گوگل می‌خواهد به شرکت‌های سنگاپوری کمک کند تا از داده‌ها و هوش مصنوعی مسئولانه استفاده کنند

او خاطرنشان کرد که این به معنای ساخت زیرساخت‌های دیجیتالی است که در مقیاس جهانی و قادر به پشتیبانی از دسترسی بلادرنگ به داده‌ها هستند. او اضافه کرد که سازمان‌ها در برخی بازارها مانند سنگاپور اکنون به دنبال کسب ارزش بیشتری از پذیرش ابری خود هستند، زیرا این مدل را ارتقا می‌دهند.

در سنگاپور، این کار شامل همکاری با دولت در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی و ایجاد شایستگی بود، جایی که Google منابع آموزشی و طرح‌های صدور گواهی را برای ایجاد مهارت در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در میان افسران بخش عمومی محلی ارائه می‌کرد.

او گفت، با این حال، با انجام این کار، آنها در یافتن استعدادها و مهارت های مناسب برای کمک به تبدیل شدن به محیط های بومی ابری با چالش هایی مواجه شدند. او خاطرنشان کرد: این منطقه ای بود که گوگل امیدوار بود از طریق طرح هایی مانند برنامه آموزشی Skills Ignition SG که در سال 2020 معرفی شد و مراکز توسعه دهنده برای استارت آپ ها به آن رسیدگی کند.

Ng خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی یک فناوری مهم است، اما برای اطمینان از استفاده مطلوب از آن به مقررات مؤثر نیاز دارد. او با انعکاس فراخوان دولت سنگاپور برای “نرده‌های محافظ”، گفت که اینها برای القای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی ضروری هستند.

Ng، که نقش فعلی خود را در دسامبر 2021 از مایکروسافت که در آن مدیر کل بخش دولتی بود، به عهده گرفت، گفت که اولویت اصلی او برای چند سال آینده این است که شرکت‌های دو بازار آسیایی را قادر سازد که نه تنها به صورت دیجیتالی، بلکه همچنین تغییر کنند. بنابراین بر پایه ای سبز و پایدار.

او گفت که کسب‌وکارها باید چگونگی استفاده از داده‌ها را برای درک بهتر و ارائه خدمات به مشتریان و همچنین کاهش ناکارآمدی‌ها و بهبود فرآیندهای کاری بیابند. Ng گفت، توانایی ایجاد بینش از داده‌های صحیح نیز برای شرکت‌ها ضروری است تا نه تنها کسب‌وکارها و محصولات و خدمات جدید را ایجاد کنند، بلکه راه‌هایی برای اندازه‌گیری و کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های خود نیز شناسایی کنند.

او گفت که گوگل همچنین قصد دارد فناوری‌ای را ارائه دهد که بتواند شفافیت مورد نیاز کسب‌وکارها را ایجاد کند، به عنوان مثال، در اندازه‌گیری ردپای کربن آنها، او افزود که کل اکوسیستم یک سازمان، از جمله زیرساخت‌های اصلی و زنجیره تامین آن، باید پایدار باشد.

Sherie Ng، مدیر کشور سنگاپور و مالزی Google Cloud در مصاحبه ای با ZDNET گفت: داده ها، به طور خاص، برای توانمندسازی شرکت ها برای بهره برداری از فرصت های جدید در اقتصاد دیجیتال بسیار مهم است.

گوگل می خواهد ابزارها و مهارت های ابری را برای سازمان های سنگاپور برای بهره برداری از داده ها برای بهره وری بیشتر و ارائه خدمات بهتر فراهم کند. همچنین امیدوار است به آنها کمک کند تا از هوش مصنوعی (AI) بهره ببرند و این کار را مسئولانه و بر اساس مجموعه ای از بهترین شیوه ها و اصول خود انجام دهند.

او گفت: «و صحبت‌هایی در مورد اینکه چه چیزی برای سنگاپور به‌عنوان یک کشور مفید است، وجود خواهد داشت… هر کشوری تفاوت‌های ظریف خود را خواهد داشت. به عنوان مثال، داده‌هایی که از آن استفاده می‌کند، باید جامع باشد تا خطر سوگیری را کاهش دهد. انسان ها نیز در تصمیم گیری های نهایی برای ایجاد پاسخگویی دخیل هستند.

علاوه بر این، فروشنده ابر از ابتکارات دولت در هدایت حکمرانی هوش مصنوعی و اخلاق در بخش هایی مانند امور مالی حمایت می کند. گوگل به چارچوب حاکمیت هوش مصنوعی مدل سنگاپور و راهنمای خودارزیابی برای مشاغل کمک کرده است و در شورای مشورتی استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی این کشور حضور داشته است.

خود گوگل مجبور شد با بحث‌هایی در رابطه با واحد هوش مصنوعی اخلاقی‌اش برخورد کند، زمانی که سال گذشته یکی از اعضای تیم را به دلیل – شرکت گفت – نقض قوانین رفتاری و سیاست‌های امنیتی خود اخراج کرد. گزارش‌ها حاکی از آن بود که این حرکت به دلیل خروج یک محقق دیگر به دلیل انتقاد او که گوگل «صدای به حاشیه رانده‌شده را خاموش می‌کند» مربوط می‌شود و او در یک مقاله تحقیقاتی از غول‌های فناوری خواسته بود مطمئن شوند که سیستم‌های زبان هوش مصنوعی تعصب جنسیتی را ترویج نمی‌کنند.

پوشش مرتبط


منبع: https://www.zdnet.com/article/google-wants-to-help-singapore-firms-tap-data-ai-responsibly/#ftag=RSSbaffb68

با توجه به اینکه سازمان‌هایی در سراسر جهان کسب‌وکار خود را به‌صورت دیجیتالی متحول می‌کنند، از جمله سازمان‌هایی که در سنگاپور و مالزی هستند، فروشنده ابری ایالات متحده مشتاق است تا دریابد که چگونه فناوری و زیرساخت‌هایش می‌توانند تلاش‌های آن‌ها را تسهیل کنند.

او گفت: “آنها فقط به انتقال حجم کاری به فضای ابری علاقه مند نیستند. ما مشتریانی را می بینیم که می خواهند واقعاً بومی ابر باشند.” Ng افزود، این سازمان‌ها در حال ساخت تیم‌های DevOps خود و استقرار فناوری‌های بومی ابری، مانند کانتینرها و Kubernetes بودند.