انواع دوربین مدار بسته و کاربرد آن ها مجله راندنو

عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژی‌های آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیده‌تر است و البته قیمت آن امکان رقابت را از این سیستم تا حد زیادی گرفته است. از همین رو رشد استفاده از دوربین‌های HDSDI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها متوقف شد و در حال حاضر در کاربری‌های تخصصی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینجا آغازی متفاوت برای ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه مسائل مرتبط با شبکه و زیرساخت‌های راه‌اندازی و نگهداری از سرور و دوربین مدار بسته محسوب می‌شود. با توجه به مطالب قبل دریافتید که امکان تعویض لنز این دوربین وجود ندارد و این نوع دوربین دارای لنزهای ثابتی می‌باشند.

برخی از دوربینها مانند دوربین‌های دام، به شکلی ساخته می‌شوند که مناسب نصب روی سقف هستند. اما دوربین‌های دیگری همچون دوربین‌های تصویر حرارتی، پلاک خوان و … را روی دیوار و دوربین‌هایی همچون دوربین Dark Fighter، گلوله‌ای arya-cctv.ir و .. لنز متغیر یا وریفوکال نوعی از لنز وریفوکال موتورایز است با این تفاوت که کمی از آن ساده‌تر و ارزان تر است. در واقع تغییر فاصله کانونی (بزرگنمایی و زوم) در این نوع دوربین‌های مدار بسته به صورت دستی صورت میگیرد.

High Definition یا دوربین‌های مداربسته با کیفیت HD به دوربین‌های گفته می‌شود که دارای وضوح تصویر بسیار بالا می‌باشند. این نوع دوربین‌ها برای مکان‌های حساس که باید دارای امنیت بالای باشند مانند بانک‌ها، موراد امنیتی، نظامی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دوربین‌ها معمولاً از خانواده دوربین‌های تحت شبکه می‌باشند و امکان زوم تصاویر با وضوح بالا را دارند. دوربین های مداربسته بولت امکان نصب بر روی سقف و دیوارها را دارند و هم برای فضا های باز و هم برای مکان های بسته مورد استفاده قرار میگیرد. دوربین های مداربسته بولت دارای این قابلیت می باشند که پوششی محافظی برای آن ها نصب کرد که باعث ضد آب شدن آن ها می شود.

  • هر زمان که نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با شرکت چشمان بیدار آریا تماس بگیرید تا به صورت کاملا رایگان مشاوره خرید دوربین مداربسته را به شما ارائه بدهیم.
  • برای این کار سیستم کامپیوتر رو روشن کرده و با استفاده ازWIFI و یاLAN به اینترنت وصل شوید، با استفاده از مرورگر اینترنت آدرسIP را‌ در نوار آدرس بنویسید.
  • به همین امر، دوربین مدار بسته آنالوگ در بین مردم دنیا از شهرت زیادی برخوردار می باشد و معمولا همه ی مردم دنیا تا به حال حتی یک بار هم که شده اسم دوربین مداربسته آنالوگ را شنیده اند.
  • بهمین دلیل می‌توان از آنها در مکان های حساس مثل بانک و طلافروشی و … استفاده کرد.
این دوربین های امنیتی برای تحمل همه عناصر در داخل و بیرون طراحی شده‌ اند. ساخت آن‌ ها اجازه می ‌دهد تا دوربین مدار بسته حتی در تنظیمات نور کم و یا بدون نور ناشی از LED کار کند. امروزه با گستره وسیعی از مشاغل و موسسات، دامنه استفاده از دوربین مداربستهبسیار متنوع است. برخی از ارگان ها و نهادهای تجاری که به نصب سیستم های امنیتی نیاز دارند مثل بانک ها , بیمارستان ها , مجتمع های صنعتی , مراکز تجاری و …..

دوربین مداربسته آنالوگ بولت داهوا HD-CVI مدل DH-HAC-HFW1400SP

در تصویر زیر به خوبی می توانید تفاوت کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ معمولی با دوربین های آنالوگ HD را تشخیص دهید. تقریبا شکل ظاهری آن ها شبیه به انواع دام باشد اما اگر آن ها را در کنار یک دیگر قرار دهیم، متوجه می شویم که تفاوت های بسیاری با یک دیگر دارند. از این نوع دوربین ها معمولا در فضاهای دارای نورکافی بهره می گیرند به دلیل آن که دارای دید در شب نیستند.

