 2021 پشتیبانی کروم از ویندوز 7 را به مدت شش ماه تمدید کرد تا به سازمان‌هایی که مهاجرت ویندوز 10 آنها به دلیل همه‌گیری کووید-19 متوقف شده بود، کمک کند. دو ماه قبل از شروع قرنطینه در سراسر جهان، گوگل ژوئیه 2021 را برای پایان پشتیبانی از ویندوز 7 در کروم هدف قرار داده بود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/time-to-upgrade-google-chrome-is-going-to-end-support-for-these-old-versions-of-windows/#ftag=RSSbaffb68

هنوز سیستم‌های زیادی روی ویندوز 7 اجرا نمی‌شوند. مایکروسافت در ژانویه 2020 ارائه وصله‌های رایگان برای ویندوز 7 را متوقف کرد. طبق گزارش Steam، تنها 2.4 درصد از رایانه‌های شخصی ویندوزی که به پلتفرم بازی متصل می‌شوند، در ماه سپتامبر از ویندوز 7 استفاده می‌کردند.

کاربر کامپیوتر

تصویر: Getty/MoMo Productions