تیم های مایکروسافت: برنامه وب پیشرفته برای کاربران لینوکس وارد می شود

توسعه دهندگان-امنیت

گتی ایماژ/نیتات ترمی

همچنین از جلوه‌های پس‌زمینه، نمای گالری، عکس‌العمل‌ها، دست بالا در تنظیمات، گالری بزرگ و نمایش حالت با هم پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت شروع به آزمایش کرد این ویژگی ها در Teams for web در سال 2021.

پست وبلاگ مایکروسافت نظرات متفاوتی را از سوی کاربران مشتری Teams دریافت کرده است. برخی از PWA قدردانی می کنند و می گویند که عالی کار می کند، اما برخی دیگر از ناپایدار بودن و فاقد ویژگی های آن شکایت دارند.

علاوه بر این، Teams PWA برای لینوکس را می توان با پیکربندی دسترسی مشروط که از طریق Endpoint Manager مایکروسافت اعمال می شود، استفاده کرد. دسترسی مشروط یک مکانیسم اجرای امنیتی مبتنی بر خط مشی است که می تواند توسط ادمین ها استفاده شود تا به عنوان مثال، نقش های خاصی را برای استفاده از احراز هویت چند عاملی هنگام دسترسی به یک برنامه وب مورد نیاز کنند. در این مورد، به کاربران لینوکس اجازه می دهد تا در حین استفاده از Edge به وب اپلیکیشن Teams دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت در سال‌های اخیر ابزارهای زیادی را برای لینوکس ساخته است که بیشتر بر روی توسعه‌دهندگان و ابر متمرکز شده‌اند. زیرسیستم ویندوز برای لینوکس با هسته لینوکس ساخته شده توسط مایکروسافت، Edge مبتنی بر کروم برای لینوکس، توزیع لینوکس مایکروسافت Common Base Linux، (CBL)-Mariner، و Microsoft 365 CloudPC نسبتاً جدید آن در همه پلتفرم‌ها از جمله لینوکس در دسترس است. . اما کلاینت دسکتاپ Teams Linux در میان مجموعه آفیس خود که برنامه‌های آن فقط در مرورگر یا VM در لینوکس اجرا می‌شوند، برجسته بود.

Teams PWA به عنوان جایگزینی برای کلاینت Teams Linux در نظر گرفته شده است که مایکروسافت سرانجام در سال 2019 اما ماه گذشته راه اندازی کرد. کاربران لینوکس را تشویق کرد برای کنار گذاشتن تیم های آینده PWA، که می تواند از طریق Chrome و Edge نصب شود. گزینه PWA فقط برای لینوکس در دسترس است و به صورت نصب از طریق اعلان مرورگر ارائه می شود. مایکروسافت کلاینت دسکتاپ Teams Linux را در ماه دسامبر بازنشسته خواهد کرد. به گفته پتری.

“مشتریان لینوکس که برای همکاری و نیازهای ارتباطی به تیم های مایکروسافت متکی هستند به ما گفتند که می خواهند غنای کامل ویژگی های Teams را به روشی امن برای کاربران خود در دسترس قرار دهند. اکنون می توان با استفاده از Teams PWA به این هدف دست یافت.” مایکروسافت در یک پست وبلاگ توضیح می دهد.

مایکروسافت برنامه وب پیش‌رونده تیم‌ها (PWA) خود را برای پلتفرم‌های لینوکس به عنوان یکی از ویژگی‌های سرویس گیرنده وب موجود منتشر کرده است.

به گفته مایکروسافت، PWA برای لینوکس به آن اجازه می‌دهد «شکاف‌ها را بین کلاینت دسک‌تاپ Teams در لینوکس و ویندوز پر کند» و به آن امکان می‌دهد جدیدترین ویژگی‌های تیم مایکروسافت را سریع‌تر به کاربران لینوکس ارسال کند.

Teams PWA ویژگی‌های «دسک‌تاپ» مانند اعلان‌های سیستم برای چت و کانال، نماد داک با کنترل‌های مربوطه، شروع خودکار برنامه و دسترسی آسان به مجوزهای برنامه سیستم را ارائه می‌دهد.

قبل از در دسترس بودن سرویس گیرنده دسکتاپ لینوکس در سال 2019، این یکی از ویژگی های درخواستی برتر در سایت قدیمی Teams UserVoice مایکروسافت بود.

microsoft-teams-progressive-web-app-now-available-on-linux.png

مایکروسافت


منبع: https://www.zdnet.com/article/microsoft-teams-progressive-web-app-arrives-for-linux-users/#ftag=RSSbaffb68