دوربین اکشن 360 درجه X3 Insta360 شما را شگفت زده خواهد کرد


طرفداران

  • صفحه نمایش 2.29 اینچی یک منظره یاب عالی است
  • طراحی مستحکم و در دسترس
  • نرم افزار Insta360 اساساً یک جادوی تاریک است
  • کاربر پسند بودن دست کم گرفته شده است

منفی

  • وضوح 5.7K فقط به ویدیوی 1080p ترجمه می شود
  • زمان صادرات نرم افزار می تواند کند باشد
  • شما یک کارت MicroSD بزرگ برای ذخیره فیلم های 360 درجه می خواهید

Insta360 اخیراً دچار پارگی مطلق شده است و دوربین‌ها را به‌گونه‌ای به‌وجود می‌آورد که گویی مشکلات زنجیره تأمین وجود ندارد. از وب‌کم Link مانند گیمبال گرفته تا One RS تعدیل‌کننده که همکارم متیو میلر در اوایل سال جاری آزمایش کرد، این شرکت به وضوح هیچ مشکل کمبودی در مورد قطعات – یا ایده‌ها ندارد.

بعدی در صف حمل مشعل است Insta360 X3، جانشین سال گذشته است One X2. Insta360 می‌گوید اکنون نام تجاری One را کنار می‌گذارد که در بازاری پر از نام‌های پیچیده مانند GoPro Hero 11 Black و DJI Osmo Action 3، یک تغییر بسیار خوشایند است.

در حالی که طرح نامگذاری X3 کوچکتر شده است، همه چیز دیگر در مدل امسال به بزرگتر بودن بستگی دارد. نمایشگر بزرگتر سنسور دوربین بزرگتر باتری بزرگتر قیمت بزرگتر. بنابراین، چه شما یک تولیدکننده محتوای با تجربه باشید، یا تازه وارد فضای دوربین اکشن شده باشید، Insta360 دلیل قانع‌کننده‌ای برای این است که چرا باید X3 را بیش از هر چیز دیگری بخرید.

مشخصات فنی

ابعاد

114 × 46 × 31 میلی متر

وزن

180 گرم

نمایش دادن

صفحه نمایش لمسی 2.29 اینچی

سنسور

1/2 اینچ 48 مگاپیکسل

وضوح

تا رزولوشن 5.7K

باتری

1800 میلی آمپر ساعت (قابل جابجایی)

پورت های اتصال

USB Type-C، MicroSD

ماندگاری

ضد آب تا عمق 33 فوت (10 متر)

قیمت

449 دلار


بار سوم جذابیت است

این نسل سوم از دوربین‌های Snickers با اندازه سرگرم‌کننده Insta360 و بدون شک، زیباترین طراحی آن است. اندازه قاب حدود چهار اینچ و عرض کمی کمتر از دو اینچ است، که X3 را برای نگه‌داشتن، چرخاندن و گاز گرفتن به طرز شگفت‌انگیزی جمع و جور می‌کند (بعدا توضیح خواهم داد، و ربطی به مرجع Snickers ندارد.)

نمای بیرونی با ترکیبی ناهموار از لاستیک و برجستگی های بافتی طلاکاری شده است که به شما اطمینان می دهد که X3 می تواند در سخت ترین خروجی ها و/یا در لغزنده ترین انگشتان آویزان شود. هر محفظه ای که در حاشیه قطعه مرکزی قرار دارد، محکم و مقاوم در برابر آب است، اما به طرز شگفت انگیزی با یک چنگک ساده قابل دسترسی است. (نیازی به ناخن های بلند نیست.) یعنی شارژ و انتقال داده از طریق درگاه USB-C سریع است و تعویض باتری قابل جابجایی و کارت MicroSD راحت است.

نمایشگر insta360-x3

هر چند آن صفحه نمایش لمسی بزرگتر.

