آیا مایکروسافت به‌روزرسانی‌های ویندوز 11 را برای سخت‌افزار پشتیبانی‌نشده سرکوب می‌کند؟

لوگوی ویندوز 10 و ویندوز 11 در لپ تاپ ها

گتی ایماژ
همانطور که اسکرین شات مشخص می کند، ابتدا باید برنامه PC Health Check را دانلود و اجرا کنید تا ثابت کنید که سخت افزار شما با شرایط سازگاری مطابقت دارد. در صورت قبولی در این آزمون، می توانید به ارتقاء ادامه دهید.

و حتی اگر دستگاه شما در این لیست کوتاه باشد، به‌روزرسانی به‌طور خودکار نصب نمی‌شود. همانطور که این اسکرین شات از مایکروسافت مشخص می کند، باید آن را دانلود و نصب کنید.

همچنین: چه چیزی در به روز رسانی 22H2 ویندوز 11 وجود دارد؟

پس از چند آزمایش، به این نتیجه رسیدم که توضیح بسیار ساده تری وجود دارد.

همانند به‌روزرسانی‌های ویژگی‌های ویندوز 10، مایکروسافت این به‌روزرسانی را به تدریج ارائه می‌کند و ابتدا آن را به زیرمجموعه محدودی از دستگاه‌ها ارائه می‌کند. مایکروسافت exec John Cable، معاون مدیریت برنامه برای سرویس و تحویل ویندوز، توضیح می دهد:

توجه داشته باشید که این روش الزامات CPU را دور می زند، اما شما همچنان به یک CPU 64 بیتی و یک TPM حداقل نسخه 1.2 نیاز دارید. شما همچنین باید الزامات حداقل RAM و فضای موجود دیسک را برآورده کنید.

به‌روزرسانی نسخه 22H2 مستلزم آن است که آن را به صورت دستی از Windows Update نصب کنید.

اسکرین شات توسط Ed Bott/ZDNET

من قبلاً چند بار این سؤال را در انجمن های پشتیبانی ویندوز و در صندوق ورودی خود دیده ام. معمولاً با گمانه زنی هایی همراه است که مایکروسافت تصمیم گرفته است به روز رسانی های سخت افزاری را که حداقل استانداردهای سختگیرانه برای سازگاری با ویندوز 11 را برآورده نمی کند، قطع کند.

البته، ممکن است که مایکروسافت روزی تصمیم بگیرد که الزامات سازگاری خود را به شدت اعمال کند و ارتقاءهای بعدی را مسدود کند، اگرچه من شک دارم که این اتفاق بیفتد. اما برای سال 2022، همه راه حل های پشتیبانی شده همچنان در دسترس هستند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/is-microsoft-cracking-down-on-windows-11-updates-for-unsupported-hardware/#ftag=RSSbaffb68

مایکروسافت به‌روزرسانی 2022 را برای ویندوز 11 عرضه می‌کند. پس چرا وقتی Windows Update را بررسی می‌کنید، نمایش داده نمی‌شود؟

بنابراین چگونه می‌توان از خط عبور کرد و به‌روزرسانی 2022 را زودتر دریافت کرد؟

دستیار نصب 22H2

به روز رسانی 22H2 آماده است

همچنین: آنچه در راه اندازی Surface در 12 اکتبر مایکروسافت وجود دارد

اگر تصمیم به نصب ویندوز 11 روی دستگاهی دارید که این الزامات را ندارد، و خطرات آن را تایید و درک می کنید، می توانید مقادیر کلید رجیستری زیر را ایجاد کنید و بررسی TPM 2.0 (حداقل TPM 1.2 مورد نیاز است) و خانواده و مدل CPU

  • کلید رجیستری: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMSetupMoSetup
  • نام: AllowUpgradesWithUnsupportedTPMorCPU
  • نوع: REG_DWORD
  • ارزش: 1

اگر رایانه شخصی شما شرایط سازگاری را برآورده نکند، دستیار نصب کار نخواهد کرد. در عوض، باید از یک حلقه اضافی بپرید. در یک سند پشتیبانی مایکروسافت به نام مستند شده است راه های نصب ویندوز 11:

رویکرد راه‌اندازی ما به ویندوز 11 از سیستم‌ها و فرآیندهای به‌روزرسانی کاملاً تثبیت‌شده ما استفاده می‌کند. زمانی که داده‌ها نشان می‌دهند که دستگاه شما آماده است، انتشار اندازه‌گیری‌شده و مرحله‌ای، به‌روزرسانی را از طریق Windows Update ارائه می‌دهد…

همچنین: این ویژگی امنیتی ویندوز 11 رایانه شما را برای هکرهای رمز عبور «بسیار غیرجذاب» می کند

پس از انجام این تغییر، می‌توانید ISO را برای Windows 11 22H2 از صفحه دانلودی که در بالا لینک کردم دانلود کنید، روی آن فایل دوبار کلیک کنید تا Setup اجرا شود، و سپس یک ارتقاء در محل انجام دهید و گزینه نگهداری همه برنامه‌ها، فایل‌های نصب شده را انتخاب کنید. و تنظیمات

اگر سخت افزاری که می خواهید به روز کنید مطابق با شرایط سازگاری ویندوز 11 است، می توانید به روز رسانی را دانلود کرده و به صورت دستی نصب کنید. ساده ترین راه استفاده از دستیار نصب ویندوز 11 است که اولین گزینه در نسخه رسمی است. صفحه دانلود ویندوز 11.

من تأیید کرده‌ام که این روش کار می‌کند و یک لپ‌تاپ ۵ ساله سرفیس را با پردازنده نسل هفتم اینتل Core i5 که در تست سلامت رایانه شخصی مردود است، ارتقا دادم.

Installation Assistant به بررسی سازگاری نیاز دارد.

اسکرین شات توسط Ed Bott/ZDNET