اگر “فقط آن را از قبل بخرید” هدفون های مخصوص بازی بود، این همان هدفون بود


طرفداران

  • صدای بازی جهت دار بهتر از هدفون 1600 دلاری
  • نمایه صوتی صدای بازی را در اولویت قرار می دهد، در حالی که به طور کلی عالی است
  • لوازم جانبی گنجانده شده ارزش بیشتری را ارائه می دهد

منفی

  • نیروی گیره اولیه برای سرهای بزرگتر کمی تنگ است
  • کانکتور سمت هدست گزینه های کابل پس از فروش را محدود می کند
  • میکروفون می توانست از یک شیشه جلوی خارجی بهره مند شود

مدت‌هاست که بین گیمرها بحث‌هایی در مورد اینکه چه چیزی بهترین صدای بازی را ارائه می‌دهد وجود دارد. یک طرف ادعا می کند که هدست های بازی آشغال هستند. بهتر است هدفون مناسبی بخرید. طرف دیگر استدلال می کند که میکروفون های داخلی و صدای تنظیم شده بازی همچنان هدست های بازی را بهترین گزینه می کند.

پایانی برای این جنگ لفظی متصور نیست، اما یک محصول وجود دارد که اعضای هر دو طرف تقریباً همیشه به آن اشاره می کنند، حتی اگر غم انگیز باشد: هدست بازی Drop + EPOS PC38X.

چرا؟ همه چیز در مورد تاریخ است. EPOS شرکتی است که به عنوان بخش بازی سازنده تجهیزات صوتی افسانه ای Sennheiser شروع به کار کرد. این شجره نامه خود را مدیون تجهیزات افسانه ای سنهایزر مانند هدفون 50000 دلاری Orpheus است و در واقع قابل دستیابی است. HD 500 از طریق سری HD 800. این قدرت صوتی دوستی را فراهم می کند که Razer یا Logitech ممکن است فاقد آن باشند.

در همین حال، توانایی ثابت EPOS برای تولید سخت‌افزاری که دقیقاً برای رقابتی‌ترین گیمرها تنظیم شده است، با قیمت‌های مناسب، به آن دسترسی بیشتری نسبت به شرکت‌های برتر مانند Beyerdynamic یا Audeze می‌دهد.

من می خواستم این هدست را امتحان کنم زیرا شنیدم که کسی ادعا می کند که تقریباً با صحنه صوتی افسانه ای (قابلیت تولید صدای جهتی دقیق، اساسا) مطابقت دارد. 1600 دلار به اضافه HD 800 خانواده. من این ادعا را بارها و بارها شنیده ام و همیشه شک دارم که چنین چیزی با کمتر از 200 دلار امکان پذیر است. ولپ … همینطوره

مشخصات فنی

فاکتور فرم هدست با پشت باز و روی گوش
رانندگان پویا، باز
پاسخ فرکانس 10 هرتز – 30000 هرتز
امپدانس 28 اهم
اتصال دهنده ها کابل کامپیوتر 2.5 متری قابل تعویض با کانکتور میکروفون و هدفون 3.5 میلی متری و کابل کنسول 1.5 متری با کانکتور TRRS 1×3.5 میلی متری
نوع میکروفون کندانسور الکتریکی دو جهته حذف کننده نویز
پاسخ فرکانس میکروفون 50-16000 هرتز
شامل موارد اضافی 2 کابل قابل تعویض (ذکر شده در بالا)، کیف حمل بند کشی، یک جفت گوش پاکت مخملی اضافی
وزن 10.2 اونس (290.5 گرم)

ساخت و تناسب

هدست Drop + EPOS PC38X روی میز در میان تجهیزات جانبی بازی

PC38X یکی از هدست‌هایی است که به خوبی از آن استفاده کرده‌ام.

مایکل گاریفو/ZDNET

حتی قبل از اینکه صدایی از یک هدست جدید بشنوید، اولین چیزی که متوجه می شوید این است که راحت است یا نه. هرچقدر هم که صدا عالی باشد، اگر به دلیل بالشتک بد یا طراحی ضعیف باعث سردردتان شود، برای مدت طولانی از آن استفاده نخواهید کرد. SteelSeries قدیمی تر است هدست Pro را ببندید این را برای من مثال زد. صدا عالی بود، و باتری‌های قابل تعویض نابغه بودند، اما من آن را پس دادم زیرا طراحی نوار اسکی برای سر بزرگ‌تر من عذاب‌آور بود. خوشبختانه، SteelSeries از آن زمان به بعد نور را دیده است، اما مثالی از راحتی بد که صدای عالی را از بین می برد، همچنان پابرجاست.

گنبد بزرگ ذکر شده من به این معنی بود که نیروی گیره هدست PC38X در ابتدا کمی قوی بود. خوشبختانه، این پس از چند روز استفاده کاهش یافت و حالت بالشی به جا گذاشت. هم ایرپدهای پیش‌فرض، که از موادی از نوع سایش ورزشی استفاده می‌کنند، و هم لنت‌های مخمل جایگزین همراه، بالشتک مناسبی را ارائه می‌کنند و بدون فشار ناخواسته، عینک‌های من را در خود جای می‌دهند. بالشتک هدبند به همان اندازه عالی بود، با شکاف در وسط به طور هوشمندانه ای از فشاری که برخی ست ها می توانند درست روی تاج ایجاد کنند جلوگیری می کند.

