کارکنان امنیت سایبری شما در حال سوختن هستند – و بسیاری در مورد ترک کار فکر کرده اند

امنیت سایبری می تواند کاری استرس زا باشد. کارکنان نه تنها باید از تهدیدات ناشی از مجرمان سایبری، باج‌افزارها و حتی کمپین‌های هک حمایت شده توسط دولت‌ها مطلع باشند، بلکه باید اطمینان حاصل کنند که کاربران خود به ابزارهای مناسب مورد نیاز برای ایمن ماندن مجهز هستند – اغلب در حین کار با یک بودجه محدود امنیت سایبری و تیم گسترده‌تری که همیشه نمی‌دانند چه می‌کنند.

در حالی که این میزان در مقایسه با 51 درصد در سال گذشته اندکی کاهش یافته است، اما جای تعجب نیست که درصد افرادی که می گویند استرس کار در امنیت سایبری باعث شده است که به ترک شغل خود فکر کنند، کمی افزایش یافته است.

در همین حال، دو سوم گفتند که تعداد حملات سایبری از زمان تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته است – چیزی که آژانس‌های امنیت سایبری هشدار دادند که در زمان شروع جنگ احتمال آن وجود دارد.

مردی-خسته-و-استرس-هنگام نشستن-در-کامپیوتر-ش

و همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که بسیاری از تیم‌های امنیت سایبری هنوز با تغییر به سمت کار ترکیبی سروکار دارند، که اگرچه برای بسیاری سودمند است، اما چالش‌های امنیتی سایبری دیگری را نیز به همراه دارد که مجرمان تلاش خواهند کرد از آنها سوء استفاده کنند.

دیدن: یک استراتژی برنده برای امنیت سایبری (گزارش ویژه ZDNet)

از این گروه، 69٪ می گویند استرس و فرسودگی شغلی باعث شده است که آنها موقعیت خود را در نظر بگیرند، در حالی که این رقم در سال 2021، 65٪ بود.

به منظور کمک به مبارزه با فرسودگی شغلی، بسیاری از کسب و کارها استراتژی هایی را اجرا می کنند که به پرسنل امنیت سایبری کمک می کنند تا تعادل بین زندگی کاری و زندگی خانگی خود را مدیریت کنند. به گفته 72 درصد از پاسخ دهندگان، مفیدترین آنها ساعات انعطاف پذیر است، در حالی که سرمایه گذاری در آموزش بیشتر و دسترسی به درمان و مربیگری نیز به عنوان مفید ذکر شده است.

کارکنان امنیت سایبری احساس فرسودگی و استرس دارند تا جایی که بسیاری به فکر ترک شغل خود هستند.

مردی در حالی که پشت کامپیوترش نشسته بود خسته و استرس داشت.

تصویر: Getty/PeopleImages

علاوه بر این، چالش مدیریت آسیب‌پذیری‌های امنیتی نیز وجود دارد، به‌ویژه زمانی که اکسپلویت‌های جدید روز صفر ظاهر می‌شوند و توسط هکرها مورد استفاده قرار می‌گیرند – طبق این نظرسنجی، 62 درصد از پاسخ‌دهندگان در 12 ماه گذشته با یک سوء استفاده روز صفر مواجه شده‌اند. نسبت به 51 درصد در سال گذشته.

اطلاعات بیشتر در مورد امنیت سایبری


منبع: https://www.zdnet.com/education/professional-development/your-cybersecurity-staff-are-burned-out-and-many-of-them-have-thought-about-quitting/#ftag=RSSbaffb68

ریک مک الروی، استراتژیست اصلی امنیت سایبری در VMware می گوید: به طور کلی، شرکت ها برای کاهش فرسودگی شغلی در بین متخصصان امنیت سایبری گام های درستی برمی دارند.

او افزود: “اما حل این مشکل یک راه حل ساده و یکباره نیست. اکنون زمان آن است که واقعاً تلاش های سلامتی، مانند ساعات انعطاف پذیر، آموزش بیشتر، و مربیگری و درمان را دو چندان کنیم.”

اگر این فشارها کارمندان امنیت سایبری را از مشاغل خود دور می‌کند، این می‌تواند پیامدهای منفی برای همه داشته باشد، زیرا تعداد کمتر کارکنان امنیت سایبری به این معنی است که می‌تواند نفوذ مجرمان سایبری به شبکه‌ها را آسان‌تر کند – و بدون شناسایی در آنها باقی بمانند.

مطابق با تحقیق توسط VMware47 درصد از پاسخ دهندگان حوادث امنیت سایبری می گویند که در 12 ماه گذشته فرسودگی شغلی یا استرس شدید را تجربه کرده اند.