هیچ مرورگری کامل نیست. کاربر چه کاری باید انجام دهد؟


نمای نزدیک مرورگر وب روی صفحه LCD با فوکوس کم عمق روی قفل https

گتی ایماژ/iStockphoto

یادم می آید، آن روزها، زمانی که جنگ مرورگرها به حدی رسیده بود که هیچ کس باورش نمی شد. بخش بزرگی از این امر ناشی از سود بود و اینکه چگونه بسیاری از وب‌سایت‌ها برای تمرکز بر یک مرورگر یا مرورگر دیگر مشکل به نظر می‌رسند. برخی از سایت‌ها فقط با اینترنت اکسپلورر کار می‌کردند و برخی دیگر به Netscape Navigator توجه می‌کردند (آن روزها را به خاطر دارید؟).

سپس، البته، موضوع خود اینترنت اکسپلورر وجود داشت، که محصولی وحشتناک بود که مجموعه ای بی پایان از کدهای ناامن و باگ ها را در خود جای داده بود که باعث مشکلات بی شماری می شد. این همه زمانی تشدید شد که نت اسکیپ از روی کره زمین سقوط کرد و فایرفاکس جایگزین آن شد. در ابتدا، مرورگر منبع باز جدید به نظر می رسید که بسته بندی IE را ارسال می کند. این یک ورودی محکم در فضای مرورگر بود و مردم آن را دوست داشتند.

تاریخ داستان بسیار متفاوتی را بیان می کند.

فایرفاکس سوار ترن هوایی می شود که اوج آن را می بیند و بین نفخ، خزش ویژگی ها و باگ ها فرو می رود. بین یک مرورگر ساده و بسیاری از ویژگی‌ها در نوسان است. این سواری ادامه یافت تا زمانی که توسعه دهندگان متوجه شدند تنها راهی که می توانند مرتبط باقی بمانند تمرکز بر آنچه فایرفاکس به بهترین شکل انجام می دهد – رندر وب سایت ها است.

در طول مسیر، مرورگرهای بیشتری ظاهر شدند. Chrome، Opera، Vivaldi، Tor، Safari، Brave، Chromium و Edge (به نام چند مورد). همه ما مشکلات پیش روی کروم را می دانیم (سلام، امنیت!) و سافاری یک مشکل بی پایان با منابع دارد (حتی در مک بوک پرو با 32 گیگابایت رم، هر وب سایتی می تواند باعث شود که Safari خطای منابع را ایجاد کند).

همچنین: محبوب ترین مرورگر وب چیست؟

تا به امروز، تقریباً همه مرورگرهای وب را امتحان کرده‌ام که به بازار بیایند (حتی مرورگرهای مبتنی بر متن مانند Alpine و Lynx) و هنوز مرورگر «ایده‌آل» را تجربه نکرده‌ام.

حتی نزدیک نیست.

مطمئنا، من مرورگرهای مورد علاقه خود را دارم. بیشتر اوقات، من فایرفاکس را به همه آنها ترجیح می دهم، اما فایرفاکس می تواند مشکل ساز باشد. من از فایرفاکس روی Pop!_OS استفاده می‌کنم، که روی System76 Thelio با 32 گیگابایت رم اجرا می‌شود و اگر فایرفاکس در صفحه اشتباهی قرار بگیرد، منابع زیادی از سیستم را از بین می‌برد و کل دسکتاپ به خزیدن می‌رسد.

همچنین: Pop!_OS ممکن است نام پیچیده ای داشته باشد اما استفاده از لینوکس را بسیار آسان می کند

و کروم؟ من را در مورد کمبود امنیت در مرورگر Google شروع نکنید.

Opera همیشه بعد از فایرفاکس در ردیف بعدی قرار دارد. وقتی مرورگر منبع باز شروع به تناسب کرد، آن را می‌بندم و به Opera می‌روم. یکی از چیزهایی که من واقعاً در مورد آن مرورگر دوست دارم ویژگی Workspace است (که مدیریت برگه ها را به زیبایی تبدیل می کند).

