من دوربین اکشن Insta360 Go 2 را روی قایق بادبانی دوران جنگ جهانی دوم آزمایش کردم. من را به باد داد


طرفداران

  • فوق العاده کوچک
  • به اندازه کافی برای یک بچه آسان است
  • نرخ فریم چندگانه

منفی

  • مشکلات اتصال گاه به گاه
  • زمان ضبط
  • انگشتان در قاب

با پیروی از بازار دوربین های مصرفی، دنیای اکشن دوربین با عملکرد و کیفیت روزافزون منفجر شده است. بسته به دیدگاه شما، این یک خبر خوب یا درهم و برهمی غیر ضروری است که مانع از کاردستی واقعی می شود. آیا بازگشت به اصول اولیه می تواند گامی در جهت درست باشد؟

این فرضیه پشت Go 2 از Insta360یک دوربین اکشن جدید به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند به هر جایی برود، به اندازه کافی آسان برای استفاده از لودیت است، اما به اندازه‌ای قدرتمند است که فیلم‌های خیره‌کننده از شدیدترین ماجراها را ثبت کند.

Insta360 به سرعت در حال ظهور به عنوان یک نام تجاری چالش برانگیز برای GoPro، بازیکن غالب فضا است. این شرکت شاید بیشتر به خاطر دوربین‌های مصرف‌کننده و حرفه‌ای‌اش که دارای لنزهای نیم‌کره‌ای نوآورانه هستند که همراه با سیستم عامل درون سیستم، فیلم‌برداری 360 درجه‌ای را به هم متصل می‌کنند که کاربران می‌توانند به روش‌های خلاقانه‌ای ویرایش کنند، شناخته شده است. Go 2 یک انحراف از ویژگی بارز فیلمبرداری 360 درجه این برند است و در واقع یک قدم از روندهای عمومی در بازار دوربین های اکشن فاصله دارد.

مرور: دوربین اکشن 360 درجه X3 Insta360 شما را شگفت زده خواهد کرد

بدنه دوربین که با در نظر گرفتن سادگی طراحی شده است، فقط یک دکمه دارد و به صورت مغناطیسی در یک پایه تنها با دو دکمه گیر می کند. صفحه‌نمایش کمی و تک رنگ است و گزینه‌های فیلمبرداری کمیاب هستند. اگر آن‌ها مانند منفی به نظر می‌رسند، قدرت واقعی چیزی را که ممکن است آخرین نسل یک نژاد در حال مرگ باشد، نادیده می‌گیرند: یک دوربین اکشن واقعی که برای رفتن به معنای واقعی کلمه به همه جا طراحی شده است.

من چند هفته‌ای را صرف آزمایش Go 2 در سفری اخیر کردم که قایق بادبانی دوران جنگ جهانی دوم را از آلاسکا به مکزیک منتقل می‌کردم. نمایشگاه Go 2 چگونه برگزار شد؟ در طی چندین ساعت فیلمبرداری در چندین دستگاه، Go 2 به عنوان دستگاهی ظاهر شد که ما ترجیح می‌دادیم به آن دسترسی داشته باشیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد آن سفر، بررسی ویدیوی من در بالا را بررسی کنید یا در زیر بخوانید.

مشخصات فنی

ویدیوی حرفه ای (رزولوشن و فریم) فیلم حرفه ای: 2560×1440@50fps، 30fps، 25fps، 24fps 1920×1080@50fps، 30fps، 25fps، 24fps
ویدئو ویدئو: 2560×1440@50fps، 30fps، 25fps، 24fps 1920×1080@50fps، 30fps، 25fps، 24fps
HDR 2560×1440@25fps، 24fps 1920×1080@25fps، 24fps
تایم لپس 2560×1440@30fps 1920×1080@30fps
تغییر زمان 2560×1440@30fps 1920×1080@30fps حرکت آهسته 1920×1080@120fps
فرمت ویدیویی MP4
حداکثر طول کلیپ ویدئو حرفه ای: 10 دقیقه; ویدئو: 15 دقیقه; FPV: 30 دقیقه؛ Timelapse: فاصله قابل تنظیم، ضبط تا 110 دقیقه با Charge Case برای یک کلیپ 7 دقیقه ای
ذخیره سازی 32 گیگابایت (~28 گیگابایت قابل استفاده) ، 64 گیگابایت (~57 گیگابایت قابل استفاده)
زمان اجرا مستقل: 30 دقیقه (حالت ویدیو)؛ 20 دقیقه (حالت ویدیوی حرفه ای)؛ در مورد: 150 دقیقه (حالت ویدیو)؛ 110 دقیقه (حالت ویدیوی حرفه ای)
معادل 35 میلی متر 11.24 میلی متر