ژوئن Wan/ZDNET

بزرگترین تغییرات X3، سنسور جدید نیم اینچی 48 مگاپیکسلی و صفحه نمایش لمسی 2.29 اینچی است. اولی کیفیت تصویر و محدوده دینامیکی بهبود یافته را ارائه می‌کند و به دوربین اکشن اجازه می‌دهد فیلم‌های واضح‌تر و دقیق‌تر از نظر رنگ را ثبت کند – حتی در روشن‌ترین روزها. این به قیمت یک بدنه سنگین تر (180 گرم) و یک لنز دوربین است که کمی دورتر بیرون زده است.

در مورد نمایشگر جدید، مزایا خود را می‌نویسند: اکنون می‌توانید در هنگام ضبط موارد بیشتری را از منظره یاب مشاهده کنید، امکانات بیشتری برای ژست‌ها و کنترل‌های ضربه‌ای وجود دارد، و روزهایی که در آن نمایشگر کوچک و دایره‌ای برای بررسی 360 درجه خود نگاه می‌کردید، گذشته است. شاهکارها

X3 همچنین سه دکمه جدید معرفی می‌کند: یکی در پایین سمت چپ برای شروع/توقف ضبط، یکی در پایین سمت راست برای تعویض بین دوربین‌های جلو و عقب و دیگری در لبه سمت راست برای از پیش تنظیم حالت دوربین. به دلایل ارگونومیکی، من دوست دارم دکمه ضبط کمی بالاتر باشد یا حتی برای فشار دادن انگشت در کنار آن قرار گیرد.

بیشتر: پنج بهترین دوربین ویدیویی که می توانید بخرید

نور، دوربین، حرکت

اکثر کاربران باید ضبط ویدیوی 360 درجه X3 را مفیدترین بدانند، به خصوص برای آسان بودن تغییر، ویرایش و قاب بندی مجدد عکس ها در “پست”. مدل امسال دارای رزولوشن 5.7K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است و رزولوشن 4K تا 60 فریم بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

با این حال، فریب اعداد را نخورید. یک ویدیوی 360 درجه با وضوح 5.7K از نظر فنی به 1080p فشرده می‌شود، به این معنی که فیلم‌ها مانند فیلم‌های تلویزیون 4K از نظر پیکسلی عالی نیستند. در عوض، عاقلانه است که محتوای 1080p را به 4K ارتقا دهید.

همچنین یک حالت تک لنز برای عکس‌های جلو یا عقب و ضبط حرکت آهسته تا 4K/120fps وجود دارد.

جدای از اعداد، کیفیت تصویر X3 به طور کلی چشمگیر به نظر می رسد. من این اشتباه را مرتکب شدم که Active HDR را برای مجموعه اولیه عکس‌های خارج از منزل روشن نکردم، اما حتی در آن زمان، فیلم‌های من در روز روشن خیلی ناپدید نشدند یا رنگشان از بین نرفت. در اینجا مجموعه‌ای از عکس‌ها، زوایای مختلف و افکت‌های پس از پردازش است که X3 قادر به انجام آن است. (اسپویلر: آنها کاملاً جادویی هستند.)

این مونتاژ چتربازی نیست، اما می‌توانم بگویم ضبط‌ها فوق‌العاده بودند، به خصوص زمانی که تنها کاری که واقعاً باید انجام می‌دادم این بود که X3 را بالا نگه داشتم، دکمه ضبط را فشار دادم و اجازه دادم دوربین بقیه کارها را انجام دهد. به یاد داشته باشید، این یک ویدیوی 360 درجه است، بنابراین مهم نیست که دوربین چگونه جهت‌گیری می‌کند، می‌توانید عکس را درست در پس از ویرایش، برش دهید، تغییر موقعیت دهید، تثبیت کنید و قاب کنید. این یک فرمت بسیار بی‌خطر است که حرفه‌ای‌ها و کاربرانی که برای اولین بار می‌توانند از آن قدردانی کنند.