بیشتر: بهترین هدفون هایی که می توانید در حال حاضر بخرید

امکانات و لوازم جانبی

هدست Drop + EPOS PC38X روی سر شیشه ای آبی رو به جلو

از نظر شکل و اندازه کلی، نسبت به بسیاری از هدست‌های بازی دیگری که من استفاده کرده‌ام، بسیار کم‌رنگ‌تر و فشرده‌تر است.

مایکل گاریفو/ZDNET

هدست Drop + EPOS PC38X در جنبه مینیمالیستی لوازم جانبی بازی قرار می گیرد. هیچ نورپردازی RGB، رنگ‌بندی پر زرق و برق (اگرچه رنگ دوم با لهجه‌های زرد وجود دارد)، یا زیبایی‌شناسی طراحی آینده‌نگر وجود ندارد. این وسیله ای است که به گونه ای طراحی شده است که عملاً ناپدید شود در حالی که کار خود را به خوبی انجام می دهد.

هدست Drop + EPOS PC38X روی سر شیشه ای آبی رنگ

جلوپنجره فلزی در جلوگیری از هر گونه ضربه آزاردهنده در حین استفاده از آن کار بسیار خوبی انجام می دهد، اما اگر تمایل دارید زیاد به میکروفون خود تنفس کنید، ممکن است بخواهید یک شیشه جلوی پس از فروش اضافه کنید.

مایکل گاریفو/ZDNET

در مورد اینکه چقدر این کار را خوب انجام می دهد، یکی از بهترین میکروفون های داخلی را که در هدست های بازی استفاده کرده ام، شامل می شود. من کیفیت صدا را در زیر با استفاده از میکروفون هدست برای شما نشان داده‌ام تا به سرعت ویژگی‌های آن و برداشت‌هایم را مرور کنید.

به زبان ساده، برای یک میکروفون داخلی عالی به نظر می رسد. تنها راهی که انتظار دارم صدایی برتر داشته باشم استفاده از یک میکروفون مجزا است که هزینه و پیچیدگی بیشتری به تنظیمات شما می‌افزاید. این میکروفون حتی برای چت درون بازی بسیار رقابتی به اندازه کافی شفاف است. با این حال، من لزوماً یک پادکست را با آن شروع نمی کنم.

نقد و بررسی: Rode Procaster صدایی با کیفیت پخش را با قیمت کمتر از 200 دلار ارائه می دهد

هدست Drop + EPOS PC38X روی سر شیشه ای آبی رنگ که گوش چپ را با میکروفون نشان می دهد

عملکرد بی صدا در محور میکروفون نیز ذکر شده است.

مایکل گاریفو/ZDNET

همچنین دارای عملکرد بی‌صدا داخلی همیشه حساس است که هر صدایی را هنگام بالا رفتن غیرفعال می‌کند. برخلاف بسیاری از هدست‌های دارای این ویژگی، PC38X هنگامی که میکروفون درگیر یا جدا می‌شود، یک کلیک لمسی ارائه می‌کند.

در گوشواره مقابل، کلید تنظیم صدا را خواهید دید. از آنجایی که این یک هدست آنالوگ است، تنها صدای خروجی خود هدست را کنترل می کند، نه صدای سیستم شما. همچنین کیفیت صدای یکسانی را در تمام سطوح صدا حفظ می کند که یک شاهکار نادر است.

درگاه اتصال کابل های ارائه شده به هدست Drop + EPOS PC38X

پورت عمیق به یک کابل اختصاصی یا حداقل یک راه حل پس از فروش برای این مدل خاص نیاز دارد.

مایکل گاریفو/ZDNET

در پایین هدست، نقطه اتصال داخلی دو کابل همراه آن را خواهید دید. من متوجه شدم که قسمت عمیق و محکم صدای ارتعاش کابل آزاردهنده ناشی از ساییده شدن سیم‌ها به چیزها را حذف می‌کند، اما گزینه‌های تعویض را تا حدودی محدود می‌کند.

کابل های همراه با هدست Drop + EPOS PC38X

می توانید ببینید که کانکتور هدست چقدر در سمت چپ کابل بالایی و سمت راست پایین است.

مایکل گاریفو/ZDNET

خوشبختانه، کابل‌های ارائه‌شده هم سبک وزن هستند و هم احساس محکمی دارند، با بسته‌بندی پارچه‌ای محکم و کشش‌های فراوان. من انتظار دارم که آنها سالها دوام بیاورند، حتی با برخورد نسبتاً بی دقت. اگر موفق شدید آنها را فرسوده کنید، کابل های جایگزین با قیمت کمتر از 20 دلار در دسترس هستند.

ایرپدهای مخملی همراه با هدست Drop + EPOS PC38X

پوشش مخملی هم حس متفاوتی را ایجاد می کند و هم تفاوت های جزئی در پروفایل صدا.