Insta360 Go 2

فاکتور فرم کوچک است، اما گول نخورید. این یک دوربین کوچک قدرتمند است.

گرگ نیکولز / ZDNet

فاکتور فرم

این چیز قدرت فوق العاده ای دارد. کوچک است. واقعا خیلی کوچیکه

هم از نظر ظاهر و هم اندازه، جعبه شارژ تاشو بسته که دوربین قابل جابجایی را در خود جای داده است، ایرپاد پرو مورد. به جای باز کردن مانند یک بسته سیگار، پایه از طریق یک لولا مانند یک منگنه باز می شود و دوربین تودرتو در یک نیمه (در یک ثانیه بیشتر) و رابط کنترل در نیمه دیگر نمایان می شود.

خیلی ساده تر از کنترل های Go 2 نیست. دو دکمه فیزیکی برای فراخوانی و پیمایش یک منوی کاربر بر روی صفحه نمایش کوچک، که تقریباً نصف اندازه یک تمبر پستی است، خدمت می کنند. از منو، کاربر در حالت‌های مختلف پیمایش می‌کند و بین حالت‌های ویدیوی اصلی (Pro Video، HDR، و ویدیو) و همچنین تعداد قابل توجهی از گزینه‌های نرخ فریم و وضوح HD انتخاب می‌کند. این دوربین دارای حالت های تایم لپس و تایم شیفت نیز می باشد.

همچنین: آیا گوپرو همچنان بهترین دوربین اکشن است؟ خب، بستگی دارد

این کیس به عنوان یک پایه نیز عمل می‌کند و می‌توان آن را نگه داشت، با استفاده از یک نخ ماده به سه‌پایه چسباند، یا با استفاده از ویژگی پایه پایه یکپارچه ایستاد.

بدنه دوربین که به صورت مغناطیسی در پایه شارژ نگه داشته می شود و با گرفتن لبه فلزی محفظه لنز با ناخن قابل جدا شدن است، بی شباهت به یک مینیون یک چشم بی رنگ نیست، موجودات کوچکی از Illumination’s Despicable Me، بدون اندام. این به طور منحصر به فرد کوچک است، و خطر خفگی بالقوه در دستان اشتباه است (حتی شبیه یک قرص به نظر می رسد!).

برای استفاده از دوربین ابتدا آن را با لمس یک دکمه به پایه وصل کنید. هنگامی که اتصال برقرار شد، از طریق دکمه قرمز ضبط روی پایه، فیلم ضبط می کنید. از طرف دیگر، اگر بدنه و پایه دوربین از هم جدا شده باشند، ضبط با فشار دادن یک دکمه کوچک در جلوی دوربین شروع می‌شود و باعث می‌شود که یک پاسخ لمسی به شما اطلاع دهد که در تجارت هستید.

apple-iphone-se-3rd-generation-best-phone-for-kids.jpg

ما دوربین کوچک اکشن را سوار بر لیندی گرفتیم، کچ 75 فوتی ما که در سال 1944 ساخته شد.

گرگ نیکولز

سوار می شود

اینجاست که این چیز می درخشد.

