حتی بیل گیتس سامسونگ گلکسی فولد را به مایکروسافت سرفیس دو انتخاب می کند

در رویداد Samsung Unpacked خود در روز سه شنبه، سامسونگ یک کیس جدید ساخت گوشی هوشمند Galaxy Z Fold 4 نه تنها قدرتی است که همه از تلفن‌های تاشو انتظار دارند که بر رسانه‌های اجتماعی مسلط باشند، بلکه یک گوشی هوشمند با بهره‌وری فوق‌العاده است که مایکروسافت چندین سال تلاش کرده است (و عمدتاً شکست خورده) Surface Duo خط جالب اینجاست که این کار را با کمک خود مایکروسافت انجام داد.

Galaxy Z Fold 4 باز است که تیم های مایکروسافت را نشان می دهد

شاید عجیب به نظر برسد که به نظر می رسد مایکروسافت به رقیب خود در فضایی که در تلاش برای پر کردن آن است، فرصت می دهد. اما در واقع در مورد گوشی های هوشمند، این یک عمل غیر معمول نیست. برای سال‌های متمادی، مردم فکر می‌کردند که آیا گوگل در نهایت با تلاش برای ساخت گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود، سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی مانند سامسونگ و موتورولا را از خود دور خواهد کرد.

اگر می‌خواهید در پیش‌سفارش فولد 4 یا هر دستگاه دیگری که سامسونگ در Unpacked 2022 معرفی کرده است، به نسخه هد کانن من بیل گیتس بپیوندید، لینک‌های زیر را در اختیار شما قرار می‌دهیم:


منبع: https://www.zdnet.com/article/even-bill-gates-chooses-samsung-galaxy-fold-over-microsoft-surface-duo/#ftag=RSSbaffb68

اگر مایکروسافت بتواند توسعه‌های رابط کاربری را که برای سامسونگ ایجاد می‌کند به سمت بهبود Surface Duo 3 هدایت کند، این شرکت این شانس را دارد که یک دستگاه بهره‌وری واقعاً قانع‌کننده را به بازار عرضه کند. مطمئناً، هنوز هم باید از هاله همیشه حاضر “برای تجارت” خارج شود که به نظر می رسد مصرف کنندگان را از در نظر گرفتن بهترین محصولاتش باز می دارد. اما، اگر مایکروسافت بتواند این کار را انجام دهد، بیل گیتس ممکن است در واقع از گوشی ساخته شده توسط شرکتی که او در چند سال آینده تاسیس کرده است استفاده کند. تا آن زمان، من شرط می بندم که او قبلاً یک Galaxy Z Fold 4 را در صورت پیش خرید دریافت کرده است.

این شرکت با سامسونگ متحد شد تا نسخه‌های سفارشی‌سازی شده مجموعه آفیس کامل خود، از جمله Teams و Outlook را به Fold 4 در قالب‌هایی بیاورد که از تمام آن صفحه نمایش اضافی بهره می‌برد و تجربه دو صفحه‌نمایش و چند برنامه را برای هر دو شرکت فراهم می‌کند. امید می‌تواند مشتریان را وادار کند که لپ‌تاپ‌های خود را در خانه بگذارند و با استفاده از هیچ چیز دیگری به جز گوشی‌های هوشمند خود کار را انجام دهند.

Surface Duo 2 و زیبایی شناسی دکمه دار آن.

تصویر: مایکروسافت Galaxy Z Fold 4 با قلم باز و بسته می شود

تصویر: سامسونگ
چندین دستگاه Surface Duo در پیکربندی های مختلف

تصویر: مایکروسافت

آخرین فرصت مایکروسافت

این خط Surface Duo منحصر به فرد باقی می ماند، اما نه به روش خوبی. به نظر می‌رسد شکل غیرمعمول گوشی‌های تاشو Duo، قیمت‌های راه‌اندازی بالا (که در واقع با Duo 2 100 دلار افزایش پیدا کرد)، و چیدمان جدید صفحه نمایش، همگی در بین مصرف‌کنندگان از بین رفته‌اند. بدتر کردن اوضاع این واقعیت است که مایکروسافت همیشه یک قدم عقب تر از عواملی مانند سرعت پردازنده، کیفیت دوربین و یکپارچه سازی برنامه ها است.

نماهایی از Microsoft Surface Duo 2 در جلو و پشت

همانطور که مشخص است، گوگل فقط قادر به همزیستی با رقبای خود نبوده است. می‌تواند با نشان دادن راه‌هایی برای بهینه‌سازی دستگاه‌هایشان که تنها سازنده اصلی پلت‌فرم اندروید می‌توانست آن‌ها را توسعه داده باشد، یک مزیت متقابل ایجاد کند.

یک راه‌اندازی سه‌پنبه‌ای که نشان می‌دهد چگونه Fold 4 می‌تواند تماس ویدیویی، ارائه و یادداشت برداری را به یکباره مدیریت کند.

