به نظر می رسد استارتاپ سنگاپور به مقرون به صرفه بودن انرژی خورشیدی توجه کند

مدل اجاره‌به‌خودی Solar AI به مالکان خانه اجازه می‌دهد تا هزینه‌ای ماهانه برای استفاده از انرژی خورشیدی بپردازند، بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه اولیه برای نصب یا نگهداری پانل‌ها داشته باشند. به گفته بولانگ چو، یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی خورشیدی، این استارتاپ امیدوار است با بر عهده گرفتن هزینه‌های لازم برای پیاده‌سازی و نگهداری سیستم، مانع اصلی را که پذیرش را در سنگاپور پایین نگه داشته است، برطرف کند.

HDB در فوریه سال جاری از برنامه‌های مناسبی رونمایی کرد بلوک آپارتمانی 8400 HDB با خورشیدی انرژی، با نصب سیستم های فتوولتائیک خورشیدی (PV) که قرار است تا سه ماهه سوم سال 2025 تکمیل شود. از 8400 بلوک HDB هدف گذاری شده، پنل های خورشیدی قبلاً روی پشت بام های 2700 بلوک آپارتمان نصب شده اند و بقیه به تدریج جابجا می شوند. طبق گفته HDB، طی دو تا سه سال آینده.

اعتماد، آگاهی لازم برای هدایت پذیرش خورشیدی

HDB ابتکارات انرژی تجدیدپذیر خود را دارد و در سال 2019 هدف خود را 540 مگاوات بر ثانیه تا سال 2030 اعلام کرد که امیدوار است سالانه 648 گیگاوات ساعت (پیک گیگاوات) انرژی خورشیدی تولید کند. این بخشی از هدف ملی دستیابی به 1.5 GWP تا سال 2025 و 2 GWp تا سال 2030، از جمله سایر اهداف ذکر شده در طرح سبز سنگاپور است.

وی گفت: “خطر درک شده انرژی خورشیدی بالا است.”، وی افزود که این امر باعث شد که هوش مصنوعی خورشیدی خدمات اجاره به مالک خود را ارائه دهد و یک گزینه هزینه اولیه صفر را ارائه دهد و در عین حال نیاز صاحبان خانه را برای حفظ سیستم خود برطرف کند.

Solar AI Technologies به دنبال نصب پنل های خورشیدی در میان خانوارهای سنگاپور است، جایی که پذیرش انرژی های تجدیدپذیر کم مانده است. این استارت آپ محلی بر این باور است که سرویس «اجاره به مالکیت» آن می تواند عوامل کلیدی پشت جذب کم را برطرف کند، مانند هزینه های اولیه سنگین و عدم اطمینان انرژی تجدیدپذیر می تواند منبع انرژی جایگزین باشد.

این استارت‌آپ محلی که در آغاز همه‌گیری در اوایل سال 2020 تأسیس شد، توسط گروه انرژی فرانسوی، Engie، انکوبه و سرمایه‌گذاری اولیه شد. چو قبل از ترک کنگلومرا برای ایجاد هوش مصنوعی خورشیدی، ساکن Engie بود.

با اکثریت جمعیت سنگاپور، یا تقریباً 80 درصد، در آپارتمان‌های مسکونی عمومی توسعه یافته و متعلق به آژانس دولتی HDBمشتریان هدف Solar AI عمدتاً شامل مالکان زمین های خصوصی و همچنین دارایی های تجاری است.

این استارت آپ قصد دارد تا سال 2025، 5000 ملک را در سراسر آسیای جنوب شرقی به انرژی خورشیدی تبدیل کند، با برنامه های آینده برای گسترش به بازارهای فیلیپین و مالزی. اولی پتانسیل قابل توجهی را ارائه می دهد زیرا قیمت برق محلی معادل یا بالاتر از سنگاپور است، اما با هزینه های نیروی انسانی کمتر، سیستم های خورشیدی را می توان با 20 تا 30 درصد هزینه کمتر در فیلیپین نصب کرد.

تا به امروز، 28 مشتری مسکونی ثبت نام کرده است، از جمله 12 نفر که در طرح 10 ساله اجاره به مالکیت شرکت مشترک شده اند. 16 مشتری باقی مانده در برنامه پنج ساله هستند. مشتری به طور متوسط ​​ماهیانه 250 دلار SG پرداخت می کند و در قبض برق ماهانه بین 300 تا 350 دلار SG پس انداز می کند.

Chew امیدوار است در سال 2024 در فیلیپین و به دنبال آن مالزی در سال 2025 “چکمه هایی روی زمین” داشته باشد. با این حال، در حال حاضر، هوش مصنوعی خورشیدی بر گسترش پایگاه اصلی خود در سنگاپور متمرکز شده است، جایی که به دنبال ایجاد فرآیندهای خود و توسعه آن است. او به ZDNET گفت قبل از شروع برنامه های توسعه منطقه ای خود، توانایی های خود را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد که هزینه مالکیت در دهه گذشته به میزان قابل توجهی 89 درصد کاهش یافته است، اما جذب انرژی خورشیدی به دلیل عدم اعتماد عمومی نسبت به اینکه می تواند به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد باشد، کم باقی مانده است. علاوه بر این، صرفه جویی در هزینه ممکن است چند سال طول بکشد تا به واقعیت بپیوندد، و تعداد کمی از صاحبان خانه را رغبت به سرمایه گذاری در سیستمی می کند که از نظر الزامات تعمیر و نگهداری نیز اطلاعات کمی در مورد آن داشتند.

بخشی از صورت‌حساب تکراری ماهانه مشتری صرف درآمد استارت‌آپ می‌شود.

و در حالی که پانل‌های خورشیدی بیش از 25 سال عمر می‌کنند و سرمایه‌گذاری بلندمدتی را برای مالکان فراهم می‌کنند، اکثر آنها در تامین سرمایه اولیه مورد نیاز برای نصب سیستمی که تنها پس از 5 تا 8 سال به نقطه سربه‌سر می‌رسد، مردد هستند.

چنین ابتکاراتی تا حدودی باعث افزایش اعتماد به نفس و آگاهی می شود که انرژی خورشیدی می تواند یک منبع انرژی قابل دوام باشد، که Chew معتقد است هنوز در سنگاپور فاقد آن است.

طبق گفته های Solar AI، نصب سیستم خورشیدی روی پشت بام به طور متوسط ​​20000 دلار SG و برای صاحبان املاک تجاری بیش از 150000 دلار SG هزینه دارد.

Chew می‌خواهد تا سال آینده به یک پایگاه مشتری متشکل از 500 خانه زمینی دست یابد و همچنین مشتری تجاری شرکت را به ارمغان بیاورد.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/singapore-startup-looks-to-shine-light-on-solar-energy-affordability/#ftag=RSSbaffb68