تعدادی پایه برای دوربین موجود است. به نظر من هیچ کدام به اندازه آویز مغناطیسی جالب و مفید نیستند. به اندازه یک دلار نقره، آویز به دور گردن بسته می شود و داخل پیراهن شما می رود. بدنه دوربین از پایه مغناطیسی جدا شده و با یک *کلیک* مغناطیسی رضایت بخش به آویز می چسبد.

insta360-go-2-worlds-smallest-action-camera-2

Insta360

نبوغ این راه‌اندازی این است که امکان ضبط POV بدون هندز را فراهم می‌کند که به اندازه‌ای محجوب است که لازم نیست به آن فکر کنید. همچنین این یک شرط مطمئن است که هر فردی در عکس شما به سرعت دوربین را فراموش کند، که اگر هدف شما گرفتن فیلم ارگانیک باشد، بسیار ارزشمند است. بیایید با آن روبرو شویم، پوشیدن یک دوربین اکشن نصب شده روی لبه کلاه (برای شما و هر کسی که در حال فیلمبرداری هستید) ناخوشایند است. نگه داشتن پایه تپانچه مستلزم اختصاص یک دست به نگهبانی دوربین است. آویز مغناطیسی یک راه حل واقعا هوشمندانه است.

همچنین: بهترین لوازم جانبی GoPro؟ این چیزی نیست که شما فکر می کنید

محدودیت های خودش را دارد زیر تی‌شرت عالی عمل می‌کند، اما آهنربا به اندازه کافی قدرتمند نیست تا دوربین را از مواد ضخیم‌تری مانند ژاکت پف کرده یا ژاکت ضخیم نگه دارد. اگر در قسمت بیرونی لباس پوشیده شود، آویز تمایل به تاب خوردن با حرکت دارد و عکس ها را خراب می کند. من به طور مشابه در پوشیدن دکمه بالا به مشکل برخوردم، زیرا دکمه ها با محل استراحت طبیعی آویز تداخل داشتند.

Insta360 Go 2

Insta360

چندین پایه دیگر در دسترس هستند که به شما امکان می‌دهند دوربین را به یک سطح جامد بچسبانید، آن را به یک مهار ببندید، آن را در یک هدبند ببندید یا آن را به سه پایه بچسبانید. به دلیل اندازه دوربین، امکانات خلاقیت زیادی وجود دارد، از جمله چسباندن Go 2 به قلاده حیوان خانگی، استفاده از آن در هواپیمای بدون سرنشین (از جمله پهپادهای کوچکتر با ظرفیت بار بسیار محدود)، یا اتصال آن به اشیاء روزمره برای کارهای جالب. آزمایشات در چشم انداز (یک قاشق، مثلاً یا یک تلفن همراه).

فیلم

البته، هر دوربین اکشنی در نهایت بر اساس قدرت ضبط فیلم آن سنجیده می شود. خوشبختانه Go 2 مانند یک دوربین اکشن ممتاز عمل می‌کند: فیلم‌هایی واضح و شفاف را با تعداد فریم‌ریت و وضوح HD ارائه می‌کند که همگی به کمک تثبیت‌کننده تصویر خیره‌کننده و بسیاری از گزینه‌های رنگ و افکت‌های پس از تولید از طریق برنامه Insta360 کمک می‌کنند.

در بخش تثبیت، من از عملکرد خوب این دوربین کوچک شگفت زده هستم. کاربر می تواند انتخاب کند که افق را ثابت نگه دارد، در این صورت هیچ گونه پیچش معمولی، فلاپ، تکان دادن یا براق شدن که خدمه من توانستند به سمت دوربین پرتاب کنند، نمی تواند کوچکترین لرزش فیلم را ایجاد کند. یکی از فرصت‌های عالی این بود که می‌توانم دوربین را در اختیار بچه‌هایم قرار دهم که به ترتیب ۶ و ۳ سال دارند و نمی‌توانند همزمان بیش از یک نانوثانیه ثابت نگه دارند. با تثبیت در بازی، بچه‌ها می‌توانند در طول عبور ما از آب‌های آلاسکا و کانادا و فیلم‌برداری از حیوانات وحشی و بازی‌های خدمه غافلگیر شوند. به طور باور نکردنی، بسیاری از آن فیلم ها قابل استفاده بودند.