تعداد زیادی از لوازم جانبی شخص اول و شخص ثالث وجود دارد که می تواند تجربه X3 را بهبود بخشد، اما چیزی که من مدام به آن اشاره کردم این بود که چوب سلفی نامرئی. همانطور که از نام آن پیداست، فیلمی که با لوازم جانبی متصل گرفته می شود، به طور خودکار آن را از دید پنهان می کند – مانند صحنه ماشین نمونه ویدئو. هنوز هم می توانید سایه آن را از زوایای خاصی ببینید، اما دوربین به طور کلی در جدا کردن چوب سلفی از محصول نهایی قابل اعتماد است.

لوازم جانبی insta360-x3

از چپ به راست: درپوش لنز، سیم Bullet Time، Insta360 X3 و چوب سلفی نامرئی.

ژوئن Wan/ZDNET

برای عکس‌های اول شخص، مانند زمانی که دوچرخه‌ام را از تپه بالا می‌رفتم، می‌توانید X3 را روی سر یا قفسه سینه نگه دارید یا، به معنای واقعی کلمه، نیمه پایینی دوربین را با یک دستگاه نگه دارید. پایه دهانی. (شما می توانید از نظر فنی دوربین را گاز بگیرید تا آن را در جای خود نگه دارید، اما من آن را توصیه نمی کنم.)

قرار دادن “هنر” در هوش مصنوعی

Insta360 خود را به عنوان یک شرکت نرم افزاری — نه یک شرکت دوربین — به دلایل خوبی می بالد. تجربه نرم افزار Insta360 مملو از فیلترهای ویدیویی عجیب، عملکردهای ویرایش، و فرصت های بی پایان برای تبدیل فیلم استاندارد 360 درجه (یا 180 درجه) شما به چیزی بیشتر است.

همه اینها از فناوری هوش مصنوعی Insta360 پشتیبانی می‌کند، مجموعه‌ای از پردازش‌های پشتیبان که به‌طور هوشمندانه فیلم‌های خام را به بهترین شکل جمع‌آوری می‌کند. در طول جلسه توجیهی من، Insta360 مطمئن شد که هیچ چیز دیگری به اشتراک گذاشته نشده است. از توانایی برنامه برای حرکت هوشمندانه ویدیو به طوری که تمام عملکردها به درستی کادربندی شوند تا فیلترهای مختلف شات لب که می توانند به معنای واقعی کلمه افق را با شب پرستاره ون گوگ جایگزین کنند، به وضوح نوعی جادوگری در اینجا رخ می دهد — و شرکت می خواهد کتاب طلسم آن را زیر پوشش نگه دارید.

insta360-app-experience

Shot Lab در برنامه Insta360 دارای بیش از 30 افکت ویروسی است که می‌تواند روی فیلم شما اعمال شود.

ژوئن Wan/ZDNET

چیزی که بیش از همه در تجربه نرم افزار مرا تحت تاثیر قرار داد، سهولت استفاده بود. ویرایشگر موبایل به اندازه سرویس‌های حرفه‌ای مانند Final Cut Pro و Adobe Premiere Pro گسترده نیست، اما از پیدا کردن همه موارد ضروری شگفت‌زده شدم. در واقع، رابط کاربری ساده‌تر مجموعه ویرایش Insta360 (نشان داده شده در بالا) امکان تنظیم فریم‌های کلیدی، رمپ‌های سرعت، و پرش‌ها را فراهم می‌آورد که همگی از طریق کف دست من امکان‌پذیر است. برای کاهش فیلم‌های 360 درجه با وضوح بالا، نیازی به تولید مک‌بوک پرو نداشتم. همه چیز به درستی در گوشی هوشمند انجام شد.

مطمئناً، زمان‌های صادرات می‌تواند چند ثانیه سریع‌تر باشد و اعمال فیلترها و افکت‌های ShotLab می‌تواند یا دو دقیقه دیگر به گردش کار شما اضافه کند. اما با توجه به اینکه تبدیل ویدیوی خام به محتوای قابل اشتراک‌گذاری چقدر سخت است، انتظار ارزش آن را دارد.

