گزارش روند غیرانتفاعی: فناوری به ارتباط و رشد دامن می‌زند

یکی از نکات مهم در گزارش این است که چگونه سازمان های غیرانتفاعی داده ها را به تأثیر مرتبط می کنند. اکثر سازمان‌های غیرانتفاعی به طور مداوم از داده‌ها برای طراحی برنامه‌ها و خدمات (75%)، شخصی‌سازی ارتباطات با سهامداران (74%) و تصمیم‌گیری (73%) استفاده می‌کنند. استفاده از اطلاعاتی که رتبه پایین تری دارند شامل حل مسئله (69%) و پیش بینی درآمد (58%) است.

picture2.png

picture6.png

حفظ و رفاه کارکنان از اولویت‌های اصلی است و بعد از جمع‌آوری کمک‌های مالی در رتبه دوم قرار دارد.

نیروی فروش

picture5.png

تقریباً سه چهارم (74%) از سازمان‌های غیرانتفاعی می‌گویند که تحول دیجیتال ضروری است و سازمان‌هایی که خود را به‌عنوان «پذیرنده‌های فناوری»، «آینده‌نگر» یا «قدرتمند» توصیف می‌کنند، بیشتر از همتایان خود می‌گویند که تحول دیجیتال ضروری است. -دارند.

سازمان‌های غیرانتفاعی عمدتاً در زمینه امنیت سایبری، رشد و حرکت به سمت مدل‌های آنلاین اقدام می‌کنند.

نیروی فروش

ارائه دهندگان فناوری همچنین باید کار بهتری را در آموزش سازمان های غیرانتفاعی در مورد اهمیت بلوغ دیجیتال انجام دهند. سازمان‌های غیرانتفاعی بالغ دیجیتال بدون توجه به درآمد سازمان، تعداد کارکنان یا موقعیت جغرافیایی، عملکرد بهتری از همتایان خود دارند. سازمان‌هایی که بلوغ دیجیتالی بالایی دارند، 1.9 برابر بیشتر احتمال دارد (93% در مقابل 50%) بهبودهایی را در کارایی سازمانی یا تاثیر ماموریت تجربه کنند. آنها همچنین 3.5 برابر بیشتر احتمال دارد (38٪ در مقابل 11٪) به اهداف ماموریت دست یابند در مقایسه با همتایان خود با بلوغ دیجیتالی پایین.

فناوری به سازمان‌های غیرانتفاعی کمک می‌کند تا کارآمدتر باشند و تأثیر را بهبود ببخشند.

نیروی فروش ارائه دهندگان فناوری باید کار بهتری را در حمایت از سازمان های غیرانتفاعی انجام دهند. تنها 36 درصد از متخصصان غیرانتفاعی از فناوری ای که برای انجام کارهای خود دارند «بسیار راضی» هستند. کمترین میزان رضایت از ادغام منابع و سیستم های داده (34% بسیار راضی) و در دسترس بودن ابزارهای گزارش دهی با استفاده آسان (33% بسیار راضی) است.

picture1.png

سازمان‌های غیرانتفاعی روابط ضعیف‌تری را با داوطلبان و اهداکنندگان گزارش می‌دهند – دو گروه ذینفعی که برای انجام مأموریت و تداوم سازمانی حیاتی هستند.

در سال پیش رو، سازمان‌های غیرانتفاعی چالش‌های مربوط به کارکنان و وضعیت اقتصاد، فناوری، امور مالی و جذب سرمایه را پیش‌بینی می‌کنند. این نشان می‌دهد که چگونه سازمان‌های غیرانتفاعی اولویت‌های خود را در سال آینده تغییر می‌دهند و 48 درصد تأکید بیشتری بر جذب سرمایه، 46 درصد بر حفظ کارکنان و 44 درصد بر رفاه کارکنان دارند.

picture4.png

در طول 12 ماه گذشته، اکثر سازمان های غیرانتفاعی به اهداف کلی خود، به ویژه اهداف برنامه، مالی و ماموریت خود دست یافته اند یا از آنها فراتر رفته اند. با وجود نرخ بالای دستیابی به هدف، سازمان‌های غیرانتفاعی با چالش‌های متعددی از آگاهی گرفته تا حفظ کارکنان و اندازه‌گیری تأثیر و فراتر از آن مواجه هستند. چهار چالش اصلی برای سازمان های غیرانتفاعی عبارتند از: 1. آگاهی، 2. حفظ کارکنان، 3. میزبانی رویدادهای حضوری و کنترل هزینه ها.