اما اپرا هم کامل نیست. علاوه بر این، اپرا یک مرورگر اختصاصی است که بسیاری از علاقه مندان به منبع باز را به اشتباه می اندازد.

پس از سالها پرداختن به یک موضوع یا موضوع دیگر، به این نتیجه رسیدم که هیچ مرورگر وب ایده آلی وجود ندارد و هرگز وجود نخواهد داشت.

و این مایه شرمساری است.

هر مرورگری که من استفاده می کنم (Firefox، Opera و Safari) نقاط قوت خود را دارد:

  • فایرفاکس سریع است و سایت ها را به کمال می رساند. همچنین ایمن است و دارای افزونه های شخص ثالث زیادی است که من به آنها وابسته هستم.
  • اپرا مانند فایرفاکس درگیر نمی شود و بهترین ویژگی مدیریت برگه ها را در کلاس خود دارد. Opera همچنین با برخی از ابزارهای CMS که باید با آنها سر و کار داشته باشم (مخصوصاً در زمینه قالب بندی محتوا) بهتر کار می کند.
  • سافاری مانند فایرفاکس و اپرا باتری مک بوک پرو من را خالی نمی کند.

ممکن است فکر کنید من می‌توانم فقط با یکی از آن مرورگرها کار کنم، اما سخت در اشتباه هستید. هر روز باید از مرورگری به مرورگر دیگر بپرم تا کارها را انجام دهم. یک دقیقه با فایرفاکس و اپرا بعدی کار می کنم. روی لپ‌تاپم می‌پرم و سافاری برای نجات است.

این یک روز نسبتاً گیج کننده (و گاهی اوقات خسته کننده) می کند.

من ترجیح می دهم با یک مرورگر کار کنم. و من دوست دارم که آن مرورگر فایرفاکس باشد، اما حقیقت موضوع این است… من نمی بینم که به این زودی اتفاق بیفتد. من واقعیت این وضعیت را می‌دانم و یک مرورگر وجود ندارد (نه هرگز وجود خواهد داشت) که بر همه آنها حکومت کند.

مطمئناً می‌توانید به سهم بازار اشاره کنید و بگویید کروم ملکه مرورگرها است. با این حال، بخش بزرگی از 65.52% سهم بازار کنونی کروم استفاده جهانی آندروید است (که در اواسط صدک 70 ماه به ماه اجرا می شود). و بله، میلیون‌ها میلیون کاربر وجود دارند که فقط با یک مرورگر کار می‌کنند (صرف نظر از اینکه چقدر می‌تواند خسته‌کننده باشد). اما هرکسی که زمان کافی را با فناوری سپری کرده باشد، می‌داند که هرگز در جنگ مرورگرها برنده‌ای وجود نخواهد داشت. و اگر فکر می کنید کاربر نهایی همیشه برنده خواهد بود… دوباره و دوباره و دوباره فکر کنید.

حقیقت غم انگیز این است که ما در دام مرورگرهای وب و توسعه دهندگان وب سایت هستیم. و مهم نیست که چقدر خوب وظایف خود را انجام دهند، هیچ “ایده آلی” از انبوه گزینه ها ظاهر نمی شود. تا روز مرگم، مطمئن هستم که باید به انجام این کار در مرورگر ادامه دهم و تنها چاره من این است که هر مرورگر وب را که استفاده می کنم تا حد امکان مرتب نگه دارم. این به معنای پاک کردن حافظه پنهان، راه اندازی مجدد و نگه داشتن برگه ها به حداقل ممکن است.

من در مورد شما نمی دانم، اما مبارزه برای یک کاربر مرورگر وب مطمئناً می تواند ناامید کننده باشد. با این حال، تا زمانی که گزینه‌هایی وجود دارد، حداقل می‌توانیم به پرش مرورگر ادامه دهیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم سازنده، سرگرم‌کننده و آگاه باشیم.

