ببینید فیلم کامل دوربین‌ مداربسته شاهچراغ از جنایت تروریستی خبر نیوز

البته نوع جدیدی از این سنسورها تحت عنوان DIS نیز بعدها به بازار ارائه شد که نوع پیشرفته تر این نوع سنسورها می باشد. این حسگر دوربین مداربسته در مقابل حسگر CCD ساده و ارزانتر و کم مصرف تر می باشند ولی به دلیل حساسیت کمتری که نسبت به نور دارند در محیط های کم نور تصویر ضعیف تری تولید می کنند. حسگر تصویر دوربین مداربسته CMOS توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند و تکنولوژی آنها انحصاری نیست. استفاده از دوربین های مداربسته، به عنوان سیستم نظارتی ساختمان، در چند دهه گذشته متداول بوده است. تکنولوژی های مدرن مثل HD-CVI، Ultra HD و Elite-IP مشکل کیفیت پایین تصویر را که در دوربین های مداربسته قدیمی وجود داشته را حل کرده است. تعاریف مختلفی برای رزولوشن تصویر بیان شده است، ولی ما می خواهیم تعریف ساده ای از رزولوشن تصویر دوربین مداربسته را ارایه دهیم.

دوربین های بی سیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنالهای تصاویر به سیگنال های رادیویی امکان انتقال آنها را فراهم می اورد. خروجی فرکانسی این دوربین ها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است. برخی از خودروهای خارجی در هنگام خرید به همراه دوربین خودرو ارائه می شوند و برخی دیگر از خودروها این آپشن را نداشته و خود فرد بایستی اقدام به خرید و نصب دوربین بر روی اتومبیلش نماید. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. یکی از قابلیت های مهم این دوربین توانایی دیدن تصویر و صدای ضبط شده به صورت همزمان در نرم افزار است.

ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد. تمامی مواردی که در این بخش عنوان شد می توانند به طور مستقیم بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر داشته باشند. تمامی این عوامل می تواند به طور مستقیم بر روی قیمت دوربین مداربسته تاثیرگذار باشد. بنابراین شما با در نظر گرفتن چندین پارامتر می توانید سیستم مداربسته مناسب خود را خریداری نمایید.

  • همیشه یکی از درخواست های اصلی کارفرمایان از مجریان و نصابان سیستم نظارتی راه اندازی و تنظیم سیستم نظارتی برای انتقال تصویر و مشاهده ان از مکانی دیگر می باشد.
  • دوربین مداربسته به انگلیسی Closed Circuit Television نامیده می شود که به طور مخفف آن را با CCTV می شناسیم و به موجب آن به راحتی می توانید هر محیطی را تحت نظارت قرار داده و بستر مناسبی برای حفظ امنیت خود و اطرافیانتان فراهم کنید.
  • با توجه به محیط هنگام خرید این دوربین ها باید به اندازه فاصله کانونی لنز توجه نمود که هر چه فاصله کانونی لنز بیشتر باشد زاویه دید کمتر و فاصله بیشتر و یا هر چقدر فاصله کانونی کمتر زاویه بیشتر و فاصله کمتری می توانیم داشته باشیم.
  • این دسته از دوربین های مدار بسته از نظر شکل ، اندازه و زاویه تنوع زیادی دارند.
  • DWDR از 1 تا 8 قابل تنظیم است ولی باید با احتیاط و با توجه به شرایط نوری تصویر تنظیم شود تا باعث بدتر شدن عکس نشود.

یا تعدادهارد دیسک هایی که بر روی دستگاه قابل پشتیبانی هستند بر اجرت نصب دوربین مداربسته تاثیر دارد. هر چه تعداد دوربینها بیشتر باشد و مساحت بیشتری را تحت شعاع قرار دهند طبعا قیمت راه اندازی بیشتریرا به خود اختصاص می دهند. زیرا نیاز به طراحی مسیر سیم کشی دوربین مداربسته، داکتکشی، کابل کشی دوربین مدار بسته و تجهیزات جانبی بیشتری است. تاریخچه دوربین مداربسته در آمریکا نیز به دهه 40 میلادی بر میگردد. شرکت آمریکایی وریکون در سال ۱۹۴۹ اقدام به ارائه اولین دوربین مداربسته نمود. مردم در ابتدا از بکار گیری این دوربین ها ترس زیادی داشتند ولی به مرور پذیرفتند که دوربینهای مداربسته در تامین امنیت نقش غیر قابل انکاری دارند.