مشاوره از مصاحبه های کیفی با رهبران غیرانتفاعی در مورد نوآوری، سازگاری و تغییر:

  1. عمل گرا باشید متخصصان را استخدام کنید یا با مشاوران بخش خصوصی مورد اعتماد، به ویژه برای راهنمایی در مورد فناوری یا مسائل حقوقی همکاری کنید. به شرکای بانکی، اعضای هیئت مدیره و شرکای شرکتی برای تخصص آنها نگاه کنید.
  2. تجاری سازی سود برای اهداکنندگان. به “بسته بندی” مزایای حامی شدن فکر کنید تا درک و عمل کردن بر اساس آنها آسان شود.
  3. برای بهتر شدن گوش کن از نظرسنجی ها و سایر ابزارهای شنیداری برای دریافت بازخورد از ذینفعان داخلی و خارجی استفاده کنید.
  4. هدف را چند برابر کنید. به طور همزمان در مورد نیازهای جدید و در حال تکامل کاربر نهایی و نیازهای اقتصاد به عنوان یک کل فکر کنید – به عنوان مثال ارتقاء مهارت کاربران در مناطقی که اقتصاد دارای شکاف است.
  5. مشارکتی فکر کنید. به مجموعه مهارت های سازمان خود تکیه کنید و همتایان خود را برای پر کردن شکاف ها پیدا کنید. مشارکت با سایر سازمان های غیرانتفاعی و کسب و کار را بررسی کنید.

اقلیت قابل توجهی از سازمان های غیرانتفاعی (46 درصد) می گویند که در تصمیم گیری های استراتژیک سریع هستند. این سازمان‌های غیرانتفاعی چابک سازمان‌های خود را به‌عنوان پذیرنده فناوری (51%)، سازگار (51%)، توانمند (50%)، آینده‌نگر (48%) و نوآور (48%) توصیف می‌کنند. این ویژگی‌ها یک «ذهنیت تغییر» مثبت را تشکیل می‌دهند، که سازمان‌های غیرانتفاعی را به دنبال تکامل استراتژیک و انعطاف‌پذیری بیشتر قرار می‌دهد.

در 12 ماه آینده، سازمان‌های غیرانتفاعی امنیت سایبری و حریم خصوصی (39%)، اضافه کردن برنامه‌ها و خدمات جدید (27%)، یا پیاده‌سازی مدل‌های کار از راه دور (26%) را در اولویت قرار داده‌اند. خدمات آنلاین برای افزایش درآمد و مشارکت نیز برای سازمان های غیرانتفاعی مهم است.

امروزه، رهبران غیرانتفاعی نسبت به سازمان‌های خود کمی خوش‌بین‌تر هستند (65%) تا بخش غیرانتفاعی گسترده‌تر در کشورشان (58%). سازمان‌های غیرانتفاعی نیز به نقش سازمان‌هایشان در جامعه اطمینان دارند: 74 درصد می‌گویند که معتقدند جامعه به سازمان‌های غیرانتفاعی برای انجام آنچه درست است اعتماد دارد.

سازمان‌های غیرانتفاعی با اتکای قوی به فناوری به احتمال زیاد تحول دیجیتال را مهم می‌بینند.

سلفورس

تحول دیجیتال کار سختی است و نیازمند تعهد سازمانی، فرهنگ، افراد و فرآیندهای مناسب است. بدون تعهد به منابع و وضوح چشم انداز و اجرا، تحول می تواند دشوار و کند باشد. رایج‌ترین موانعی که برای تحول دیجیتال ذکر می‌شود کمبود بودجه یا منابع (37%) و اولویت‌های بالاتر در سازمان (30%) است. چالش‌های دیگر عبارتند از فقدان استعداد ماهر برای پیاده‌سازی و مدیریت فناوری‌ها (28%) و عدم درک آن فناوری‌ها (26%).

