اوبر در حال خوردن بازار برای تحویل خودکار است


وسیله نقلیه برقی Nuro که Uber Eats را در خارج از خانه شخصی تحویل می دهد.

اوبر

شرکت تحویل مستقل فقط و اوبر یک همکاری 10 ساله جدید را برای استفاده از وسایل نقلیه تحویل خودکار و الکتریکی Nuro برای تحویل غذا در ایالات متحده اعلام کردند. این مشارکت نتیجه رشد بالقوه – و تقاضا – برای تحویل خودکار کالاها و خدمات در آخرین مایل است و فناوری تحویل مستقل را به تاجران/رستوران‌های Uber Eats در اندازه‌های مختلف باز می‌کند.

این همچنین یک سیگنال واضح است که Uber به شدت در حال مانور دادن به ارائه دهندگان خدمات تحویل مستقل است و به Uber Eats در آستانه پذیرش برتری می دهد.

همچنین: Uber Eats برای راه اندازی یک تجربه تحویل کاملاً مستقل (در یک بازار بزرگ)

Uber Eats با سایر ارائه دهندگان خدمات خودروهای خودمختار نیز وارد همکاری شده است. منبعی آشنا با عملیات داخلی در خدمت رباتیک، یک شرکت تحویل مستقل در پیاده رو، به من می گوید که این مشارکت در شرف رشد است. به گفته این منبع، “می توانم به اشتراک بگذارم که Serve هزاران تحویل به مشتریان Uber Eats را تکمیل کرده است و هر دو شرکت در تلاش هستند تا مشارکت ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.”

اوبر به طور مشابه همکاری خود را با Motional، یک پلتفرم تحویل شخص ثالث، گسترش داد تا تحویل خودران را در سانتا مونیکا، کالیفرنیا راه اندازی کند. بر اساس این قرارداد، تحویل در خودروهای موشنال IONIQ 5 انجام خواهد شد که قادر به کار مستقل هستند.

این قراردادها استراتژی تجاری در حال تحول Uber را از زمانی که این شرکت یک سال پیش برنامه خودروهای خودران داخلی خود را فروخت، برجسته می کند. پس از همه‌گیری، بازار تحویل خودکار غذاها، مواد غذایی و سایر کالاها در آخرین مایل برای گسترش آماده شده است. قرارداد Nuro نشان دهنده تعهد عمیق اوبر نه تنها به بازی در آن فضا، بلکه برای تسلط بر آن است.

همچنین: ربات جدید نورو؟ فکر کنید Storm Trooper با تایو اتوبوس ملاقات می کند

نوآ زیچ، رئیس جهانی تحرک و تحویل خودکار در اوبر می‌گوید: نورو و اوبر چشم‌اندازی مشترک دارند که در آن فناوری می‌تواند زندگی روزمره را کمی آسان‌تر کند. “وسایل نقلیه خودران متمایز Nuro یک مسابقه عالی برای پلتفرم Uber است و این مشارکت ترکیبی قانع کننده از نوآوری در کنار راحتی، مقرون به صرفه بودن و قابلیت اطمینان مشتریان و بازرگانان ما را به همراه خواهد داشت.”

در اواخر سال 2020، Nuro اولین شرکت خودروی خودمختار بود که مجوز استقرار را از DMV کالیفرنیا دریافت کرد. از آن زمان این شرکت به سرعت از توسعه به سمت استقرار، به ویژه در جنوب غربی حرکت کرده است. سپتامبر گذشته، Nuro سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری برای توسعه دو تاسیسات جدید خود را اعلام کرد – یک مرکز تولید نهایی و یک مسیر آزمایشی کلاس بسته در سطح جهانی. این شرکت با برخی از بزرگترین برندهای کشور از جمله Kroger و CVS همکاری کرده است و سال گذشته همکاری خود را با 7-Eleven اعلام کرد.

همچنین: آیا روبات ها باید بتوانند مشروب الکلی ارائه کنند؟

مشارکت Uber با Nuro گسترش تلاش های اولی در زمینه تحرک و تحویل مستقل است. اولین عرضه در Mountain View و هیوستون انجام خواهد شد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/uber-is-eating-up-the-market-for-autonomous-delivery/#ftag=RSSbaffb68