استارباکس سنگاپور می‌گوید که داده‌های مشتری به‌طور غیرقانونی در نشت داده‌ها دسترسی پیدا کرده است

ZDNET برای کسب اطلاعات بیشتر، از جمله تعداد مشتریانی که تحت تأثیر این نقض قرار گرفته‌اند، سیستم‌هایی که نقض شده‌اند و زمانی که این نقض برای اولین بار کشف شد، با خرده‌فروش ایالات متحده تماس گرفته است. این مقاله در صورت پاسخگویی استارباکس به روز خواهد شد.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/starbucks-singapore-says-some-customer-data-leaked/#ftag=RSSbaffb68استارباکس می گوید اطلاعات شخصی برخی از مشتریان در سنگاپور از جمله نام، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه به خطر افتاده است. در حالی که جزئیات کارت اعتباری و رمزهای عبور فاش نشده است، به مشتریان توصیه کرده است که رمز عبور خود را تغییر دهند.

ZDNET درک می کند که هکرها در حال حاضر داده ها را در یک انجمن آنلاین که در تجارت پایگاه های داده دزدیده شده تخصص دارد، عرضه می کنند. در پستی در 10 سپتامبر، هکرها ادعا کردند که به “پایگاه داده کامل” استارباکس سنگاپور که حاوی بیش از 553000 رکورد است دسترسی دارند و نمونه ای را ارائه کردند.

این شرکت گفت که جزئیات مربوط به برنامه وفاداری مشتری Rewards، مانند ارزش ذخیره شده و اعتبارات، تحت تأثیر قرار نگرفته است. به گفته استارباکس، داده های کارت اعتباری نیز از آنجایی که چنین اطلاعاتی را ذخیره نمی کرد، به خطر نیفتاده بود.

استارباکس در ایمیل خود گفته است که اقدامات بیشتری را برای حفاظت از اطلاعات مشتریان اجرا کرده است، اما جزئیاتی در مورد آنچه که اینها مستلزم آن هستند ارائه نکرد.

زنجیره ای F&B ایالات متحده روز جمعه برای چندین مشتری پیام های ایمیلی ارسال کرد و به آنها اطلاع داد که “فعالیت غیرمجاز آنلاین” و همچنین “برخی دسترسی غیرمجاز به جزئیات مشتری” را شناسایی کرده است. اینها شامل نام، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و آدرس محل سکونت است، در صورتی که اطلاعات شخصی در اختیار استارباکس قرار گرفته باشد.

این خرده فروش گفت که به مقامات محلی اطلاع داده شده است و در این حادثه امنیتی به آنها کمک می کند. در حالی که گذرواژه‌ها به خطر نیفتادند، این شرکت از مشتریان خود خواست بلافاصله رمز عبور خود را بازنشانی کنند.