SSD در مقابل HDD: تفاوت چیست و کدام را باید بخرید؟

همچنین: چه کارت گرافیکی دارم؟ چگونه GPU و درایورهای خود را بررسی کنیم

شما باید یک هارد دیسک بخرید اگر …

در داخل هارد دیسک صفحات در حال چرخش وجود دارد که داده ها روی آنها ذخیره می شود

برای دلارهای خود بهترین ضربه را می خواهید؟ برو سراغ HDD آ هارد 2 ترابایتی برای شما کمتر از 50 دلار هزینه خواهد داشت (در حال حاضر این نقطه شیرین برای قیمت در مقابل ظرفیت است)، و در حالی که قیمت SSD ها به سرعت در حال کاهش است، شما خوش شانس خواهید بود که با همان پول یک SSD نصف این ظرفیت را دریافت کنید. و در حالی که برای اکثر مردم، 2 ترابایت فضای ذخیره سازی کافی است، اگر اینطور نیست، می توانید درایوهای 2 ترابایتی دیگر یا حتی یک درایو 4 ترابایتی (که در زمان نگارش این مقاله حدود 70 دلار است) را نیز بگیرید.

3. از آن برای پشتیبان گیری استفاده می کنید.

با این حال، صفحات چرخان و سایر قطعات متحرک به این معنی است که هارد درایوها در برابر سایش و پارگی آسیب پذیر هستند و به اندازه SSD ها مقاوم نیستند.

مقایسه مشخصات SSD و HDD

3.5 اینچ، 2.5 اینچ

0.03 – 0.06 دلار

حداکثر ظرفیت

HDD

در حالی که فروش امتیازات SDD بسیار آسان است، موارد زیادی وجود دارد که در آن هاردهای HDD حتی در یک محیط مدرن یک انتخاب عالی هستند.

طول عمر معمولی

هارد دیسک ها به دلیل ظرفیت بالا و هزینه کم به ازای هر گیگابایت در هنگام تهیه نسخه پشتیبان بهترین ها هستند. مگر اینکه پول گزینه ای نباشد، اگر به سریع ترین نسخه پشتیبان نیاز دارید، استفاده از SSD برای اهداف پشتیبان منطقی نیست. مهم نیست که از یک هارد دیسک در یک محفظه خارجی استفاده می کنید یا از چندین درایو در یک جعبه ذخیره سازی خارجی یا دستگاه NAS استفاده می کنید، HDD ها تمام فضای ذخیره سازی مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند. و از آنجایی که دستگاه های پشتیبان به شدت مورد استفاده قرار نمی گیرند، HDD ها سطح بالایی از قابلیت اطمینان را ارائه می دهند.

سوالات متداول

همچنین: نحوه تشخیص سریع و آسان مادربرد

حداکثر سرعت خواندن/نوشتن

ذخیره سازی داده ها همچنان نبرد بین هارد دیسک فعلی (درایو هارد دیسک) و SSD (درایو حالت جامد) است. اما در ابتدا، ممکن است به نظر برسد که SSDهای جدیدتر و سریع‌تر برای هر کار بسیار مناسب‌تر از HDD هستند و دیگر دلیلی برای در نظر گرفتن HDD وجود ندارد.

SSD 2.5 اینچی همراه با SSD M.2

Adobe Stock

1. شما سرعت می خواهید.

با این حال، برای رایانه‌های شخصی بازی، اگر مجبور بودم یکی را انتخاب کنم، یک HDD سریع (چیزی شبیه به درایو 4 ترابایتی WD Black)، زیرا اگر سقف بودجه برای آسمان نباشد، من پول بسیار زیادی برای یک SSD با ظرفیت بالا پرداخت خواهم کرد.

کندترین SSD ده برابر سریع‌تر از سریع‌ترین هارد دیسک است، بنابراین در مورد عملکرد نمی‌توان این دو را با هم مقایسه کرد. اگر سرعت می خواهید، به SSD نیاز دارید. حتی یک SSD اقتصادی مانند 1 ترابایت WD آبی یک ارتقاء عظیم نسبت به هارد دیسک است.

صفحات چرخان به این معنی است که داده ها در معرض خطر لرزش و ضربه هستند


شما باید یک SSD بخرید اگر …

مصرف برق معمولی

SSD 2.5 اینچی همراه با SSD M.2

4 ترابایت

در داخل هارد دیسک صفحات در حال چرخش وجود دارد که داده ها روی آنها ذخیره می شود

Adobe Stock

1. به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارید.

در برابر لرزش و ضربه نفوذ ناپذیر است

250 مگابایت بر ثانیه

این یک سوال سخت است زیرا من درایوها در عرض چند روز از کار می افتند و دیگران برای بیش از یک دهه عمر می کنند، با این حال، به عنوان یک قاعده کلی خوب، باید 3 تا 5 سال از HDD و 5 تا 10 سال از SSD انتظار داشته باشید. .

هزینه معمولی هر گیگابایت

اگر به دنبال سرعت بوت سریع هستید یا می‌خواهید بازی‌ها یا برنامه‌ها را بدون زحمت بارگیری کنید، یک SSD حتی سریع‌ترین هارد دیسک را از آب خارج می‌کند. کندترین هارد SSD به راحتی ده برابر سریعتر از سریعترین هارد دیسک است، بنابراین نمی توان مقایسه کرد. اگر به سرعت نیاز دارید، به SSD نیاز دارید!

