یکی از کوچکترین کشورهای جهان قصد دارد در مواجهه با تغییرات اقلیمی خود را در متاورژن آپلود کند

کوفه می‌گوید متوسل شدن به متاورس «بدترین سناریو» است، اما انفعال در مقیاس جهانی تووالو را مجبور کرد تا به فکر تبدیل متاورس به خانه جدید خود بیفتد.

یک کشور جزیره ای به نام تووالو که تقریباً در نیمه راه بین هاوایی و استرالیا قرار دارد، اعلام کرد که در پاسخ به خطراتی که به دلیل تغییرات آب و هوایی با آن مواجه است، خود را در متاورژن آپلود خواهد کرد.

آیا سایر کشورهای جزیره ای شروع به برنامه ریزی برای حرکت خود به سوی فراجهان خواهند کرد؟ یا آیا پخش این برنامه ها به عنوان زنگ خطری برای مقابله با عوامل استرس زا که تغییرات آب و هوایی برای ساختارهای زیست محیطی و تکنولوژیکی ما ایجاد می کند، عمل خواهد کرد؟


منبع: https://www.zdnet.com/article/one-of-the-smallest-countries-in-the-world-plans-to-upload-itself-to-the-metaverse-in-the-face-of-climate-change/#ftag=RSSbaffb68همچنین: متاورس در حال آمدن است و تهدیدات امنیتی از قبل رسیده است

سیمون کوفه، وزیر امور خارجه تووالو، در اجلاس آب و هوای COP27، گفت که کشورش باید به فکر راه‌های جایگزین برای حفظ خود در برابر افزایش سطح دریا باشد. دانشمندان می گویند که اگر تغییرات آب و هوایی کنترل نشود، تووالو تا پایان قرن غیرقابل سکونت خواهد بود..

اما کوفه و شهروندان تووالو نمی‌خواهند به متاورس حرکت کنند. آنها می گویند که این جایگزینی برای خطراتی است که کشورشان در صورتی که تغییرات اقلیمی کنترل نشده ادامه یابد، با آن مواجه خواهد شد.

همچنین: متاورز چیست و چه کسی آن را خواهد ساخت؟

“سرزمین ما، اقیانوس ما، فرهنگ ما گرانبهاترین دارایی های مردم ما هستند و برای مصون نگه داشتن آنها از آسیب، مهم نیست در دنیای فیزیکی چه اتفاقی می افتد، آنها را به ابر منتقل خواهیم کرد.” او در ویدئویی از نسخه دیجیتالی یک جزیره گفت.

او همچنین می‌گوید حرکت به سوی فراجهان، حاکمیت تووالو را مستحکم می‌کند. اگر زمین فیزیکی برای حکومت وجود نداشته باشد، آنها می توانند بر سرزمین مجازی ریاست کنند.

بلندترین قله این کشور تنها 15 فوت از سطح دریا ارتفاع دارد و افزایش جزر و مد طی 100 سال آینده به 8 تا 10 اینچ دیگر خواهد رسید.. بالا آمدن سطح دریا به معنای زیرساخت های غرق شده و تخریب زمین های کشاورزی در اثر نفوذ آب شور است.

زن جوانی با هدست واقعیت مجازی روی پس‌زمینه‌ای روشن با نورهای رنگارنگ

گتی

کوفه می گوید که متاورس می تواند نشانه های فیزیکی تووالو مانند کلیساها و بناهای تاریخی را حفظ کند. متاورس همچنین میزبان فرهنگ کشور مانند زبان و آداب و رسوم خواهد بود، به طوری که تووالوایی ها می توانند در هر نقطه از جهان به فعالیت های فرهنگی بپردازند.

همچنین نشان می‌دهد که متاورس لزوماً یک جایگزین سازگار با محیط‌زیست نیست، زیرا به فناوری‌های زیادی متکی است که به زباله‌های الکترونیکی و انتشار کربن کمک می‌کند.

اما این وضعیت سؤال دیگری را مطرح می کند: آیا متاورس قادر به میزبانی کل کشور است؟ ممکن است مشکلاتی با قدرت محاسباتی و مقرون به صرفه بودن هدست های واقعیت مجازی وجود داشته باشد، زیرا در حال حاضر حدود 12000 نفر در تووالو زندگی می کنند.

خطرات غوطه ور شدن جزئی در زیر آب به ویژه برای کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام که در حال حاضر با سیل، سونامی و طوفان های خطرناک مواجه هستند، صادق است.