آیا دوست ندارید ایربادهای شما بتوانند خود را تمیز کنند؟ اینها می توانند


طرفداران

  • کیفیت صدای فوق العاده
  • صدای فضایی با ردیابی سر دالبی
  • مقاومت در برابر آب IPX4
  • نور کشنده باکتری
  • جفت شدن چند دستگاه و چند نقطه

منفی

  • گران
  • ANC ظریف است
  • عملکرد تماس بهترین نیست

در طی چند سال گذشته، تعدادی هدفون LG Tone Free را امتحان کرده‌ام که هر مدل بعدی با ویژگی‌های کمی بهبود یافته است. جدید LG Tone Free T90Q Dolby Head Tracking را در کنار نور منحصر به فرد UVnano باکتری کشنده، حذف نویز فعال (ANC) و اپلیکیشن پیشرفته گوشی هوشمند اضافه می کند.

من برای اولین بار صدای فضایی را با Apple AirPods Pro و آن را در Samsung Galaxy Buds 2 Pro بیشتر دوست داشتم. Dolby Head Tracking یک ویژگی صدای ردیابی سر مشابه است و LG Tone FREE T90Q اولین هدفون Dolby Atmos در جهان است که دارای آن است.

همانطور که گفته شد، من کاملاً تحت تأثیر راحتی هدفون، عمر باتری طولانی و اشعه ماوراء بنفش باکتری کش قرار گرفته ام. اما آیا آنها ارزش 229 دلار قیمت درخواستی را دارند؟ بیایید دریابیم.

مشخصات فنی

میکروفون ها چهار میکروفون با کاهش نویز پیشرفته
مقاومت آب رتبه IPx4
عمر باتری تا 9 ساعت بازی با ANC خاموش. کیس شارژ بی سیم 11 ساعت دیگر پخش موسیقی را فراهم می کند.
قابلیت اتصال بلوتوث 5.3
کدک های بلوتوث SBC، AAC، aptX
وزن هدفون هر کدام 5.1 گرم

سخت افزار

بسته‌ی خرده‌فروشی ال‌جی Tone Free T90Q شامل هدفون‌های بی‌سیم، یک کیف شارژ (با وزن کمتر از 40 گرم)، یک کابل کوتاه USB-A به USB-C، یک کابل USB-C به 3.5 میلی‌متر و کوچک/ نوک هدفون ژل سیلیکونی متوسط/بزرگ. کیف حمل از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید آن را با یک پد شارژ سنتی یا پشت تلفنی که از شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌کند، شارژ کنید.

کابل USB-C به 3.5 میلی متر جالب است زیرا به شما امکان می دهد قاب شارژ را با انتهای نر 3.5 میلی متری کابل به دستگاه آنالوگ وصل کنید. کیس شارژ به عنوان فرستنده بلوتوث برای LG Tone Free T90Q با روشن بودن حالت بی سیم عمل می کند. من مورد استفاده برای این کار ندارم، اما ممکن است برای برخی از کاربران مفید باشد.

lg-t90q-earbuds-4

بسته خرده فروشی و کیف شارژ

متیو میلر/ZDNET

کیس شارژ یک کیسه کوچک گرد سفید است که قطر آن حدود 2 اینچ و ضخامت کمی بیش از یک اینچ است. به راحتی در جیب شلوار، پیراهن یا کت من جا می شود. در داخل کیس، در محفظه شکل‌دهی شده هر هدفون یک منبع نور UV کوچک برای ویژگی کشتن باکتری‌های UVnano وجود دارد. هنگامی که کیف هدفون را به صورت بی سیم یا با کابل USB-C شارژ می کنید، نور UV-C تنها در 10 دقیقه انتهای هر هدفون را فعال و ضدعفونی می کند. با توجه به اینکه من ساعت‌ها در روز از هدفون‌های بی‌سیم استفاده می‌کنم، ضدعفونی کردن آنها یک ویژگی خوب و منحصربه‌فرد برای ال‌جی است.