قیمت عمده دوربین و دی وی ار تحت شبکه (ان وی آر)

دوربین های لامپی 360 درجه به صورت رم خور و دید در شب می‌باشند و تصاویر دوربین بر روی کارت حافظه ذخیره می‌گردد. همچنین با اتصال وای فای لامپ دوربین دار به یک مودم (مودم تلفن ثابت خانگییا مودم سیم کارت خور) امکان مشاهده اینترنتی تصاویر دوربین لامپی از راه دور وجود دارد. دوربین مداربسته وایرلس یا دوربین مداربسته بیسیم یکی از تجهیزات نظارت تصویری می‌باشند که برای برای برقراری ارتباط با دستگاه ضبط تصاویر نیاز به کابل کشی (کابل RG59 یا کابل شبکه) ندارند. دوربین مداربسته بولت بیشتر برای مکان‌های صنعتی و محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوربین‌ها اکثرا ضد آب بوده و دارای دید در شب قوی‌تری نسبت به دوربین‌های دام می‌باشند. دوربین مداربسته آنالوگ نسل اولیه دوربین‌های نظارتی هستند که مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

این امر امکان دریافت اطلاعیه در مورد هر چیز خاصی که دوربین مداربسته شما ثبت می ‌کند – مانند حرکت در کسب‌ و کار شما در آدرس www . در هر مکان و در هر محلی که نیاز به تامین امنیت و نظارت لحظه ای وجود دارد می بایست از دوربین مداربسته استفاده شود. کنترل کیفیت از دیگر مزایایی است که با استفاده از دوربین ها مدار بسته امکان پذیر می باشد و این پیشرفت و توسعه در تکنولوژی باعث می شود تا فرآیندها به صورت دقیق تری کنترل شده و محصولاتی با کیفیت بالاتر تولید گردد. نوسانات برق شهری و همچنین نویزهای الکترومغناطیسی می توانند بر روی ایجاد نویز در این دوربین ها تاثیر بسیاری گذاشته و کیفیت تصویر را کاهش دهند. همچنین در دوربین استور انواع تجهیزات جانبی دوربین مداربسته از جمله سیم و کابل ، منبع تغذیه ، هارد و … در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده می شود.

هر کدام از این دسته بندی ها مدل‌های مخصوص فضای داخلی و خارجی دارند که بسته به محیط مورد استفاده، باید آن را انتخاب کنیم. دوربین‌های مداربسته کلاسیک عموماً با استفاده از یک محیط آنالوگ، راه اندازی می‌شوند. اساساً این دوربین‌ها باید به یک ضبط کننده دیجیتال ویدیو وصل شوند تا بتوان ویدیوهای آنها را پردازش و ذخیره کرد. در کاربردهای غیر حرفه‌ای خانگی، فروشگاهی و اداری، خرید انواع دوربین مداربسته خانگی ارزان قیمت پیشنهاد می‌شود.

بر اساس این نظرسنجی، طرز فکر سارقان پخته، بینش های جالبی را در مورد حمله به خانه نشان می دهد، یک دوربین نظارتی قابل مشاهده، تا حدی می تواند مزاحم احتمالی را از بین ببرد. بهترین ویژگی این قابلیت، امکان پردازشی است که بر روی خود دوربین مدار بسته صورت می گیرد و نیازی به پردازش Back-End نیست. بنابراین چون قابلیت DNR بر روی خود دوربین مدار بسته عملیاتی می شود هزینه زمانی و تکنیکی اضافی به همراه ندارد.

این دوربین ها از شرایط فوق العاده قیمت پایین، تنوع زیادی در بازار و نصب آسان برخوردارند. یک دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP گزینه ایده آلی برای صاحبان مشاغل است که غالباً از سایت دورند و در حال حرکت نیستند. از طریق رایانه شخصی‌، لپ تاپ یا تلفن همراه‌، فیلم را می‌توان از هر نقطه در جهان مشاهده کرد.