اکنون می توانید کل تاریخچه خرید اپل اپ استور خود را مشاهده، جستجو و فیلتر کنید

اکنون می توانید کل تاریخچه خرید اپل اپ استور خود را مشاهده، جستجو و فیلتر کنید

صفحه تاریخچه خرید جدید اپل

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

به‌عنوان صاحب آیفون و آی‌پد، اغلب موسیقی، ویدیو، برنامه، کتاب الکترونیکی و سایر محتواها را از طریق اپ استور اپل خریداری می‌کنم. در گذشته، یافتن و پیگیری خریدهای خاص از فروشگاه یک چالش بود. به لطف اصلاح اخیر اپ استور اپل، دیگر نه.

با مشاهده تاریخچه خرید خود از طریق آیفون یا آیپد، اکنون لیستی نمایش داده می شود که هر کالا را با نام و قیمت آن نشان می دهد. با ضربه زدن روی یک کالا، شناسه سفارش در اختیار شما قرار می گیرد، نحوه و زمان پرداخت آن را به شما می گوید و نام رایانه یا دستگاهی را که برای خرید آن استفاده کرده اید نشان می دهد. پیوند Show More عمیق‌تر می‌شود و شماره سند و نام و آدرس حساب مورد استفاده برای خرید را نشان می‌دهد. علاوه بر این، می توانید درخواست کنید که رسید جدید برای شما ایمیل شود. و اگر با یک کالای خریداری شده به مشکل برخوردید، صفحه نمایش مستقیماً شما را به وب‌سایت اپل پیوند می‌دهد، جایی که می‌توانید مشکل را گزارش کنید.

همچنین: 10 برنامه رایگان اپ استور رایگان در سال 2023 که بیشترین بارگیری شده است

همانطور که توسط MacStories گزارش شده است، ظاهراً تغییر تاریخچه خرید توسط یک کاربر Mastodon به نام Matt Birchler کشف شده است. بیرچلر در پست Mastodon خود گفت که مطمئن نیست اپل چه زمانی این به‌روزرسانی را انجام داده است. ممکن است این اتفاق در کنار iOS 17.4 که اوایل این ماه راه اندازی شد، رخ داده باشد.

یک لیست جزئی از تمام محتوایی که از طریق اپ استور خریداری کرده اید به چند دلیل مفید است. ابتدا می توانید از تاریخچه دقیق خریدها برای اهداف تجاری یا مالیاتی استفاده کنید. دوم، این لیست اطلاعاتی را که برای دانلود یک مورد گم شده یا تماس با اپل برای اعتراض به اتهام نیاز دارید به شما می دهد.

ویژگی فیلتر کردن در صفحه تاریخچه خرید جدید بسیار مفید است. به‌طور پیش‌فرض، فهرست فقط موارد پرداختی 90 روز گذشته را به شما نشان می‌دهد. می توانید به راحتی آن را برای نمایش محتوای 30 روز گذشته، امسال، سال گذشته یا یک سال خاص تغییر دهید. من توانستم موسیقی را ببینم که در سال 2005 برای یک سفر به پایین حافظه خریده بودم.

همچنین می‌توانید فهرست را فیلتر کنید تا موارد پولی یا رایگان را نشان دهید. می‌توانید فهرست را بر اساس نوع محتوا فیلتر کنید، فقط برنامه‌ها، اشتراک‌ها، موسیقی، ویدیوها یا کتاب‌ها را نشان می‌دهد. اگر حساب خانوادگی دارید، می‌توانید فهرست را با خرید از یک عضو خاص خانواده فیلتر کنید. ویژگی جستجو همچنین به شما امکان می دهد محتوا را بر اساس نام، قیمت یا شناسه سفارش جستجو کنید.

مشاهده خریدها در صفحه سابقه خرید

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

برای بررسی صفحه تاریخچه خرید جدید و دوستانه تر، برنامه App Store را در iPhone یا iPad خود باز کنید. روی تصویر نمایه خود در بالا سمت راست ضربه بزنید و تاریخچه خرید را انتخاب کنید. لیست موارد 90 روز گذشته را خواهید دید. سپس می توانید روی یک مورد خاص ضربه بزنید، لیست را فیلتر کنید یا محتوای مختلف را جستجو کنید.



منبع: https://www.zdnet.com/article/view-and-filter-your-entire-apple-app-store-purchase-history/#ftag=RSSbaffb68