هدفون ها از چندین بخش اصلی ساخته شده اند، از جمله ژل گوش، یک میکروفون داخلی برای کاهش نویز در گوش، یک واحد دریافت صدا (VPU) که ​​لرزش ها را تشخیص می دهد، یک درایور گرافن، یک باتری و یک سنسور برای ردیابی سر.

همچنین: بررسی Samsung Galaxy Buds 2 Pro: بهترین هدفون های بی سیم برای طرفداران گوشی های گلکسی

هدفون ها طراحی ساقه ای دارند، شبیه به ایرپاد و بسیاری دیگر از هدفون های مدرن. انحنای داخلی به خوبی طراحی شده است تا در قسمت پایینی دهانه گوش قرار گیرد، بنابراین نیازی به فشار دادن آنها به داخل کانال گوش نیست. هرکسی هندسه گوش متفاوتی دارد، اما LG Tone Free T90Q کاملاً با گوش من سازگار است و من از سبک و راحتی آنها کاملاً لذت بردم.

av-tone-free-t90-05-meridian-desktop

هنگام تمیز کردن فناوری UVnano ال‌جی، هدفون شارژ می‌شود.

تصویر: ال جی

سه اندازه ژل گوش سیلیکونی نرم و ضد حساسیت مطمئنا به راحتی کمک می کند. LG Tone Free دارای تشخیص خودکار گوش نیز می باشد، بنابراین موسیقی شما هنگام خارج کردن آن متوقف می شود. تلفن شما نیز به محض اینکه آنها را در گوش خود قرار دهید به طور خودکار متصل می شود.

در حالی که من تجربه AirPods Pro با آیفون را دوست دارم، سیستم کنترل مبتنی بر پایه انتخاب ایده آل من نیست. خوشبختانه، ال‌جی قسمت بیرونی هدفون را برای کنترل‌ها به کار می‌برد و به عنوان سطحی حساس به لمس عمل می‌کند، بنابراین می‌توانید به سادگی یک، دو یا سه بار ضربه بزنید و همچنین ضربه بزنید و نگه دارید تا عملکردهای مختلف را فعال کنید. می‌توانید این حرکات را در اپلیکیشن گوشی هوشمند ال‌جی شخصی‌سازی کنید.

نرم افزار گوشی های هوشمند

برای استفاده حداکثری از هدفون ها، به شدت توصیه می کنم برنامه LG Tone Free را دانلود و نصب کنید. با این برنامه می توانید وضعیت باتری هر هدفون و جعبه شارژ را مشاهده کنید، تنظیمات اکولایزر را مدیریت کنید، ردیابی سر Dolby Atmos را تغییر دهید، گزینه چند نقطه و چند جفت شدن را تغییر دهید، حذف نویز را فعال کنید و موارد دیگر. این یک برنامه بسیار خوب طراحی شده است که به طور قابل توجهی تجربه LG Tone Free را افزایش می دهد.

همچنین: اپل AirPods Pro 2: قیمت، تاریخ انتشار و ویژگی‌ها را فاش کرد

گاهی اوقات، برای ایمنی یا نه، ممکن است بخواهید صداهای اطراف خود را حتی با استفاده از هدفون گوش کنید. از طریق اپلیکیشن موبایل می توانید سطح صدای محیط را تنظیم و کنترل کنید. در گزینه صدای محیط دو گزینه وجود دارد: حالت گوش دادن و حالت مکالمه. با حالت مکالمه، صدای اطراف شما تقویت می‌شود تا بتوانید صداها را واضح‌تر بشنوید، در مقایسه با حالت Listening که هر صدا را تقویت می‌کند.

av-tone-free-t90-13-resistant-water-1-desktop

LG TONE Free T90Q دارای رتبه IPX4 برای مقاومت در برابر آب است.

