انواع دوربین مدار بسته چیست و قیمت انواع دوربین مداربسته خانگی و صنعتی | arya-cctv

از سوی دیگر، اگر تنها دوربینی با امنیت پایه برای نظارت بر اتفاقات منزل یا محل کارتان می‌خواهید، خرید یک دوربین ساده مانند دوربین مدار بسته ahd نیز کفایت می کند. انواع دوربین مداربسته بر اساس قابلیت هایی که دارند در کاربری ها و سطوح مختلف جامعه مورد استفاده قرار می گیرند. از مکان هایی مانند خانه گرفته تا مکان های عمومی همگی برای ارتقا سطح ایمنی محیط به دوربین مداربسته و سایر تجهیزات امنیتی نیازمندند. به دوربین‌های استوانه‌ای شکل، دوربین مداربسته بولت یا بالت گفته می‌شود.

ابتدا نیازهای خود را برای نصب دوربین مداربسته ارزیابی کنید

امروزه یکی از دغدغه های مردم، عدم تمایل به وجود هرگونه سیم جهت برقراری ارتباط است. به همین دلیل است که شرکت ها تولید کننده تجهیزات مخابراتی و شبکه ای تمام تلاش خود را برای تولید تجهیزات بیسیم متمرکز می کنند. کلمه “دوربین مدار بسته” برگردان فارسی به انگلیسی “Closet Circuit television” یا به اختصار CCTV است. دوربین‌ها به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم میشوند؛ که آنها را معرفی می‌کنیم. ضرر بعدی و بسیار مهم شما از بین رفتن آرشیو فیلم های دوربین مدار بسته تان است.

http://66toolkit.ir

برای نظارت بر مکان هایی مانند خیابان ها از دوربین مداربسته ترافیکی از نوع بولت استفاده می شود. شکل ظاهری دوربین مداربسته بولت استوانه ای بوده و می توان آن را به گلوله تشبیه کرد. دوربین های مداربسته بولت را بیشتر بر روی دیوار نصب می کنند اما امکان نصب آنها بر روی دیوار نیز وجود دارد. این دوربین ها مجهز به LED مادون قرمز هستند و به همین دلیل در زمره بهترین انواع دوربین مدار بسته برای فضاهای باز و کم نور می باشند.

هارد دیسک

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در سال های اخیر به دلیل وجود تحریم های فراوان، برندهایی مانند سونی و بوش در ایران نمایندگی ندارند. از این رو در صورت بروز اختلال در این دوربین ها ممکن است با مشکل مواجه شوید. دوربین‌هایی که با اصطلاح دام گنبدی شناخته می‌شوند قابلیت نصب بر روی سقف را دارند. مجله خبری دوربین مداربسته آریا این مدل از دوربین‌های آنالوگ برای محیط‌های تجاری، اداری و ساختمان‌ها مناسب است. منظور از indoor یعنی محیط های داخلی یا مسقف می باشد که برای این محیط ها اکثرا از دوربین های دام استفاده می شود. منظور از outdoor نیز محیط های بیرونی می باشد که اکثرا از دوربین های بولت یا اسپید دام استفاده می شود.

  • پیش از آنکه به معرفی انواع دوربین مداربسته آنالوگ از نظر تکنولوژی و عملکرد بپردازیم.
  • از دوربین های وایرلس تنها در سیستم های کوچک بدون سیم مبتنی بر شبکه بی سیم محلی استفاده می‌شود.
  • دوربین های مداربسته را با توجه به استقبال زیادی که از آن شده است در انواع مختلفی تولید می کنند و بسته به نوع کاربردی که دارند مورد استفاده قرار می دهند.
  • کیفیت تصاویر دوربین HD بسیار بالاتر از دوربین های آنالوگ قدیمی بود به همین علت قابلیت نصب برخی سنسورهای هوشمند بر روی آن ممکن گردید.
دوربین مینیاتوری و دوربین مداربسته سوزنی از انواع دوربین کوچک قابل استفاده برای دستگاه ATM (دوربین عابر بانک / دوربین خودپرداز) می‌باشند. دوربین های مینیاتوری به صورت دوربین مخفی کوچک در دستگاه خودپرداز نصب شده و به کامپیوتر عابر بانک یا یک دستگاه ضبط جداگانه متصل می‌شوند. کاربرد دوربین مدار بسته تحت شبکه آنجا نمود مشخصی پیدا می کند که در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم یک امتیاز مثبت به حساب می آید.

دوربین مداربسته داهوا مدل HAC-HFW1200CMP