عمر باتری

در طول دو هفته آزمایش Insta360 X3، متوجه شدم که دوربین قادر به دوام دو تا سه روز در هر بار شارژ است. بدیهی است که عمر باتری به تعداد دفعات ضبط، وضوح ویدیو، 360 درجه، 180 درجه یا محتوای تک شات و موارد دیگر خلاصه می شود. با این حال، اعداد استقامتی یک گام بهتر از One X2 است که ظرفیت کمتری 1630 میلی آمپر ساعتی داشت و حدود یک روز کمتر از آن استفاده کرد.

خط پایین

هرگز اولین تجربه خود با استفاده از دوربین 360 درجه را فراموش نمی کنم. را Samsung Gear 360 که تا به امروز گرد و غبار را در کشوی فناوری ارزشمند من جمع می‌کند، کند، بی‌نظیر، گران‌قیمت و برای گرفتن عکس و فیلم کاملا مسحورکننده بود. این دستگاه بسیار بی شرمانه ای بود که در ثانیه بیش از حد گرم می شد، اما خروجی آن – همه آن خوبی های 360 درجه ای که می توانید ببینید – هر رفتار معیوب را ناچیز می کرد.

چرا این را به شما می گویم؟ از آنجا که استفاده از Insta360 X3 تمام آن خاطرات شیرین را به همراه داشته است، منهای چیزهای بد. این دومین آمدن فاز ماه عسل من با دوربین های 360 درجه است و من این بار بیش از پیش متحیر شدم.

چه حرفه ای باشید و چه مبتدی، X3 چیزهای زیادی را برای همه به ارمغان می آورد. را قیمت 449 دلار منصفانه است، به خصوص وقتی همه ویژگی‌های ویدیویی سرگرم‌کننده و کاربردی را که دریافت می‌کنید، و نحوه تطبیق آنها با دوربین‌های اکشن 300 تا 500 دلاری GoPro و DJI در نظر بگیرید. فقط مطمئن شوید که یک کارت MicroSD دارید که برای ذخیره همه آن ویدیوهای 360 درجه کافی است. احتمالاً بیشتر از آنچه فکر می کنید عکس خواهید گرفت.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

علاوه بر Insta360 X3، در اینجا چند جایگزین ارزشمند وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

همکار من در ZDNET، آدریان کینگزلی هیوز، GoPro Hero 11 Black را “بهترین دوربین اکشن جهان” می نامد. شاید این ضبط ویدیویی غنی از رنگ یا تثبیت ویدیوی استثنایی است که مترادف با نام تجاری GoPro شده است. با این دوربین امکان ضبط 360 درجه وجود ندارد، اما با قیمت 399 دلار یک گزینه قانع کننده است.

برای انعطاف‌پذیری بیشتر، ONE RS Insta360 را بررسی کنید. این یک ابزار ماژولار است که به شما امکان می دهد لنزهای دوربین را برای انواع شرایط عکسبرداری تعویض کنید. این ویژگی plug-and-play برای متمایز کردن ONE RS از هر دوربین اکشن دیگری کافی است. متیو میلر از ZDNET تثبیت کننده تصویر و عمر باتری را به همان اندازه چشمگیر دانست.

واضح است که گزینه های زیادی در فضای دوربین اکشن وجود دارد. آخرین نسخه Osmo Action 3 DJI بازگشتی به حالت فشرده و مستطیلی شکلی دارد که یادآور دوربین های GoPro است. به طور طبیعی، بسیاری از عملکردهای Osmo Action 3 مشابه Hero 11 Black ذکر شده است، با ضبط ویدیوی 4K 120p و تثبیت HyperSmooth 4.0 برای ثابت نگه داشتن تمام اکشن ها.


منبع: https://www.zdnet.com/article/insta360s-x3-review/#ftag=RSSbaffb68