2. شما در حال مدیریت فایل های بزرگ هستید.

2W

22 ترابایت

به دلیل عدم وجود قطعات متحرک، SSD ها نسبت به HDD ها بسیار مقاوم تر و در برابر لرزش و ضربه مقاوم هستند. شما می توانید به معنای واقعی کلمه SSD ها را در کیف خود بیندازید بدون اینکه نگران آسیب دیدن آنها و از دست رفتن اطلاعات شما باشید. SSD ها هم برای لپ تاپ ها و هم برای رایانه های رومیزی و هم برای درایوهای ذخیره سازی خارجی که در هنگام بیرون رفتن با خود می برید، بهترین انتخاب هستند.

برخلاف SSD که داده ها روی تراشه های فلش مموری ذخیره می شوند، هارد دیسک ها اطلاعات خود را روی دیسک های چرخشی به نام پلاتر ذخیره می کنند. در حالی که به سرعت SSD نیست، HDD ها بسیار ارزان تر هستند و در اندازه های بسیار بزرگتر، حداکثر تا 22 ترابایت هستند.

3000 – 7000 مگابایت بر ثانیه

2.5 اینچی، M.2

همچنین، به یاد داشته باشید که هارد دیسک ها و SSD ها فقط برای ذخیره سازی در دسکتاپ و لپ تاپ ها استفاده نمی شوند. مکانی برای درایوهای ذخیره سازی در داخل سرورها، جعبه های ذخیره سازی خارجی و دستگاه های NAS وجود دارد.

بی صدا

درست نیست.

5-10 سال

8 وات

عوامل شکل

این در نهایت به این بستگی دارد که سرعت را در اولویت قرار دهید یا فضای ذخیره سازی. با این حال، من متوجه شدم که اکثر مردم یا مقدار فضای مورد نیاز خود را بیش از حد تخمین می زنند یا در نهایت یک درایو بزرگ را با انواع زباله ها پر می کنند که می توان آنها را حذف کرد (یا در فضای ذخیره سازی قرار داد)، بنابراین می توانم بگویم که یک SSD 256 گیگابایتی فضای ذخیره سازی کافی خواهد بود. برای کاربر معمولی و در عین حال سرعت و عملکرد بسیار بهتری را ارائه می دهد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/ssd-vs-hdd-whats-the-difference-and-which-should-you-buy/#ftag=RSSbaffb68

ناهمواری

مدیریت فایل های بزرگ، مانند فایل های ویدئویی بزرگ، یک راه سریع و ساده برای از بین بردن هارد دیسک است. SSD ها به حرفه ای ها اجازه می دهند تا فایل های بزرگ را با سهولت بیشتری بارگیری و ذخیره کنند، سرعت گردش کار را افزایش می دهد و باعث می شود دسکتاپ یا لپ تاپ شما بسیار سریعتر به نظر برسد. SSD ها همچنین سرعت پشتیبان گیری را افزایش می دهند، به این معنی که زمان کمتری را برای محافظت از کار خود در برابر حذف احتمالی تصادفی صرف می کنید.

3. شما نیاز به قابلیت اطمینان ناهموار دارید.

هیچ قطعه متحرکی در یک SSD وجود ندارد، به این معنی که در هنگام استفاده بی صدا هستند و در معرض آسیب های ناشی از لرزش و ضربه نیستند.

3-5 سال

SSD در مقابل HDD

Adobe Stock

من سیستم عامل را برای سرعت بر روی یک SSD بارگذاری می‌کنم، و بازی‌ها را برای ظرفیت ذخیره‌سازی زیاد روی یک HDD بارگذاری می‌کنم. این بهترین های هر دو جهان را بدون شکستن بانک ارائه می دهد.

و با انتخاب فضای ذخیره سازی مناسب برای کار مناسب، می توانید هم در هزینه صرفه جویی کنید و هم با افزایش زمان بین ارتقاء، طول عمر دستگاه را افزایش دهید.

خروجی نویز

SSD یک دستگاه ذخیره سازی است که در آن اطلاعات بر روی تراشه های حافظه فلش ذخیره می شود. این تراشه ها سرعت خواندن و نوشتن سریعی را ارائه می دهند و SSD ها را به یک رسانه ذخیره سازی سریع داده تبدیل می کنند.

جمعه سیاه: معاملات اولیه ذخیره سازی درایوهای فلش، SSD و موارد دیگر

0.08 – 0.10 دلار

من برای هر دو می روم!

SSD

تیک تاک و چرخش سطح پایین

HDD های بزرگ در مقایسه با SSD ارزان هستند. حتی یک هارد دیسک عظیم 20 ترابایتی کمتر از 300 دلار برای شما هزینه خواهد داشت (این را با الف مقایسه کنید SSD 4 ترابایتی، که در زمان نگارش این مقاله، بیش از 300 دلار است) و این بدان معنی است که شما ظرفیت ذخیره سازی عظیمی را برای برنامه ها و بازی های بزرگ، فایل های ویدیویی عظیم و پشتیبان گیری دریافت می کنید. اگر در مورد فضای ذخیره سازی به دنبال بهترین قیمت هستید، باید به دنبال HDD باشید.

2. شما به دنبال پس انداز پول هستید.