اولین ربات Optimus تسلا زنده می شود، ماسک می گوید قیمت آن کمتر از 20000 دلار خواهد بود.

بهینه

بهینه

اسکرین شات توسط سابرینا اورتیز/ZDNET
بهینه

اسکرین شات توسط سابرینا اورتیز/ZDNET

ویدئویی در این مراسم پخش شد که ربات را در حال انجام وظایف اساسی مانند حمل بسته ها در اطراف دفتر و آبیاری یک گیاه نشان می داد. به گفته ماسک، Optimus به گونه‌ای طراحی شده است که یک ربات توانمند باشد که می‌تواند در حجم‌های بالا – میلیون‌ها واحد تولید شود.

tesla-ai-day-2022

تسلا

این تیم فاش کرد که دست های نشان داده شده در بروشورهای روز هوش مصنوعی تسلا، دست های Optimus هستند که به گونه ای طراحی شده است که دامنه حرکتی کاملی را در انگشتان خود داشته باشد، مانند انسان.

ماسک گفت: «این یک دگرگونی اساسی برای تمدنی است که ما می شناسیم.

از زمانی که روبات انسان نما معرفی شد، عموم مردم نسبت به این فناوری تردید نشان دادند. به هر حال، این شبیه طرح یک فیلم ترسناک علمی-تخیلی به نظر می رسد که در پایان روبات ها می توانند کار را به دست بگیرند. ماسک به این نگرانی‌ها اشاره کرد و گفت که علیرغم تلاش‌هایش برای خروج سریع آن، ایمنی همچنان یک اولویت است.

تسلا AI Day 2.0 با Optimus، ربات انسان‌نمای مورد انتظار تسلا که دقایقی پس از شروع رویداد روی صحنه رفت، شروعی هیجان‌انگیز داشت. نمونه اولیه در حالی که بدون بند راه می رفت، گام های ناپایدار را در سراسر صحنه برداشت. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، گفت که تیم در تلاش است تا این ربات را در اسرع وقت با پول کمتری نسبت به یک خودرو با قیمت کمتر از 20000 دلار در دسترس قرار دهد.

عملکرد شبیه انسان تنها به دست ها محدود نمی شود، بلکه کل عملکرد ربات از بدن انسان الگوبرداری می شود زیرا جهان به گونه ای طراحی شده است که برای انسان ارگونومیک باشد. یک مهندس تسلا گفت: این ربات شکل واقعی انسان، دامنه حرکت و قدرت گسترده ای خواهد داشت.

دوم، تسلا نمونه اولیه ای را ارائه کرد که به طور کامل مونتاژ شده بود و شبیه آنچه که واحد نهایی بالقوه به نظر می رسید. این نمونه اولیه بیشتر شبیه آنچه در رویداد سال گذشته تبلیغ شده بود با طراحی شیک و آینده نگرانه بود.

ماسک علاقه زیادی به تاثیرات مثبت در دسترس بودن Optimus بر جامعه و اقتصاد داشت و ادعا می‌کرد که Optimus می‌تواند 2 برابر در تولید اقتصادی بهبود یابد.

ماسک می گوید: “ما باید این کار را به روش درست انجام دهیم. ما باید با خیال راحت این کار را انجام دهیم… این باید همان چیزی باشد که بشریت می خواهد.”

در روز هوش مصنوعی تسلا، یک نمونه اولیه Optimus بدون اتصال از صحنه عبور می کند.

اسکرین شات توسط سابرینا اورتیز/ZDNET

ربات تسلا برای انجام هر کاری که مغز انسان انجام می دهد، مانند پردازش داده های بینایی، تصمیم گیری در آخرین لحظه و همچنین برقراری ارتباط، طراحی خواهد شد. تسلا از فناوری وسایل نقلیه خود در ربات از جمله بسته باتری و نرم افزار خلبان خودکار برای این امکان استفاده می کند.

او همچنین تاکید کرد که یک شرکت سهامی عام مانند تسلا – با یک طبقه از سهام که در اختیار مردم است – مکان خوبی برای توسعه هوش مصنوعی و روبات‌ها است “تا مردم بتوانند به درستی بر آن تاثیر بگذارند.” این بسیار مهم است که من نمی توانم آنچه را که می خواهم انجام دهم.»


منبع: https://www.zdnet.com/article/teslas-first-optimus-robot-comes-alive/#ftag=RSSbaffb68