اما شاید، فقط شاید، روزی شاهد ظهور جام مقدسی از مرورگرهای وب در بازار باشیم که در نهایت این نگرانی را از بین ببرد. تا آن زمان، من به جابجایی بین فایرفاکس، اپرا و سافاری ادامه خواهم داد.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

اولین چیز این است که وحشت نکنید. اینطور نیست که مرورگر پیش فرض شما در صورت شما منفجر شود. اما حتی اگر سال‌ها بدون دیدن مشکل پیش بروید، به این معنی نیست که مشکلی وجود ندارد. این بدان معنا نیست که کارهایی وجود ندارد که می توانید و باید انجام دهید. برای این منظور، در اینجا بهترین توصیه من در مورد مرورگرها وجود دارد:

  • برای هر موردی بیش از یک مرورگر را نصب کنید. من در حال حاضر هفت مرورگر نصب کرده ام. بخشی از آن به این دلیل است که من در مورد فناوری می نویسم. دلیل دیگر این است که وقتی مشکلی با یک مرورگر پیش می‌آید، همیشه مرورگر دیگری برای استفاده دارم (و عیب‌یابی می‌تواند منتظر بماند). همچنین مواقعی وجود دارد که از یک مرورگر برای یک کار و از مرورگر دیگر برای کار متفاوت استفاده می کنم. به عنوان مثال، زمانی که امنیت کلیدی است از فایرفاکس و زمانی که بدانم با تب های متعدد کار خواهم کرد از Opera استفاده خواهم کرد.
  • کش و تاریخچه خود را تمیز نگه دارید. این یکی از کارهایی است که همه باید به طور منظم انجام دهند. مرورگر وب شما حافظه پنهان بسیاری از چیزها را نگه می دارد که برخی از آنها فقط به این دلیل است که صفحات سریعتر بارگذاری می شوند. با این حال، این کش ها اضافه می شوند و زمانی که شروع به بزرگ شدن می کنند، سرعت مرورگر را کاهش می دهد. علاوه بر این، این کش ها حاوی کوکی هستند و ممکن است نخواهید آنها را برای مدت طولانی (برای اهداف امنیتی) در اطراف خود نگه دارید.
  • رمزهای عبور را ذخیره نکنید! هرگز، هرگز، هرگز به مرورگر خود اجازه ندهید رمزهای عبور شما را ذخیره کند. این یعنی قرار دادن یک هدف روی پشت شما. در عوض، از یک مدیریت رمز عبور استفاده کنید و کار را با آن تمام کنید.
  • به فایرفاکس سوئیچ کنید. از بین تمام مرورگرهایی که من استفاده می کنم، فایرفاکس نه تنها قابل اعتمادترین است، بلکه پاک کردن تاریخچه (منو > تاریخچه > پاک کردن تاریخچه اخیر) امن تر و آسان تر است.

شما در یک مرورگر قفل نشده اید. من شدیداً به همه توصیه می کنم که برداشت های مختلف این ابزار را امتحان کنند. به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که از ویژگی های مختلف مرورگرهای مختلف لذت می برید. همانطور که از محصولات مرورگر نمونه می گیرید، فکر نکنید که باید در یک راه حل قفل شده باشید. در واقع، راه حل های متعدد برای این موضوع ممکن است بهترین راه حل از همه باشد. با این حال، در پایان، این شما هستید که اطمینان حاصل کنید که از مرورگر وب انتخابی خود هوشمندانه استفاده می کنید. این کار را انجام دهید و نباید (بسیاری) مشکلات داشته باشید.

جک والن: در اینجا نحوه …


منبع: https://www.zdnet.com/article/no-browser-is-perfect-whats-a-user-to-do/#ftag=RSSbaffb68