ویرایش پنجم از گزارش روندهای غیرانتفاعی از Salesforce نشان می‌دهد که چگونه سازمان‌هایی که فناوری را پذیرفته‌اند، قوی‌ترین روابط و بالاترین نرخ‌های دستیابی به هدف را دارند – صرف نظر از اندازه، درآمد یا مکانشان. در اینجا چهار نکته اصلی آورده شده است:

  1. استفاده استراتژیک از فناوری مستقیماً با بهبود کارایی و عملکرد سازمانی در سراسر عملیات مرتبط است. سازمان‌های غیرانتفاعی با سطح بلوغ دیجیتالی به احتمال زیاد از اهداف خود فراتر می‌روند و روابط قوی‌تری با همه گروه‌های ذینفع دارند.
  2. فناوری مزایای روشنی برای فرهنگ غیرانتفاعی و نیروی کار دارد. سازمان‌های غیرانتفاعی بالغ دیجیتال، کارکنان با انگیزه و خوش‌بین‌تر، فرهنگ سازمانی مثبت‌تر و سطوح پایین‌تر فرسودگی کارکنان را گزارش می‌دهند. این سازمان‌ها همچنین در دستیابی به اهداف خود برای اقدام اقلیمی و تنوع، برابری و شمول (DEI) پیشروی می‌کنند.
  3. سازمان‌های غیرانتفاعی اهمیت فناوری را برای دستیابی به اهداف خود تشخیص می‌دهند، اما در اجرای کامل آن با مشکل مواجه هستند. در حالی که تقریباً سه چهارم (74٪) از سازمان های غیرانتفاعی می گویند تحول دیجیتال یک “نیاز به داشتن” یا “باید” است، تنها 12٪ در شاخص بلوغ دیجیتالی Salesforce for Nonprofits امتیاز بالایی کسب می کنند.
  4. موانع بلوغ دیجیتال ممکن است شامل محدودیت های بودجه یا منابع و اولویت های رقابتی باشد. سازمان‌های غیرانتفاعی برای جبران چالش‌های داخلی مانند افزایش گردش مالی و فرسودگی کارکنان، حفظ و رفاه کارکنان را دو برابر می‌کنند. در خارج، سازمان‌های غیرانتفاعی بر آگاهی و جمع‌آوری سرمایه برای تنوع بخشیدن و بازسازی ارتباط با حامیان خود تمرکز می‌کنند. به طور کلی، سازمان های غیرانتفاعی احساس انعطاف پذیری و آمادگی برای رویارویی با آینده می کنند.

تحول دیجیتال مسیر بلوغ است. این گزارش خاطرنشان می کند که امنیت سایبری و حریم خصوصی (34٪)، کارایی هزینه (33٪) و مدیریت داده ها و بهینه سازی (32٪) دلایل اصلی تحول دیجیتال هستند. تأثیراتی مانند بهبود روابط با سهامداران (23٪)، مزیت رقابتی (19٪) و همگام شدن با انتظارات سهامداران (18٪) کمترین رتبه را دارند.

picture7.png

سازمان های غیر انتفاعی با افزایش آگاهی و حفظ کارکنان مبارزه می کنند.

نیروی فروش

قدرت روابط با ذینفعان در هر بخش متفاوت است.

نیروی فروش

تحول دیجیتال باعث رشد و تاثیرگذاری می شود

بلوغ دیجیتالی روابط با همه ذینفعان را تقویت می کند.

نیروی فروش

بیش از نیمی (55٪) از سازمان های غیرانتفاعی می گویند که سازمان آنها برای افزایش جذب سرمایه نیاز به سرمایه گذاری در فناوری دارد و 60٪ می گویند که اهداکنندگان آنها انتظار تجربه بهتری نسبت به فناوری فعلی آنها دارند.

نکات کلیدی من در این گزارش بر استفاده از فناوری برای به دست آوردن نتایج بهتر و منافع ذینفعان متمرکز خواهد بود. گزارش روندهای غیرانتفاعی یک سند 58 صفحه ای با بینش های باورنکردنی است، اما من می خواهم این پست را بر تحول دیجیتال و استفاده از فناوری در سازمان های غیرانتفاعی متمرکز کنم.

چشم انداز غیر انتفاعی

picture3.png

سازمان‌های غیرانتفاعی بالغ دیجیتال از اهداف سازمانی خود فراتر می‌روند، از جمله 4 برابر بیشتر احتمال دارد از اهداف مأموریت فراتر رفته باشند. سازمان های غیرانتفاعی در روابط رشد می کنند. بر اساس آخرین تحقیقات در مورد سازمان های غیرانتفاعی، انجام یک ماموریت غیرانتفاعی مستلزم ارتباط قوی با سهامداران است – از جمله کارمندان، اهداکنندگان، داوطلبان، شرکت کنندگان در برنامه و موارد دیگر.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزارش روند غیرانتفاعی از Salesforce، می توانید از اینجا دیدن کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nonprofit-trend-report-technology-is-fueling-relevance-and-growth/#ftag=RSSbaffb68زن جوان - کارمند - کار - میز - دفتر - خنده

گتی / توماس بارویک