تصویر: سامسونگ

طرح‌بندی دو صفحه‌ای که مایکروسافت برای نسخه Fold 4 Outlook ایجاد کرده است.

تصویر: سامسونگ

چرا مایکروسافت به سامسونگ کمک می کند تا Duo را شکست دهد؟

گفتنی است ارائه سامسونگ Z Fold 4 "قدرت بهره وری را آشکار کنید"

دستی که یک Galaxy Z Fold 4 را در دست گرفته و صندوق ورودی ایمیل را نشان می دهد

تیم های مایکروسافت در حال اجرا بر روی Galaxy Z Fold 4 در حالت فلکس.

تصویر: سامسونگ

مشارکت هایی که این همه را ممکن می کند

آیا این بدان معناست که مایکروسافت در نهایت از رویکردهای چندوظیفه ای که سامسونگ در اینجا به نمایش می گذارد سود خواهد برد؟ احتمالا. خود سامسونگ مطمئناً از گوشی‌های هوشمند اولیه نکسوس گوگل و نشانه‌های طراحی آن‌ها سود می‌برد. البته مایکروسافت باید آنچه را که برای صفحه‌نمایش فولد 4 توسعه داده است، با صفحه‌نمایش‌های احتمالاً تقسیم‌شده سرفیس دوو 3 تطبیق دهد. وقتی صحبت از فضای گوشی های هوشمند می شود.

سامسونگ در رویداد Unpacked خود در 10 آگوست اعلام کرد که با گوگل و مایکروسافت همکاری کرده است تا نسخه های طراحی شده سفارشی برنامه های این شرکت ها را به Galaxy Z Fold 4 با اندروید 12L بیاورند. این نسخه‌های تخصصی برنامه‌هایی مانند YouTube، Gmail، Word، و Teams (که در بالا مشاهده می‌کنید) با ادغام با نوار وظیفه جدید Fold 4 و ویژگی‌های کشیدن و رها کردن، از فضای اضافی صفحه نمایش ارائه شده توسط نمایشگر اصلی تبلت‌مانند بهره کامل خواهند برد. برای ارائه یک تجربه چندوظیفه ای مانند رایانه شخصی با هدف جذب کاربران حرفه ای و جذب مشتریان پرمشغله.

اگر فرمت دو صفحه نمایش آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که مایکروسافت آن را در قلب فلسفه طراحی Surface Duo خود قرار داده است، و معتقد است که دو نمایشگر مجزا می توانند به بهترین وجه بهره وری و انعطاف پذیری بیشتری را برای کاربران فراهم کنند. Mary Jo Foley خودمان تلاش Duo اصلی را برای اثبات این غیرقابل قبولی یافت، و Duo 2 کاری برای بهبود چشم انداز انجام نداد. چند سال بعد، سامسونگ در حال ساخت یک قاب محکم است که نشان می دهد صفحه نمایش دوگانه هرگز راه حلی برای آن نبوده است.

باید تعجب کرد: آیا خط Surface Duo مرده است؟ آیا مایکروسافت به سادگی به سامسونگ کمک کرده تا قبر یکی دیگر از ورودی های ناموفق ردموند در فضای گوشی های هوشمند را پر کند؟ پاسخ آنقدرها که ممکن است در ابتدا به نظر می رسد واضح نیست و به خوبی می تواند نشان دهنده این باشد که مایکروسافت آماده نیست تا از جاه طلبی های گوشی های هوشمند خود دست بکشد.

در همین راستا، مشارکت با Meta و TikTok نسخه‌هایی از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های رسانه‌ای آن‌ها را تولید کرد که قادر به بهره‌برداری از طرح‌بندی برنامه‌های جانبی هستند، که اساساً منعکس‌کننده دو گوشی هوشمند با اندازه کامل هستند که در کنار یکدیگر قرار دارند. چت کردن از یک طرف در حین بازی از طرف دیگر یا کار در دو برنامه متمرکز بر بهره وری به طور همزمان به لطف این طرح صفحه نمایش دوگانه امکان پذیر است.

در حال حاضر، علاقه مندان به انجام چند کار که می خواهند یک دستگاه تاشو برای انجام کارها در حال حرکت داشته باشند (می دانید، افرادی مانند بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت) ممکن است بخواهید منتظر بمانید تا ببینیم آیا مایکروسافت دست به کار خواهد شد و به سادگی یکی از پیشنهادات فعلی سامسونگ را خریداری خواهد کرد. اما آیا مایکروسافت همچنان می‌تواند با سامسونگ رقابت کند، در حالی که شرکت‌های با تجربه‌تر در عرصه گوشی‌های هوشمند به نظر می‌رسد که تمایلی به رقابت با تسلط اولیه آن در گوشی‌های تاشو ندارند یا نمی‌توانند؟