توسعه نرم افزار در حال تکامل است و توسعه دهندگان نیز به آن علاقه مند هستند

گزارش SlashData همچنین برنامه‌های بلاک چین را در خارج از ارزهای رمزنگاری شده مورد بررسی قرار داد، بر این اساس که برنامه‌های غیرکریپتو دارای «گستره‌ترین طیف استفاده و بنابراین بیشترین پتانسیل برای شکل‌دهی به دنیای ما» هستند.

در این گزارش آمده است که فناوری‌های بلاک چین در طیف گسترده‌ای از صنایع، به‌ویژه در امور مالی، لجستیک و دولت کاربرد دارند. به این ترتیب، نظرسنجی SlashData در سال 2022 به دنبال این بود که بداند منافع توسعه‌دهندگان کجاست و چرا.

این مطالعه نشان داد که توسعه‌دهندگان وب نسبت به گذشته به تعداد کمتری از چارچوب‌ها رضایت می‌دهند و محققان پیشنهاد می‌کنند که توسعه‌دهندگان کمتر آزمایش می‌کنند و به آنچه می‌دانند و کار می‌کنند پایبند هستند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار زمان کمتری را صرف آزمایش ابزارها و چارچوب‌های جدید می‌کنند و به آنچه می‌دانند پایبند می‌مانند – اگرچه به نظر می‌رسد بلاک چین علاقه‌ی فزاینده‌ای را از جوامع کدنویس ایجاد می‌کند.

SlashData همچنین به عواملی که جوانان را برای ورود به برنامه‌نویسی کامپیوتر انگیزه می‌دهند و آنچه از حرفه خود می‌خواهند، بررسی کرد.

این گزارش نشان داد که یک چهارم (25٪) از توسعه دهندگان در حال حاضر روی برنامه های بلاک چین به غیر از ارزهای دیجیتال کار می کنند یا در حال یادگیری در مورد آن هستند. SlashData دریافته است که توسعه دهندگان با شش تا 10 سال تجربه در توسعه نرم افزار، به احتمال زیاد روی پروژه های بلاک چین کار می کنند.

از میان سه فناوری بلاک چین که در این گزارش پوشش داده شده است، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کمترین علاقه را برای توسعه‌دهندگان دارند: 58 درصد به NFT‌ها «هیچ علاقه‌ای» نشان نمی‌دهند، که SlashData می‌گوید «احتمالاً به دلیل درک آن به عنوان یک چیز جدید است. “.

SlashData دریافت که جاوا اسکریپت همچنان بزرگترین جامعه زبان برنامه نویسی است. طبق تحقیقات آن، تقریباً 19.6 میلیون توسعه‌دهنده در سراسر جهان وجود دارد که هر روز از جاوا اسکریپت در همه چیز از توسعه وب و برنامه‌های موبایل گرفته تا برنامه‌نویسی بک‌اند، طراحی ابری و بازی استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است که ارزهای رمزنگاری شده قابل تشخیص ترین فناوری های مبتنی بر بلاک چین برای توسعه دهندگان هستند: 27 درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که در مورد پروژه های مبتنی بر ارز دیجیتال یا در حال یادگیری هستند یا در حال حاضر روی آنها کار می کنند.

SlashData 23th وضعیت کشور توسعه دهنده این گزارش از ژوئن تا آگوست 2022 اجرا شد و به بیش از 26000 توسعه دهنده از 163 کشور رسید.

فناوری‌های بلاک چین به‌جای تأثیرگذاری بر یک تحول سریع فناوری، این فرصت را دارند که به فناوری پایه‌ای تبدیل شوند که تجربه دیجیتالی ما بر روی آن قرار دارد، دقیقاً مانند TCP-IP – بلوک‌های سازنده اینترنت – و توسعه‌دهندگان بازیگران کلیدی در شکل‌دهی به این دیدگاه خاص خواهند بود. در آینده.”

