تلفن اندرویدی شما می‌تواند چند ثانیه قبل از وقوع زلزله به شما اطلاع دهد. در اینجا چگونه است

در 25 اکتبر زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در منطقه خلیج سانفرانسیسکو رخ داد. کاربران توییتر از گوگل برای اخطار تشکر کرد و گفت که آنها یک اطلاع رسانی از زلزله پیش رو فقط چند ثانیه قبل از اینکه آنها بتوانند لرزش زمین را احساس کنند.

دیوید کلایدرماچر، یکی از اعضای تیم امنیتی گوگل، نکات که گوگل مشترک “قدرت باز” است و سایر شرکت ها مشترک نیستند. او اشاره کرد که اپل به کاربر آیفون در دفترش از وقوع زلزله اطلاع نداده است.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد زلزله است، احتمالاً عادت کرده اید که زمین را بدون هشدار می لرزید. اما در سال‌های اخیر، فناوری به دولت‌ها و شرکت‌های مستقل اجازه ایجاد سیستم‌های هشدار زلزله را داده است.

این حسگرها سیگنال‌هایی را به سرور تشخیص زلزله گوگل همراه با یک محاسبه تقریبی از مکان زلزله ارسال می‌کنند و سپس کاربران اندرویدی از فعالیت لرزش زمین مطلع می‌شوند.

همچنین: چگونه موقعیت مکانی خود را در اندروید به اشتراک بگذارید

همچنین: Google Pixel شما نیز دارای تشخیص تصادف اتومبیل است. در اینجا نحوه تنظیم آن آمده است

فناوری برای کمک به ایمن نگه داشتن ما، مانند سیستم تشخیص زلزله گوگل و تشخیص تصادف اپل، دائما در حال تکامل است. کاربران آیفون همچنین می‌توانند هشدارهای زلزله را از طریق تنظیمات آیفون در برخی مکان‌ها یا از یک برنامه شخص ثالث دریافت کنند. زلزله این هفته باعث مقایسه بین هشدارهای اندروید و آیفون شد.

google-earthquake-alert.jpg

تصویر: گوگل

همانطور که گوگل این فناوری را اصلاح می کند، امیدوار است که مردم را از وقوع زلزله با فاصله زمانی بیشتر بین اعلان و زلزله فعال مطلع کند. این فناوری هنوز جدید و توسعه نیافته است، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا مردم حتی یک دقیقه برای پوشش فرصت داشته باشند.




منبع: https://www.zdnet.com/article/your-android-phone-can-notify-you-of-an-earthquake-seconds-before-it-happens-heres-how/#ftag=RSSbaffb68

گوگل می‌گوید ساخت و استفاده از سیستم‌های لرزه‌سنج پرهزینه است، بنابراین راه‌حل استفاده از تلفن‌های اندرویدی به عنوان لرزه‌سنج کوچک است. اما به عنوان رابرت د گروت، یکی از اعضای تیم عملیات ShakeAlert، به وایرد گفت، برای اینکه تلفن ها به عنوان ردیاب زلزله کار کنند، مردم باید نزدیک زلزله باشند.

این سیستم ها، مانند سیستم هشدار زلزله اندروید گوگل، نمی توانند زلزله را پیش بینی کنند، زیرا این فناوری هنوز وجود ندارد. اما می تواند به مردم یک هشدار چند ثانیه ای بدهد تا برای آماده شدن اقدام کنند.

تشخیص زلزله گوگل در سراسر جهان در دسترس است اما در کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن پیشرفته تر است، جایی که سیستم های لرزه نگاری بیشتری می توانند با سرورهای گوگل ارتباط برقرار کنند.

هشدار زلزله گوگل از داده‌های تلفن‌های اندرویدی و شتاب‌سنج‌های گوشی‌ها استفاده می‌کند که حسگرهای کوچکی هستند که وقتی با هم استفاده می‌شوند، می‌توانند وقوع زلزله را درست قبل از وقوع آن تشخیص دهند. شتاب‌سنج‌های موجود در گوشی‌ها به این صورت است که تلفن‌های اندرویدی می‌توانند مردم مناطق بدون سیستم لرزه‌سنج را از زلزله مطلع کنند.