کیفیت ویدیو نیز بسیار چشمگیر است. در مواقعی متوجه کمی لرزش می‌شدیم، به‌ویژه هنگام عکاسی از اجسام متحرک در حالت اصلی ویدیو. می‌توانید بین زاویه باز، که برای همه عکس‌ها به جز پانورامیک‌ترین عکس‌های طبیعت خیلی عریض بود، یا زاویه باریک، که حالت عکاسی ترجیحی ما بود، انتخاب کنید. با 57 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده، دیگر نگران پر کردن دوربین در ظهر نبودیم، و به نظر من بهترین ویژگی این دوربین است: قابلیت استفاده «دوباره فکر نکنید».

Insta360 Go2 در قایق من

گرگ نیکولز

چند قلقل

آیا کامل است؟ نه کاملا.

سادگی هزینه خودش را دارد. پیمایش در منو با دو دکمه سخت است، به یاد زمان قبلی که دوربین های مصرف کننده تقریباً به همان روش کار می کردند. من همچنین با برخی از مشکلات اتصال بین پایه شارژ و دوربین مواجه شدم. این موارد نادر بود و به راحتی با اتصال مجدد این دو غلبه کرد، اما بیش از یک بار اتفاق افتاد.

استفاده از پایه شارژ به عنوان پایه دستی بسیار راحت است، به خصوص به دلیل عمر باتری اضافی که برای شما فراهم می کند، اما ما متوجه شدیم که اغلب اوقات زاویه باز دوربین، انگشتان تیرانداز را که دور پایین پایه قرار می گیرند، می گیرد و عملاً آن فیلم را خراب می کند.

همچنین: مقایسه DJI Osmo Action 3 و GoPro Hero 11 Black

ما همچنین از حداکثر طول کلیپ (10 دقیقه برای ویدیوی حرفه‌ای، 15 دقیقه برای پایه) لذت نمی‌بردیم، زیرا در تلاش برای گرفتن بخشی از فیلم‌های زندگی مانند انداختن و تنظیم لنگر یا ورود به ورودی‌های دراماتیک که رویکردهای طولانی آن‌ها را داشتیم، احساس محدودیت می‌کردیم. اغلب تمام زمان اختصاص داده شده برای یک کلیپ را می گیرد. دوربین اغلب در حالی که ما خودمان را به مسئولیت های سفر مشغول می کردیم، رها می شد و گهگاه به دلیل به حداکثر رساندن زمان تصویربرداری، نماهای عالی را از دست می دادیم.

خط پایین

این 32 گیگابایت Go 2 مستقل 300 دلار است از زمان نوشتن این مقاله کیت نصب همه منظوره که من آن را به شدت توصیه می کنم 65 دلار دیگر است. این ارزان نیست اگرچه در مقایسه با دوربین هایی مانند GoPro است. با 30 دلار بیشتر می توانید فضای ذخیره سازی را به 64 گیگابایت افزایش دهید، که اگر قصد دارید به ماجراجویی های چند روزه بروید، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

این یک دوربین اکشن قدرتمند است که در همه موارد به جز حرفه ای ترین کاربردها به آن نیاز دارید. با توجه به اندازه و فیلم‌های واضح، دوربین فضای منحصربه‌فردی را به عنوان ابزار سازنده واقعی اشغال می‌کند که به طور متناقض (یا شاید مناسب) به اندازه کافی ساده است تا کودک بتواند از آن استفاده کند. در واقع، چیزی که دوربین را ارزشمند می‌کند این است که: فناوری زیادی در زیر کاپوت برای اطمینان از فیلم‌های خیره‌کننده دارد، اما تجربه کاربر به‌طور خارق‌العاده‌ای نامرتب است. این معادل زمان صرف خلاقیت بیشتر از سر و صدا کردن با دوربین است.

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

اگر به مصالحه کمتری نیاز دارید و با پرداخت حق بیمه مشکلی ندارید، GoPro به دلایلی پیشتاز این رده است.

Insta360 در حال ساخت برخی از محصولات واقعا خلاقانه است، مانند این محصول، که دارای دو لنز نیمکره برای عکسبرداری 360 درجه و انتخاب های ویرایش باورنکردنی است.

بررسی ما را اینجا ببینید.

ژولیده و جمع و جور برای فیلم های اکشن صاف کره ای.


منبع: https://www.zdnet.com/article/insta360-go-2-tiny-action-cam-vs-high-seas/#ftag=RSSbaffb68