هدفون های حذف نویز چگونه کار می کنند؟

هنگامی که میکروفون‌ها نویز را تشخیص می‌دهند، یک موج صوتی «ضد نویز» منتشر می‌کنند که با قله‌ها و دره‌های موج ورودی مخالفت می‌کند، به طوری که شما قادر به شنیدن نویز خارجی نیستید.

هدفون های حذف کننده نویز امواج صوتی را متوقف نمی کنند، اما امواج ضد امواجی را منتشر می کنند که با ساختار امواج صوتی نفوذی مقابله می کنند. ساختار قله و دره متضاد دو موج منجر به سکوت می شود.

مرور: هدفون WH-1000XM5 سونی اساساً عالی هستند

سوالات متداول

این تداخل مخرب به همین دلیل است که وقتی از هدفون ANC استفاده می کنید، حتی وقتی موسیقی پخش نمی کنید، صدای محیط اغلب حذف می شود.

جایی که استفاده از هدفون ANC بهترین کار را دارد

امواج صوتی مانند امواج معمولی از قله ها و دره های مختلفی تشکیل شده اند که با هم صدایی را که ما در نهایت درک می کنیم ایجاد می کنند.

مردی با هدفون در حال حمل گیتار به پشت در ایستگاه مترو

بوز
نحوه عملکرد ANC

گتی ایماژ

حذف نویز، پوشاندن نویز و مسدود کردن نویز همه به نظر می رسد که تقریباً یک کار را انجام می دهند، اما تفاوت هایی وجود دارد. حذف نویز از تداخل مخرب با دو موج صوتی مخالف برای ایجاد سکوت از طریق میکروفون های داخلی استفاده می کند. مسدود کردن نویز به مهندسی ساختار هدفون بستگی دارد تا گوش را به شکلی جمع کند که از ورود صدا جلوگیری کند. در نهایت، پوشاندن نویز نویز سفید را برای کاهش صدای محیط منتشر می کند، به این امید که مغز شما را فریب دهد تا صدا را به طور کلی لغو کند.

اکنون، بیایید در مورد نحوه استفاده هدفون های ANC از ساختار امواج صوتی برای ایجاد آرامش و سکوت صحبت کنیم.

همچنین: بهترین هدفونی که در حال حاضر می توانید بخرید

چگونه هدفون های ANC برای ایجاد سکوت گوش می دهند

همانطور که از نام آن پیداست، ANC به طور فعال صدای محیطی را که با آنچه از هدفون می شنوید تداخل می کند، حذف می کند. می تواند برای قفل کردن و مسدود کردن بیرون عالی باشد.

قله‌ها و دره‌های امواج صوتی، وقتی با الگوی مشابهی مطابقت داشته باشند، می‌توانند صدا را تقویت کنند. یک مثال زمانی است که شما در یک کنسرت هستید و همه در یک زمین نسبتاً یک آهنگ را می خوانند، بنابراین مانند یک صدا به نظر می رسد. این پدیده اغلب به عنوان تداخل سازنده نامیده می شود.

هدفون های ANC و فرآیند کلی لغو امواج صوتی در یک محیط سازگار بهترین عملکرد را دارند. محیط‌های ثابت شامل هواپیما، مترو (منهای سخنران هدایت‌کننده)، و در یک محیط کاری آرام است. به علاوه، برخی از هدفون ها ANC موثرتری نسبت به دیگران دارند.

هدفون‌های ANC که به میکروفون‌های کوچک در داخل یا خارج گوش‌کاپ هدفون مجهز شده‌اند، به همان اندازه که شما به صدایی که پخش می‌شود گوش می‌دهید، به محیط اطرافتان گوش می‌دهد.

هدفون‌ها یا هدفون‌های حذف نویز می‌توانند به از بین بردن حواس‌پرتی کمک کنند، اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که آنها چگونه عمل می‌کنند؟ آیا شما به آنها گوش می دهید یا آنها به شما گوش می دهند؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری صدا در پشت سکوت، ادامه مطلب را بخوانید.

همچنین: هدفون: راهنمای مبتدیان برای اصطلاحات و فناوری

امواج صوتی: قله ها و دره ها

مرور: آیا هدفون های Sleep A10 Sleep Soundcore که دارای نویز می شوند واقعا کار می کنند؟

از طرف دیگر، هنگامی که دو قله و دره موج صوتی با یکدیگر مخالفت می کنند، به جای تقویت، یک لغو خالص وجود دارد. از این پدیده به عنوان تداخل مخرب یاد می شود و نتیجه آن سکوت است. اینجاست که هدفون های حذف نویز وارد می شوند.

حذف نویز فعال (ANC) یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که خریداران در هدست‌ها به دنبال آن هستند، اما دقیقاً چیست؟

اگر فکر می‌کنید که به ظاهر غیرممکن است که میکروفون‌های کوچک بتوانند یک ضدحمله را روی تک تک امواج صوتی مخرب ارسال کنند، درست می‌گویید. صدا هنوز از بین می رود.

هدفون های ANC زمانی که در یک محیط صوتی کنترل شده مانند هواپیما یا کتابخانه هستید، بهترین کار را برای لغو صدا دارند. برخی از هدفون ها نیز کیفیت بهتری نسبت به سایرین دارند و از میکروفون قوی تری برای انتشار امواج ضد نویز بیشتر استفاده می کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-do-noise-canceling-headphones-work/#ftag=RSSbaffb68 تجسم امواج صوتی

گتی ایماژ

قبل از اینکه در مورد هدفون صحبت کنیم، بیایید با علم ریز و درشت پشت شنوایی شروع کنیم: امواج صوتی. امواج صوتی که از طریق هوا به گوش ما می‌رسند، همه چیز را از مترو صبحگاهی که جیغ می‌کشد تا صدای “کلیک-کلاک” ظریف را در حین تایپ حمل می‌کنند.