انواع دوربین مدار بسته + عکس راش سیستم | arya-cctv

کاربردهای متنوع دیگری برای دوربین های مداربسته وجود دارد و موارد کاربرد آن در کشورهای مختلف دنیا گسترده شده است. در دوربین های مدار بسته ضد آب از قاب یا پوشش بیرونی استفاده شده است که باعث می شود از نفوذ آب به داخل لنز دوربین جلوگیری شود. از دوربین های مدار بسته ضد آب باید در مواردی که دوربین ها در فضای خارجی ساختمان نصب می گردند استفاده کرد تا قطرات آب و باران به داخل دوربین وارد نشده و بر کیفیت تصاویر تاثیر منفی نداشته باشد. شکل ظاهری دوربین مدار بسته اهمیت زیادی در جلوگیری از وقوع سرقت و سایر جرائم باشد.

کاربرد و راهکار های امنیتی دوربین مداربسته

در حقیقت، برخی از دوربین ها و سیستم های امنیتی می توانند در دماهای بسیار بالاتر و یا بسیار پایین تر از درجه حرارت اعلام شده نیز عملکرد خوبی داشته باشند. این مدل دوربین قابلیت برقراری ارتباط صوتی بین فرد ناظر و فرد جلوی دوربین را برقرار می‌کند. از این دوربین برای موارد خاص که نیاز به انجام مکالمه هم هست استفاده می‌شود.

دسته بندی کاربرد دوربین مداربسته

کیفیت دوربین با علامت MP به معنی مگاپیکسل مشخص می‌شود.به طور کلی دوربین‌ها دارای رزولوشن های ۸،۶،۵،۴،۳،۲،۱ و۱۲ مگاپیکسلی هستند. با نصب دوربین مداربسته بیسیم بدون نیاز به اتصال هیچ کابلی، با امواج اینترنت می توانید به صورت آنلاین محیط کار یا محل زندگی خود را زیر نظر داشته باشید. همچنین دوربین های وایرلس با قابلیت پشتیبانی از کارت SD می توانند فیلم های ضبط شده را در حافظه خود ذخیره و آرشیو نمایند. امروزه با توسعه و رشد جمعیت نیاز به نظارت بر روی کارمندان، کسب و کارها، مراکز نظامی، بانک ها و غیره روز به روز بیشتر شده است.

http://66toolkit.ir

هر یک از دوربین ها با توجه به نوع کاربری و نیاز مشتری انتخاب می شوند. این دسته بندی بر اساس نوع بدنه و ساختار کیس، کیفیت تصاویر، نوع تکنولوژی و لنز دوربین متغیر است. مجله خبری دوربین مداربسته آریا آنالوگ HD_CDL مخفف عبارت High Definition Serial Digital Interface هستند. قدیمی ترین سیستم انتقال تصاویر که می‌توان از آن در سال‌های ۱۹۹۸ یاد کرد همین تکنولوژی است.

پک دوربین مداربسته 4 کانال 2 مگاپیکسل AHD دید در شب رنگی کد 1497

لنزهای مختلفی در این نوع از دوربین ها استفاده می شود که از آن میان می توان به لنزهای ثابت، لنز موتورایز و لنز وریفوکال اشاره کرد. نصب این نوع از دوربین ها مزایای بسیاری را برای صاحبان کارخانه ها و صنایع مختلف دارد. ابتدایی ترین نسل از دوربین های مداربسته دوربین های آنالوگ می باشند که به علت کارایی و قیمت مناسبی که دارند هنوز هم در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. امواجی که در این دوربین ها جهت دریافت و ارسال تصاویر به کار برده می شود امواج آنالوگ بوده و صداها و تصاویر هر کدام با استفاده از یک کابل دو رشته ای به صورت جداگانه انتقال می یابد. دوربین های مدار بسته در حالت کلی به دو دسته دوربین های فضای داخلی یا ایندور و فضای بیرونی یا فضای بیرونی یا اوتدور دسته بندی می شوند. از جمله دوربین های ایندورمی توان به دوربین های مدار بسته بولت، اسپید دام یا PTZ و از نمونه های اوتدور نیز می توان به دوربین های چشم ماهی، دوربین مدار بسته دام و غیره اشاره نمود.

  • در بسیاری از موارد افراد تمایل ندارند که دوربین نصب شده در ساختمان توسط سایر افراد قابل مشاهده باشد.
  • همچنین برای مثال در مدل هایی مانند DS-2CD2342WD-I سطح کمتری برای اشغال توسط حشرات وجود دارد.
  • برندهایی مانند اپلینکس، داهوا، هایک ویژن، اسفیورد و … از جمله برندهای معروف و شناخته شده جهانی هستند.
  • کاهش نویز نقطه‌ای هر پیکسل را با پیکسل کناریش مقایسه می‌کند و نویزهای ناخواسته پیدا شده داخل فریم را ازبین می‌برد.
  • دوربین مداربسته مینیاتوری ، پین هول یا سوزنی در ابعاد یک قوطی کبریت ، رایج ترین دوربین مداربسته پنهان است.
  • زیرا دوربین هایی که می توانند شرایط سخت سرمایی یا گرمایی را تحمل کنند ممکن است قیمت بالایی داشته باشند.