بنابراین قبل از انتخاب یک دوربین مداربسته خاص ، وضوح دوربین مداربسته را با فضای ذخیره سازی و زمان تهیه پشتیبان مرتبط کنید. اما دوربین های ارزان تری نیز وجود دارند که فضای ذخیره سازی داخلی ندارند و به دیسک سخت نظارت در DVR بستگی دارند. دوربین مداربسته دام ، به دوربین گنبدی معروف است چرا که دام ، به معنی گنبد است. ال جی یک برند کره‌ای و از تولیدکنندگان پیشرو اقلام الکترونیکی در سراسر جهان است. بنابراین تعجب‌آور نیست که دوربین‌های مداربسته ال جی نیز در لیست بهترین برند دوربین مداربسته قرار بگیرند. ال جی توانست از نام خود برای تولید و فروش دوربین‌های مداربسته استفاده کند و انتظار مشتریان خود را برآورده کند.

دوربین مدار بسته (هایک ویژن) مدل DS 2CE16C0T-IRP

موشک v2 اولین جنگ افزار مجهز به تکنولوژی نظارت تصویری در جهان بود. دوربین مداربسته کوچک یا همان دوربین مدار بسته رم خور ، از آنجایی که بسیار ظریف و کوچک طراحی شده است ، به عنوان یک دوربین مدار بسته مخفی نیز شناخته شده است . این مدل دوربین مدار بسته بدون نیاز به سیم کشی و یا اتصال به منبع برق ، به صورت شارژی عمل می کند .

اجزای سیستم مدار بسته اچ دی

سپس فرایند کابل کشی، داکت کشی و در نهایت نصب و کانفیگ دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه یا آنالوگ صورت می‌گیرد. یکی از عواملی که می تواند به طور مسقیم بر روی قیمت دوربین مداربسته تاثیر داشته باشد برند تولید کننده دوربین مداربسته است. در حال حاضر برندهای نام آشنای تولید کننده دوربین های امنیتی برند هایک ویژن، داهوا، تیاندی، هایلوک و بصیر هستند. محصولات تولید شده توسط این برندها شاید در نگاه اول مشابه به نظر برسد اما آنچه سبب تمایز این محصولات از یکدیگر می شود برند تولید کننده آن هاست. هرچه برند تولید کننده دوربین مداربسته قدرتمندتر باشد طبیعتا محصولات تولید شده توسط آن نیز از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

هرچه شدت نور تابیده‌ شده بر این عناصر الکترونیکی ریز، بیشتر باشد، میزان الکتریسته تولید شده توسط آنها نیز بیشتر می‌شود. عمل تقویت سیگنال نیز توسط دستگاه مرکزی انجام می گیرد و این دستگاه ها برای تقویت سیگنال به برق شهر نیاز دارند. داهوا برای دستیابی به این مهم از تیم R&D (تحقیق و توسعه) شامل 3000 متخصص بهره می‌برد و تاکنون حدود 600 ثبت اختراع (پتنت) اریا سی سی تی وی داشته است. توجه نمایید اگر نویز از نوع مغناطیسی ، که معمولا خود را به صورت موج هایی در تصویر نشان می دهد باشد ، تکنولوژی DNR تاثیری در حذف و کاهش آن نخواهد داشت. ایراد این قابلیت داشتن تصاویری تار و بلور شده از اجسام خواهد بود که در حین کاهش نویز تصویر صورت می گیرد. دو نوع DNR وجود دارد که شامل 2DNR (DNR دو بعدی) و 3DNR (DNR سه بعدی) خواهد بود.