مایکل گاریفو/ZDNET

به طور مشابه، اگر از ایرپدهای پیش‌فرض استفاده می‌کنید، یا اگر احساس نرم‌تری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید ایرپدهای مخملی موجود را نیز تعویض کنید.

کیفیت صدا

اکنون به آنچه که هدست PC38X را بسیار خاص می‌کند، یعنی صدای آن می‌رسیم. من هدست های زیادی را برای ZDNET بررسی کرده ام و صدای جهت دار مدل هایی مانند هدست بی سیم Razer’s Blackshark V2 Pro را تحسین کرده ام. حتی به این نکته اشاره کرده‌ام که برخی سطح اولیه آگاهی عمودی را برای آنها فراهم می‌کنند. اما، تمام آن مدل‌های قبلی هنوز هم به طور مداوم از آنچه PC38X ارائه می‌دهد، پیشی گرفته‌اند.

نه تنها جهت گیری صدا، در محورهای عمودی و افقی، یک گام فراتر از چیزی است که من با استفاده از هدفون و هدست دیگر تجربه کرده ام، بلکه عمق آن صدا بعد جدیدی به آگاهی موقعیتی شما می بخشد. شما فقط مسیری که دشمنانتان از آن می آیند را نمی شنوید، حتی از میان دیوارها – شما دقیقاً می دانید که چقدر دور هستند. نمی توانم توضیح دهم که این اطلاعات اضافی چقدر برای گیم پلی من حیاتی شده است. در بازی هایی مانند Overwatch 2 و هالو بی نهایت، می توانستم گوشه ای را نشانه بگیرم و در همان لحظه ای که می دانستم کسی به اطراف آن می آید شلیک کنم. گاهی اوقات، تقریباً شبیه تقلب بود.

هدست Drop + EPOS PC38X و کنترل‌های صدا روی یک سر شیشه‌ای آبی رنگ

به لطف تورفتگی هوشمندانه، شماره‌گیر داخلی به راحتی می‌توان موقعیت را با احساس تشخیص داد.

مایکل گاریفو/ZDNET

کیفیت صدا نیز به وضوح برای بازی های رقابتی تنظیم شده بود. بیس عمیق یکدست و تمیز بود، اما هرگز تمرکز صدای PC38X نبود. درعوض، روی نقاط میانی و اوج تمرکز می کند که بافت واقعی و آگاهی شما را در یک بازی جدی فراهم می کند. موسیقی‌های زیبای ارکسترال همچنان می‌توانند بر روی این هدست بدرخشند، اما تنها زمانی که پشت دیوار خمیده‌اید، بسته به نشانه‌های صوتی برای اطمینان از اینکه شما اولین کسی هستید که شلیک می‌کنید، واقعاً از استعداد آن برای بازتولید صدا قدردانی خواهید کرد.

حتی با وجود این تنظیم متمرکز بر بازی، من همچنان از این هدست برای استفاده برای موسیقی لذت بخش می دیدم. این پسوند باس با تاکید کمتر بیشتر یک نقطه ضعف برای موسیقی بود، اما صحنه صوتی عالی و جدایی تقریباً عالی آواز و ساز آن را در بیشتر آهنگ ها جبران کرد. با این حال، من لزوماً خرید PC38X را به طور انحصاری برای موسیقی توصیه نمی کنم.

خط پایین

من صادقانه می توانم فقط بنویسم “فقط آن را از قبل بخر” و این نظر کامل و صادقانه من خواهد بود. اما، اگر به عمق بیشتری امیدوار بودید… Drop + EPOS PC38X را به هر کسی که هدست بازی سیمی می‌خواهد توصیه می‌کنم. راحتی اضافی اتصال بی سیم تنها چیزی است که ممکن است انتخاب یک هدست پیشرفته دیگر را در حالی که این هدست با این قیمت وجود دارد، منطقی کند.

شاید یک روز من صاحب یک جفت هدفون بیش از 1600 دلاری شوم که در نمایشگاه های گران قیمت از آنها غافلگیر شده ام، همان هدفون این مدل می آید. بنابراین بسیار نزدیک به تطابق تا آن زمان، هدست بازی PC38X از Drop و EPOS همان چیزی است که وقتی من را در بازی ببینید، خواهم پوشید.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

اگر هدست بی‌سیم می‌خواهید، Blackshark V2 Pro Razer هنوز هم برای صدای بازی بی‌سیم مورد استفاده من است. صدای جهت دار آن عالی است و هم سبک و هم راحت است.

بررسی را بخوانید: بررسی هدست Razer Blackshark V2 Pro: یک سلاح قدرتمند برای گیمر مناسب

اگر هدست بازی سیمی می‌خواهید که کمی ارزان‌تر باشد و در عین حال صدایی عالی و میکروفونی قوی ارائه دهد، لاجیتک ورودی طولانی‌مدت خود را دارد که هنوز هم جزو بهترین‌ها است.

آخرین مدل ابتدایی SteelSeries شامل بهبودهای راحتی است که قبلاً ذکر کردم و صدای قوی را برای گیمرها با بودجه کم ارائه می دهد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/drop-epos-pc38x-review/#ftag=RSSbaffb68