به طور کلی، تنها 9 درصد از توسعه دهندگان شرکت کننده در نظرسنجی SlashData در فناوری های بلاک چین شرکت داشتند. این می تواند به دلیل مراحل اولیه این فناوری باشد. به گفته اسلش دیتا، از آنجایی که مواد آموزشی بیشتری برای کاهش موانع ورود در دسترس قرار می‌گیرد، توسعه‌دهندگان ممکن است بتوانند در مراحل اولیه زندگی حرفه‌ای خود با بلاک چین درگیر شوند.

همچنین: زبان های برنامه نویسی: چرا متا برنامه های اندروید خود را از جاوا به کاتلین منتقل می کند

هدف این تحقیق بررسی روندهای کلیدی توسعه‌دهندگان برای سه ماهه سوم 2022 و پس از آن، از جمله ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده توسعه‌دهندگان و پروژه‌هایی بود که برای آنها استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، React در حال حاضر پرکاربردترین فریمورک سمت کلاینت است که SlashData یافت. پذیرش React در دو سال گذشته ثابت مانده است. در مقایسه، محبوبیت jQuery به سرعت در حال کاهش است.

همچنین: آینده پول: بلاک چین و ارز دیجیتال ما را به کجا خواهند برد

جالب اینجاست که گزارش SlashData نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان وب که از فریم‌ورک‌ها استفاده می‌کنند، در مقایسه با کسانی که از فریم‌ورک‌ها استفاده نمی‌کنند، به احتمال زیاد در ارائه نرم‌افزار عملکرد بالایی دارند.

همچنین: آیا می خواهید در فناوری استخدام شوید؟ این زبان های برنامه نویسی بیشترین مصاحبه را با شما خواهند داشت

یک زن جوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار که روی میزش نگاه می‌کند، کد برنامه‌نویسی کامپیوتر روی مانیتور کامپیوتر او نمایش داده می‌شود

تصویر: Maskot / Getty
طبق گزارش SlashData، پایتون نیز به رشد خود ادامه داد و طی دو سال گذشته حدود هشت میلیون توسعه‌دهنده جدید اضافه کرد. این افزایش علم داده و یادگیری ماشین را به عنوان “عامل واضحی در محبوبیت روزافزون پایتون” تأیید کرد. تقریباً 63٪ از توسعه دهندگان یادگیری ماشینی و دانشمندان داده از Python استفاده می کنند، در حالی که کمتر از 15٪ از R، زبان برنامه نویسی دیگری که اغلب با علم داده مرتبط است، استفاده می کنند.

در این گزارش آمده است: «بلاک چین، دقیقاً مانند رایانش ابری پانزده یا چند سال پیش، پتانسیل پشتیبانی و فعال کردن بسیاری از فناوری‌ها و تجربیات دیگر را دارد، اما همانطور که قبلاً دیدیم، تنها 9 درصد از توسعه‌دهندگان در حال حاضر روی چنین پروژه‌هایی کار می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که علی‌رغم این رشد عظیم، Kotlin و Rust دو جامعه زبانی هستند که سریع‌ترین رشد را دارند: هر دو زبان برنامه‌نویسی در طول دو سال گذشته بیش از دو برابر حجم داشته‌اند.

اکثر توسعه دهندگان دانش آموزی که مورد بررسی قرار گرفتند، حل مشکلات را به عنوان آرزوی شغلی اصلی خود شناسایی کردند (32٪). به دنبال آن میل به متخصص شدن در یک حوزه یا فناوری (29٪)، ساخت محصولات یا خدمات نوآورانه (27٪) و کار بر روی پروژه های چالش برانگیز (26٪) بود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/software-development-is-evolving-and-so-is-what-developers-are-interested-in/#ftag=RSSbaffb68در همین حال جاوا به سرعت در حال رشد است. SlashData نشان داد که در دو سال گذشته، اندازه جامعه جاوا بیش از دو برابر شده است و از 8.3 میلیون به 16.5 میلیون رسیده است. برای چشم انداز، جمعیت توسعه دهندگان جهانی در همان دوره تقریباً به نصف سریع رشد کرد.

گزارش 2022 SlashData همچنین چگونگی مشارکت توسعه‌دهندگان در پروژه‌های بلاک چین و پلتفرم‌هایی که آنها را هدف قرار می‌دهند، بررسی کرد.