تصویر: ال جی

همچنین پنج تنظیمات پیش فرض اکولایزر وجود دارد. همهجانبه، تقویت بیس، طبیعی، تقویت سه بعدی و مرحله صدای سه بعدی. گزینه مرحله صدای سه بعدی برای تماشای فیلم یا ورزش طراحی شده است، اما راک کلاسیک من با روشن بودن تنظیم اکولایزر به همان اندازه خوب به نظر می رسد. همچنین دو نقطه برای تنظیمات اکولایزر سفارشی وجود دارد تا بتوانید سطوح صدای ایده آل خود را بسازید.

در نهایت، اگر یک یا هر دو هدفون را گم کردید، اگر تلفن شما در محدوده هدف(های) از دست رفته باشد، می توانید صدای جیر جیر بلند را ایجاد کنید.

بیشتر: بهترین هدفون های بی سیمی که می توانید همین الان بخرید

کارایی

حذف فعال نویز در LG TONE Free T90Q ظریف تر از چیزی است که من در AirPods Pro خود به آن عادت کرده ام. با این حال، در ایجاد یک محیط نسبتاً آرام به خوبی کار می کند. من فرصتی نداشتم که این هدفون ها را در هواپیما آزمایش کنم، اما توانستم چمن را بچرخانم و از موسیقی لذت ببرم، بنابراین آنها آزمون کار در حیاط من را پس دادند.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، Apple AirPods Pro دارای سیستم کنترل لمسی ضعیف و گزینه های کنترل بسیار محدود است و Samsung Galaxy Buds 2 Pro به سادگی با گوش من خوب نیست. بنابراین، من در چند هفته گذشته از LG Tone Free T90Q به عنوان هدفون اصلی برای رفت و آمد و کار استفاده کرده و از آن لذت برده ام. آنها مدت زمان زیادی دوام می آورند، بسیار راحت هستند، صدای فوق العاده ای دارند و تجربه صوتی جالبی را با ردیابی سر دالبی ارائه می دهند.

من اولین بار هنگام رفت و آمد در قطار با AirPods Pro صدای فضایی را کشف کردم و اکنون واقعاً از این تجربه لذت می برم وقتی سرم را می چرخانم و صدا عمدتاً از هدفون رو به منبع صوتی من پخش می شود. زمانی که هدفون‌های هدفون باعث می‌شوند احساس کنید در مرکز اجرا هستید، تجربه جالبی است، و اگرچه ممکن است برخی به آن اهمیتی ندهند، من آمده‌ام تا در هر هدفون و هدفون‌هایی که آزمایش می‌کنم، پشتیبانی صوتی فضایی را جستجو کنم.

ال‌جی 9 ساعت پخش موسیقی بدون ANC و 18 ساعت بیشتر با قاب شارژ را تبلیغ می‌کند. با روشن بودن ANC، بسته به سطح صدا می‌توانید حدود پنج ساعت انتظار داشته باشید. برای من اینطور بوده است.

خط پایین

LG چیزهای زیادی در Tone Free T90Q بسته بندی کرده است و در کل، من از عملکرد آنها کاملا راضی بودم. این بازار 220 تا 240 دلاری در حال حاضر مملو از هدفون‌های باکیفیت است، بنابراین باید بدانید که چه ویژگی‌هایی برای شما مهم هستند تا تصمیم بگیرید آیا T90Q ارزش برداشتن دارد یا خیر. آنها از نظر باس سنگین هستند، دارای پشتیبانی صوتی فضایی هستند و به راحتی تمیزترین هدفون های موجود در بازار هستند.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

LG Tone Free T90Q چندین ویژگی منحصر به فرد را ارائه می دهد، اما ممکن است اولویت های دیگری برای نیازهای هدفون خود داشته باشید. در اینجا چند گزینه دیگر برای بررسی وجود دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/lg-tone-free-t90q-review/#ftag=RSSbaffb68