آیا کارما اعتباری بر امتیاز اعتباری شما تأثیر می گذارد؟

آژانس‌های گزارش‌دهی اعتباری مختلف ممکن است از مدل‌های امتیازدهی جداگانه استفاده کنند که بر نحوه محاسبه امتیاز اعتباری شما تأثیر می‌گذارد. این یکی از دلایلی است که امتیازات اعتباری می تواند بسیار متفاوت باشد. یک مدل ممکن است برخی از جنبه های اعتبار شما را بیش از سایرین در اولویت قرار دهد، مانند تأخیر در پرداخت ها یا نسبت بدهی به درآمد شما.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا امتیاز اعتباری Credit Karma شما ممکن است با آنچه در سایر خدمات می بینید متفاوت باشد.

تاخیر در گزارش وجود دارد

به نوبه خود، Credit Karma از امتیاز محبوب FICO® برای اعتبار شما استفاده نمی کند.

در عوض، از امتیاز اعتباری Vantage 3.0 استفاده می کند که بر اساس گزارش TransUnion و Equifax است.

این یک اشتباه است

برای کمک، Credit Karma خود را ارائه می دهد ابزار اختلاف مستقیم بنابراین می توانید به راحتی برای حذف اطلاعات نادرست درخواست تجدید نظر کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/finance/banking/does-credit-karma-affect-your-credit-score/#ftag=RSSbaffb68

امتیازات اعتباری ممکن است در زمان‌های مختلف به‌روزرسانی شوند، بنابراین گزارش اعتباری شما ممکن است بر اساس زمانی که اعتباردهندگان پرداخت‌های شما را گزارش می‌دهند، با تاخیر مواجه شود. همچنین برخی وام دهندگان وجود دارند که به جای هر سه، فقط به انتخاب دفاتر اعتباری گزارش می دهند. برخی از اعتباردهندگان ممکن است سریعتر از سایرین گزارش دهند، که باعث می شود امتیاز اعتباری شما در پاسخ تغییر کند، حتی اگر موقتی باشد.

مدل امتیازدهی اعتباری متفاوت است

اکثر امتیازات اعتباری که در Credit Karma می بینید، منعکس کننده آخرین اطلاعات موجود ارائه شده توسط دفاتر اعتباری هستند. با این حال، گاهی اوقات اشتباهاتی رخ می دهد و می تواند بر گزارش اعتباری شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل است که نظارت بر گزارش اعتباری خود بسیار مهم است، بنابراین می‌دانید که آیا نادرستی وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد.