کار از راه دور: کلاه قرمزی به کارکنان می گوید که مجبور نیستند به دفتر بازگردند

گوگل پردیس جدید خود را با «محله‌هایی» که کارکنان می‌توانند در آن‌ها همکاری کرده و در صورت نیاز دوباره گروه‌بندی کنند، برجسته کرد. دادک خاطرنشان می کند که مفهوم محله های Red Hat قبل از همه گیری وجود داشت اما اکنون در حال گسترش است.

او گفت که این رویکرد انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد، اعتماد را افزایش می‌دهد و به کارکنان این آزادی را می‌دهد تا با کار و نیازهای خانواده سازگار شوند. همچنین برای استخدام در یک بازار فشرده برای مهارت‌های سطح بالای فناوری اطلاعات خوب است.

او می‌گوید، کارکنان ردهت به مقر آن در رالی، کارولینای شمالی «فقط برای خرید چوب شور رایگان پوشیده شده با ماست – و این اشکالی ندارد!» می‌آیند. دیگران برای همکاری و زمانی که نیاز به ارتباط با همکاران دارند می آیند.

جنیفر دادک افسر ارشد کلاه قرمزی در یک پست وبلاگی گفت سازنده پلتفرم لینوکس سازمانی Red Hat Enterprise Linux به دنبال یک مدل “office-flex” است که در آن به کارکنان اجازه می دهد “تا آنجایی که نیاز دارند به دفتر بیایند یا در صورت تمایل اصلاً به دفتر مراجعه نکنند.”

کار از خانه

تصویر: Getty Images/d3sign

دفاتر Red Hat دارای “محله” با “میزهای بسیار کمتر و غرفه های بیشتر، کاناپه ها و فضاهای کوچک همکاری” و تجهیزات ویدئو کنفرانس بیشتر است تا کارکنان بتوانند جلسات را از راه دور از “تقریباً هر اتاق” برگزار کنند.

ردهت سنگین لینوکس سازمانی تقریباً 20000 نیروی کار خود را انتخاب می کند که آیا به دفتر بازگردد یا نه.

دادک، می‌گوید: «دفتر جایی است که ما قبلاً کار می‌کردیم» اما اکنون باید بیشتر باشد – او می‌گوید «دفتر یک محیط است» – به همین دلیل است که «آنچه که آمدن به دفتر را لذت‌بخش و سرگرم‌کننده می‌کند» را بررسی کرده است.

آرویند کریشنا، مدیر عامل Red Hat مادر IBM، به CNBC گفت اخیراً تنها 20 درصد از کارمندان IBM در ایالات متحده به مدت سه روز در هفته یا بیشتر در دفتر هستند. او معتقد است که این رقم هرگز از 60 درصد فراتر نخواهد رفت.

طبق گفته Dudeck، قبل از همه‌گیری، حدود 30 درصد از نیروی کار Red Hat از راه دور کار می‌کردند.

اپل در این ماه شروع به الزام کارکنان به حضور سه روز در هفته در دفتر کرد. گوگل بازگشت سه روزه خود را به دفتر در ماه آوریل آغاز کرد اما با مخالفت کارمندان مواجه شده استدر حالی که مایکروسافت فرآیند خود را در ماه فوریه آغاز کرد. ایلان ماسک از کارکنان تسلا خواسته 40 ساعت در هفته در دفتر حضور داشته باشند. در همین حال، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Salesforce، مارک بنیوف در ماه ژوئن گفت: “امور اداری هرگز کار نمی کند”.

از آنجایی که کارکنان دیگر نیازی به بازگشت به دفتر ندارند، رد هت همچنین به این فکر کرده است که چگونه دفاتر خود را دوباره طراحی کند تا کارگران را دوباره جذب کند.

“مزایای گسترش انعطاف پذیری فقط به همکاران تعلق نمی گیرد – رویکرد ما به ما این امکان را می دهد که استعدادهای گسترده تری را باز کنیم و یک پیشنهاد ارزش کارفرمای پایدار ایجاد کنیم. عدم محدود شدن توسط مکان هنگام استخدام فرصت بسیار گسترده تری برای جذب و حفظ می کند. دودک می نویسد: همکاران بزرگ، به خصوص وقتی صحبت از استعدادهای متنوع باشد.

“ما زمان صرف کرده ایم تا ببینیم چه چیزی آمدن به دفتر را لذت بخش و سرگرم کننده می کند. این سوالی است که باید بپرسید اگر می خواهید به دفتر خود حالتی بدهید که کار و ارتباط با یکدیگر و شرکت شما را تسهیل کند و همچنان کسانی را که انتخاب می کنند را همراهی کند. دودک می نویسد که برنگردم.


منبع: https://www.zdnet.com/article/remote-working-red-hat-tells-staff-they-dont-have-to-return-to-the-office/#ftag=RSSbaffb68

دادک خاطرنشان می کند که برخی از «همتایان فناوری آن کارمندان را به دفتر می کشانند»، که Red Hat معتقد است برای موفقیت ضروری نیست، زیرا ارزش را در انعطاف پذیری می داند.

دودک نوشت: “با توجه به اینکه کووید-19 هنوز برای همکارانی که از عزیزان دارای نقص ایمنی مراقبت می کنند، نگران است، هیچ رد کلاهری در صورتی که مایل به بازگشت نیست، لازم نیست در دفتر باشد.”